Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Klantenrelatiebeheer (CRM)

Wat is klantenrelatiebeheer ?

Klanten zijn een van de belangrijkste onderdelen van elk bedrijf. Het is noodzakelijk om voor hen te zorgen en te weten welke verwachtingen ze hebben. Klantenrelatiebeheer of CRM houdt zich bezig met het beheren van interacties tussen het bedrijf en hun klanten. Bedrijf verzamelt informatie over klanten en gebruikt deze vervolgens om de klantentevredenheid te verhogen. CRM helpt bij het voorspellen en analyseren van klantentrends en -gedrag.

Klantenrelatiebeheer (CRM)
Klantenrelatiebeheer – vectorillustratie

Bedrijven bieden klantenrelatiebeheer op verschillende manieren aan, b.v. emails of telefoontjes. Het belangrijkste doel is om positieve ervaringen met klanten op te bouwen.

Vaak gestelde vragen

Wat is klantenrelatiebeheer (CRM)?

Klantenrelatiebeheer (CRM) is een technologie waarmee u de relaties en interacties van uw bedrijf met (potentiële) klanten kunt beheren. Het doel van het gebruik ervan is om de klantrelaties te verbeteren en omvat zowel marketing en verkoop als interactie met de klantenservice.

Wat zijn de belangrijkste kenmerken van Klantenrelatiebeheer (CRM)?

De belangrijkste kenmerken van klantenrelatiebeheer zijn workflowautomatiseringen. Dankzij de software is flare geautomatiseerd, zodat veel activiteiten (zoals schakelen tussen programma's voor het afhandelen van volgende communicatiekanalen, of samenvattingen van activiteiten en het maken van rapporten) die de agent moet doen, worden geëlimineerd en ze meer tijd kunnen besteden aan het opbouwen van relaties. Andere kenmerken zijn integratie met andere bedrijven. CRM ondersteunt ook contacten in de lijn van contact met andere bedrijven.

Wat zijn de soorten Klantenrelatiebeheer (CRM)?

We hebben vijf hoofdtypen klantenrelatiebeheer.

De eerste is operationele CRM, die een betere ondersteuning voor bestaande en potentiële klanten mogelijk maakt. Een ander type is analytische CRM waarmee u gegevens en inzichten kunt verzamelen. Het derde type is CRM op basis van samenwerking met leveranciers en distributeurs. Het volgende type is CRM voor campagnebeheer, dat een combinatie is van de eerste twee typen en het uitvoeren van verkoop- en marketingcampagnes ondersteunt. Het laatste type is strategische CRM, waarbij de klant centraal staat. Het maakt het gebruik van informatie over klanten en markttrends mogelijk.

 

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.