Wat is een klantenservice email?
Klantenservice mail is een type communicatiekanaal. Communicatie via de klantenservice mail gebeurt niet in realtime. Het is niet nodig om beide kanten aanwezig te zijn om een communicatie te starten. Berichten komen vrijwel direct bij de ontvanger aan.
Via email van de klantenservice proberen vertegenwoordigers van klanten eventuele problemen van klanten met producten of diensten op te lossen. Het is ook een belangrijk zakelijk hulpmiddel. Elke email moet worden geschreven met een persoonlijk tintje aan elk antwoord.
Frequently asked questions
Wat is een klantenservice email?
Emails van de klantenservice zijn een manier van schriftelijke communicatie met klanten. Hun doel is om een specifiek klantenprobleem op te lossen. Het is belangrijk dat het emailadres van de klantenservice goed bereikbaar is voor elke klant en dat het antwoord binnen maximaal 24 uur wordt ontvangen.
Kunt u een klantenservice email sturen met LiveAgent?
LiveAgent biedt uiteraard de mogelijkheid om emails te versturen. Het is een van de basisvormen van communicatie tussen de klant en de klantenservice. zorg ervoor dat uw service via dit kanaal zo effectief mogelijk is en stuur zinvolle berichten die het probleem aanpakken.
Waar vindt u emailsjablonen voor klantenservice in LiveAgent?
In LiveAgent vindt u emailsjablonen door naar 'Configuratie' te gaan. Vervolgens moet u het tabblad 'Email' selecteren. Daar vindt u de beschikbare sjablonen door vertegenwoordigerssjablonen te selecteren.
Expert note
Een klantenservice e-mail is een belangrijk communicatiekanaal voor klantondersteuning. Het is niet nodig om realtime te communiceren en het biedt een persoonlijk tintje bij het oplossen van problemen.

Er zijn 6 soorten software voor klantencontact, waaronder gedeelde inbox- en ondersteunende software, servicedesksoftware en telefonische ondersteuningstools. Andere systemen zijn berichten- en chatsystemen, CRM-software voor klantenrelatiebeheer en kennisbanksoftware voor informatie-uitwisseling. Het gebruik van deze software is essentieel voor bedrijven die waarde hechten aan goede klantenservice en kan de communicatie consolideren en de klanttevredenheid verbeteren. LiveAgent biedt verschillende systemen en functies voor klantenbeheer.
Functies van het klantenportaal
Een klantenportaal is een selfservice website waar klanten bedrijfs- en productinformatie kunnen vinden. Het gebruik hiervan verhoogt de klantbetrokkenheid en vermindert de werklast en kosten voor klantenondersteuning. Belangrijke elementen in een klantenportal zijn onder andere een kennisbank, FAQ's en video-instructies. LiveAgent biedt Nederlandse klantenportaal software aan met een gratis proefperiode van 7 of 30 dagen. Deze software is ook beschikbaar voor helpdesk in de kleinhandelsector. Bovendien biedt LiveAgent een functie voor online bezoekers waarmee gemakkelijk kan worden gezien wie er op uw website surft en welke pagina's ze bekijken.
De tekst bespreekt verschillende aspecten van emailmarketing, waaronder geautomatiseerde emails voor klantenwerving, emailsjablonen na aankoop, en leveringsmeldingen en emailsjablonen voor retourbevestiging. Het belang van investeren in een goede emailmarketingstrategie wordt benadrukt, omdat het behouden van bestaande klanten minder kost dan het aantrekken van nieuwe klanten. Verder wordt e-mailbeheersoftware aangeboden als een oplossing voor mensen die overweldigd worden door e-mails.