Wat is een ITIL
ITIL, ook wel bekend als Information Technology Infrastructure Library, is een verzameling richtlijnen en goede praktijken voor het plannen en leveren van IT servicemanagement (ITSM). Het omvat processen, taken, informatie die kan worden gebruikt om integratie met de strategie van het bedrijf te creĆ«ren en om grote waarde te leveren. Het helpt bedrijven en bedrijven risicoās te beheersen, sterke klantenrelaties op te bouwen, de efficiĆ«ntie te verbeteren, concurrentievoordeel te verbeteren, kosten te verlagen en nog veel meer. Het wordt ook gebruikt om de verbetering te meten.
Bekijk een video over ITIL.
ITIL (Information Technology Infrastructure Library) is een set van beste praktijken voor het verbeteren van IT-servicelevering en -beheer. Het is een uitgebreide set van processen en procedures, gebaseerd op branchestandaardmethoden, die tot doel hebben operationele efficiƫntie te verbeteren, kosten te verlagen en klantentevredenheid te verbeteren. LiveAgent-helpdesksoftware helpt organisaties bij het toepassen van ITIL-principes op hun klantenserviceactiviteiten. Het biedt ingebouwde ticketsystemen, geautomatiseerde probleemopvolging, incident- en probleembeheerhulpmiddelen, selfserviceportaals en krachtige rapportagemogelijkheden, allemaal ontworpen om IT-teams te helpen klantenservice effectiever te beheren.
Frequently Asked Questions
Waar staat ITIL voor?
ITIL, of Information Technology Infrastructure Library, is een reeks gedetailleerde IT servicebeheerpraktijken die zich richten op het afstemmen van IT services op zakelijke behoeften. ITIL beschrijft processen en procedures die niet specifiek zijn voor een organisatie of technologie, maar door de organisatie kunnen worden gebruikt om haar strategie te implementeren, waarde te bieden en een minimaal competentieniveau te behouden. Ā
Wat zijn de 5 fasen van ITIL?
De 5 fasen van ITIL zijn een servicestrategie, serviceontwerp, serviceverandering, serviceproductie en voortdurende serviceverbetering. De strategie is bedoeld om een āābeslissing te nemen over de klantenservicestrategie. Het project heeft tot doel nieuwe IT-diensten te ontwerpen. Verandering is het creĆ«ren en implementeren van IT services. Operatie gaat over het verzekeren van een effectieve en efficiĆ«nte levering van IT diensten. Aan de andere kant is continue verbetering van services het gebruik van kwaliteitsmanagementmethoden om te leren van eerdere successen en mislukkingen. Ā
Waar wordt ITIL voor gebruikt?
ITIL kan voordelen opleveren voor elke organisatie die gebruikers een IT service of -product biedt. Het wordt voornamelijk gebruikt in verschillende soorten bedrijven, door autoriteiten, universiteiten en niet-gouvernementele organisaties. ITIL is geen standaard, maar een reeks best practices die de kosten kunnen helpen verlagen door het gebruik van middelen, een betere dienstverlening en klantentevredenheid, en een sterkere match tussen IT en businessgroepen. Ā
Expert note
ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library en biedt gedetailleerde IT servicebeheerpraktijken om IT services af te stemmen op zakelijke behoeften en waarde te bieden.

Ticketingsoftware diepgaande analyse
Leer over de nieuwste EU-wetgeving voor AI en hoe mond-op-mondreclame werkt. Ook krijg je tips voor het gebruik van LiveAgent voor succesverhalen.
Verbeter de klantenservice en relaties door empathie te tonen en effectieve communicatie te gebruiken. LiveAgent biedt diverse communicatiekanalen en een partnerprogramma voor VoIP-providers. Vertegenwoordigers kunnen klantensupport en relaties verbeteren met een klantgerichte benadering. Klantenservicecenters verzamelen gegevens en verbeteren de klantenservice met automatische oproepdistributie en gegevensanalyse. Tips voor effectief wachtrijbeheer zijn onder andere FIFO-methode, prioritering van verzoeken en segmentatie van tickets op categorie. Ook het opzetten van een gelaagde ondersteuningsstructuur en het stellen van SLA's helpen bij het beheren van de wachtrij voor klantenondersteuning.