Wat zijn klantenservicebeoordelingen?
Als een klant een aankoop doet, of hulp nodig heeft bij een reeds gekocht product, kan hij contact opnemen met de klantenservice. Klantenservice is er om klanten te helpen. Het is aan de klant hoe goed of slecht de beoordeling zal zijn. Als hij besluit een recensie achter te laten over een klantenservice, kan dit andere potentiële kopers helpen om een product van dat bepaalde bedrijf te kopen.
Frequently asked questions
Wat zijn klantenservicebeoordelingen?
Een klantenservicebeoordeling is een mening van een klant over een klantenservice. Het bevat zijn positieve en negatieve ervaringen met de algemene klantenservice (contact met de makelaar, aankoopproces, verzenden van producten). Beoordelingen zijn erg handig bij het ontwikkelen van klantenservice, maar ook bij het ontwikkelen van andere activiteiten van het merk.
Zijn klantenservicebeoordelingen belangrijk voor een bedrijf?
Klantenservicebeoordelingen zijn uiterst belangrijk voor een bedrijf. Beiden beïnvloeden de latere aankoopbeslissingen van bestaande klanten en potentiële klanten. Daarnaast krijgt u informatie over wat de klantenservice in uw bedrijf is - of het bij uw klanten past of niet, wat de nadelen zijn en welke voordelen het heeft. Online beoordelingen geven het bedrijf geloofwaardigheid. Hierdoor is het zichtbaar in zoekmachines.
Hoe klanten om klantenservicebeoordelingen vragen?
Er zijn veel manieren om klanten om klantenservicebeoordelingen te vragen. We kunnen ze vragen dit te doen wanneer we klaar zijn met het oplossen van hun problemen (in elk communicatiekanaal - email, sociale media of telefoon). Een andere mogelijkheid is om een verzoek om feedback te sturen via sms, email, fanpage-post of privébericht. Het verzoek kan ook telefonisch worden gedaan. Vergeet niet aan te geven waarom het belangrijk is voor uw bedrijf en dat de stem van uw klanten voor u het belangrijkst is.
Expert note
Klantenservicebeoordelingen zijn uiterst belangrijk voor bedrijven omdat ze invloed hebben op latere aankoopbeslissingen van klanten en informatie geven over de kwaliteit van de klantenservice.

De tekst bespreekt het belang van effectieve productupdate-e-mails en het gebruik van sjablonen om professionele communicatie te bevorderen. Het biedt voorbeelden van feedback- en suggestieborden als interactieve methoden voor klantenfeedback en benadrukt het belang van een goede klantenervaring en snelle ondersteuning. LiveAgent wordt aanbevolen als klantenservicesoftware met meer dan 180 functies voor verbeterde klantenervaring en loyaliteit.
Emailsjablonen voor reacties op feedback van klanten
Sjablonen voor reacties op feedback van klanten voor negatieve, neutrale en positieve recensies. Bewaar onze sjablonen om elke keer professioneel te reageren.
De tekst gaat over verschillende aspecten van marketing, zoals een klantgerichte marketingstrategie, e-mailsjablonen voor verkoop en re-engagement e-mails. Bedrijven moeten zich richten op het creëren van waarde voor klanten en effectieve klantenrelaties opbouwen. E-mailmarketing is een krachtig en efficiënt middel met een hoog rendement en conversieratio. Bedrijven moeten effectieve e-mailsjablonen hebben voor productlancering en herstel van betrokkenheid van inactieve klanten. Het is belangrijk om de e-mails te personaliseren en antwoorden te bieden op vragen over het product, hoe het werkt en waarom klanten het nodig hebben. Bedrijven halen het inkomen voor 65% van hun klanten uit bestaande klanten en verliezen jaarlijks € 1,6 biljoen door klantenverloop.
Het verzamelen van feedback van klanten is essentieel voor elk bedrijf en er zijn verschillende manieren om dit te doen. Een professionele vertaler of een vertaaldienst kan helpen bij het lokaliseren van enquête-inhoud zonder fouten. Na elke verkoop is het belangrijk om een follow-up e-mail te sturen om te bedanken voor de aankoop en om feedback te vragen. Social media kan ook worden gebruikt om feedback te verzamelen via polls. Het stellen van vragen over verzendprocessen of toekomstige producten kan helpen bij het verbeteren van de services die aan klanten worden aangeboden.