Gratis proefperiode

Kanalen

Wat zijn kanalen?

Emails, Facebook-berichten, Twitter, chats via LiveAgent, oproepen via LiveAgent en nog veel meer. Dit zijn gemakkelijke manieren om met klanten in contact te komen en worden ook wel kanalen genoemd. Klantenproblemen kunnen snel en eenvoudig worden opgelost door medewerkers van de klantenvertegenwoordiger. Houd het gebruik van kanalen bij en ontdek welke het populairst is voor uw klanten. Interactie tussen klant en bedrijf wordt interessanter.

Tickets registreren en slaan elke manier van communicatie tussen bedrijf en klanten op. Meer informatie over Tickets in LiveAgent.

Kanalen

Vaak gestelde vragen

Wat zijn kanalen? (We bedoelen communicatiekanalen: email, live chat, bellen etc.)

Kanalen zijn manieren waarop u contact kunt maken met uw klant. Denk hierbij aan emails, sociale media berichten (Facebook, Twitter), chats en telefoontjes. Monitor welke kanalen het populairst zijn bij uw klanten en pas de communicatie daarop aan.

Welke kanalen vallen onder LiveAgent?

De kanalen die LiveAgent ondersteunt zijn: email, contactformulier, chat, videochat, spraakoproepen, Facebook en Twitter.

Welk kanaal heeft de meeste voorkeur van gebruikers?

Het hangt van veel factoren af. Een van de meest populaire kanalen onder klanten zijn Facebook en Messenger. Veel klanten kiezen ervoor om hun problemen op te lossen via sociale media. WhatsApp wordt steeds populairder bij klanten en merken die dit soort communicatie aanbieden, kunnen een concurrentievoordeel opbouwen. Ook sms'en is nog steeds populair. Vergeet niet het belang van email, dat vooral in meer gecompliceerde gevallen wordt gewaardeerd. Emailcommunicatie maakt een uitgebreid antwoord mogelijk met meerdere bijlagen indien nodig.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.