Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Klantenservice filosofie

Wat is klantenservice filosofie?

Klantenservice filosofie is een strategie. Het is ontworpen voor vertegenwoordigers die klantenservice bieden. Het draait allemaal om het bedienen van de klanten. Als de klantenservice niet op orde is, zal het bedrijf niet floreren. Het is een van de doelen van elke organisatie om hun klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Daarvoor is een sterke strategie nodig.

Voordelen van het implementeren van klantenservice filosofie:

Hoe schrijft u een filosofieverklaring over klantenservice?

Begin met een missie, visie en waarden

Het begrijpen en schrijven van deze pijlers helpt uw ​​bedrijf om uw verklaring nauwkeurig op te stellen. Uw klantenservice vertegenwoordigt uw bedrijf. Dat zijn meestal de mensen die als eerste in contact komen met de klanten. De vertegenwoordigers van de klant zijn de stem van het bedrijf. Als u dus een duidelijke missie, visie en waarden heeft, kunt u ze overeenkomstig opleiden.

Missie – is de reden waarom een ​​bedrijf bestaat. Het moet duidelijk zijn, liefst een paar zinnen. Dit helpt uw ​​medewerkers en uiteindelijk uw klanten om te begrijpen wie u als bedrijf bent.

Visie – is wat uw bedrijf wil bereiken. Uw doelen voor de toekomst.

Waarden – het enige aspect dat u zou helpen uw bedrijfswaarden op te schrijven, is marktonderzoek. Het begrijpen van uw klanten is een belangrijke factor bij het schrijven van uw verklaring. Het marktonderzoek kan u helpen om mogelijke verbeteringen te richten en de klantenwaarden te bepalen. Onthoud dat de waarden van het bedrijf en de klant op elkaar moeten worden afgestemd.

Bied zelfhulpoptie als onderdeel van de filosofie

Een belangrijk doel voor elk bedrijf is om uitzonderlijke klantenservice te bieden. Maar zorg ervoor dat u opschrijft HOE u het doet. Een manier om geweldige klantenservice te bieden, is een zelfhulpoptie. Bijvoorbeeld kennisbankartikels of FAQ’s. Dit helpt klanten om gemakkelijk antwoorden of handleidingen te vinden, wat een gemakkelijke optie is. Het creëert minder vragen van klanten voor uw vertegenwoordigers. Dit kan ook de mogelijkheid van een slechte klantenervaring voorkomen. Zo verhoogt het uw klantenbehoud.

The best customer service is if the customer doesn't need to call you, doesn't need to talk to you. It just works

Jeff Bezos

Wees eerlijk

De belangrijkste factor bij het schrijven van een dergelijke verklaring is eerlijkheid. Als u weet dat uw bedrijf een aantal beperkingen heeft, moet u dit toegeven. Creëer een visie om de goede dingen die u aanbiedt te verbeteren of te benadrukken. Maar beloof niet wat u niet kunt waarmaken. Zo schept uw ​​bedrijf de juiste verwachtingen.

Hoe kan klantenservicesoftware u helpen de filosofie van de klantenservice te vervullen?

Een manier om de klantenservice te verbeteren, is door de klantenervaring snel en gemakkelijk te maken. Vaak kan dit moeilijk zijn, vanwege het aantal platforms dat uw vertegenwoordigers gebruiken om op uw klanten te reageren. Met software, zoals LiveAgent , kunt u alle vragen vanuit één interface afhandelen.

Hier zijn andere nuttige LiveAgent-functies:

  • Live chat, email, callcenter en sociale media vragen allemaal in één interface
  • Maak kennisbankartikels (klantenservicecentrum)
  • Alle klantengegevens op één enkele plaats
  • Mogelijkheid om vragen van klanten samen te voegen
  • Automatiseer de distributie van uw klantvragen
  • Volg het werk van uw vertegenwoordigers
  • Creëer naadloze workflows voor vertegenwoordigers met SLA’s en tijdregels

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL

Vaak gestelde vragen

Over welke klantenservice filosofie gaat het?

De klantenservice filosofie is de missie die het klantenserviceteam moet volgen. Het wordt meestal gepresenteerd als een set regels die ervoor zorgen dat waarden worden gerespecteerd in de interactie tussen de klant en de klantenservice. Meestal bestaat het uit twee delen: visie en waarden.

Wat zijn de basisprincipes van de klantenservice filosofie?

De basis van de klantenservice filosofie is het versterken van de positieve gevoelens van klanten ten opzichte van het bedrijf. Bij het creëren van een filosofie van klantenservice moet het bedrijf zorgvuldig analyseren wat de klanten zijn en wat hun verwachtingen zijn van uw bedrijf. Ga uit van de manier waarop uw klanten denken en concentreer u ook op hen. Dit is het belangrijkste principe in de filosofie van klantenservice.

Moeten bedrijven de principes van klantenservice volgen?

Als een bedrijf regels stelt voor een klantenservice filosofie, moet het zich daaraan houden. Hierdoor komt de klantenservice op een hoger niveau, waardoor het bedrijf beter in staat is om met klanten samen te werken, relaties met hen op te bouwen en hun vertrouwen te versterken. Een bedrijf dat zich niet aan deze regels houdt, wordt niet als betrouwbaar beschouwd en klanten vertrouwen het mogelijk niet meer.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.