Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

ITIL

Wat is een ITIL

ITIL, ook wel bekend als Information Technology Infrastructure Library, is een verzameling richtlijnen en goede praktijken voor het plannen en leveren van IT servicemanagement (ITSM). Het omvat processen, taken, informatie die kan worden gebruikt om integratie met de strategie van het bedrijf te creëren en om grote waarde te leveren. Het helpt bedrijven en bedrijven risico’s te beheersen, sterke klantenrelaties op te bouwen, de efficiëntie te verbeteren, concurrentievoordeel te verbeteren, kosten te verlagen en nog veel meer. Het wordt ook gebruikt om de verbetering te meten.

Vaak gestelde vragen

Waar staat ITIL voor?

ITIL, of Information Technology Infrastructure Library, is een reeks gedetailleerde IT servicebeheerpraktijken die zich richten op het afstemmen van IT services op zakelijke behoeften. ITIL beschrijft processen en procedures die niet specifiek zijn voor een organisatie of technologie, maar door de organisatie kunnen worden gebruikt om haar strategie te implementeren, waarde te bieden en een minimaal competentieniveau te behouden.

 

Wat zijn de 5 fasen van ITIL?

De 5 fasen van ITIL zijn een servicestrategie, serviceontwerp, serviceverandering, serviceproductie en voortdurende serviceverbetering. De strategie is bedoeld om een ​​beslissing te nemen over de klantenservicestrategie. Het project heeft tot doel nieuwe IT-diensten te ontwerpen. Verandering is het creëren en implementeren van IT services. Operatie gaat over het verzekeren van een effectieve en efficiënte levering van IT diensten. Aan de andere kant is continue verbetering van services het gebruik van kwaliteitsmanagementmethoden om te leren van eerdere successen en mislukkingen.

 

Waar wordt ITIL voor gebruikt?

ITIL kan voordelen opleveren voor elke organisatie die gebruikers een IT service of -product biedt. Het wordt voornamelijk gebruikt in verschillende soorten bedrijven, door autoriteiten, universiteiten en niet-gouvernementele organisaties. ITIL is geen standaard, maar een reeks best practices die de kosten kunnen helpen verlagen door het gebruik van middelen, een betere dienstverlening en klantentevredenheid, en een sterkere match tussen IT en businessgroepen.

 

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.