Wat is een klantendatabank?
Bewaar al uw informatie en gegevens over klanten in de klantendatabank in LiveAgent. U kunt basiscontactinformatie opslaan, zoals telefoonnummer, emailadres, bedrijfsadres of taalvoorkeuren en nog veel meer. Ontdek waar bedrijven om vragen en sla deze informatie op. U kunt ook eerdere ondersteuningsgesprekken in deze databank bekijken.
Frequently Asked Questions
Wat is een klantendatabank?
De klantendatabank is de plek in LiveAgent waar u al uw informatie en klantengegevens kunt opslaan. Dit kunnen basisgegevens zijn, zoals een telefoonnummer, emailadres, maar ook meer gedetailleerd en individueel.
Is het hebben van een klantendatabank belangrijk voor uw bedrijf?
Het hebben van een klantenbestand is belangrijk voor uw bedrijf omdat het informatie toont over de mensen die interactie hebben met uw bedrijf, zodat ze geïnteresseerd zijn in de diensten die u levert of de producten die u aanbiedt. Hierdoor kunt u bijvoorbeeld uw doelgroep duidelijker afbakenen.
Hoe organiseert u een klantendatabank?
Hoe u uw klantenbestand organiseert, hangt van u af. U kunt daar alleen basiscontactgegevens verzamelen, d.w.z. voor- en achternaam, email, telefoonnummer, adres, taal. Maar u kunt ook meer gedetailleerde informatie verzamelen die u misschien nuttig vindt.
Expert’s note
Een klantendatabank is van essentieel belang voor bedrijven omdat het informatie toont over klanten die interactie hebben met uw bedrijf. Het kan helpen bij het afbakenen van uw doelgroep en biedt inzichten om betere klantenondersteuning te bieden.
Gemiddelde verwerkingstijd (AHT)
AHT is essentieel in klantenservice, met gemiddelde duur van klanteninteracties. LiveAgent biedt uitgebreide tijdregistratie en helpdesksoftware. Probeer het gratis voor 14 dagen.