Wat zijn klantenservicebeoordelingen?
Als een klant een aankoop doet, of hulp nodig heeft bij een reeds gekocht product, kan hij contact opnemen met de klantenservice. Klantenservice is er om klanten te helpen. Het is aan de klant hoe goed of slecht de beoordeling zal zijn. Als hij besluit een recensie achter te laten over een klantenservice, kan dit andere potentiële kopers helpen om een product van dat bepaalde bedrijf te kopen.
Frequently Asked Questions
Wat zijn klantenservicebeoordelingen?
Een klantenservicebeoordeling is een mening van een klant over een klantenservice. Het bevat zijn positieve en negatieve ervaringen met de algemene klantenservice (contact met de makelaar, aankoopproces, verzenden van producten). Beoordelingen zijn erg handig bij het ontwikkelen van klantenservice, maar ook bij het ontwikkelen van andere activiteiten van het merk.
Zijn klantenservicebeoordelingen belangrijk voor een bedrijf?
Klantenservicebeoordelingen zijn uiterst belangrijk voor een bedrijf. Beiden beïnvloeden de latere aankoopbeslissingen van bestaande klanten en potentiële klanten. Daarnaast krijgt u informatie over wat de klantenservice in uw bedrijf is - of het bij uw klanten past of niet, wat de nadelen zijn en welke voordelen het heeft. Online beoordelingen geven het bedrijf geloofwaardigheid. Hierdoor is het zichtbaar in zoekmachines.
Hoe klanten om klantenservicebeoordelingen vragen?
Er zijn veel manieren om klanten om klantenservicebeoordelingen te vragen. We kunnen ze vragen dit te doen wanneer we klaar zijn met het oplossen van hun problemen (in elk communicatiekanaal - email, sociale media of telefoon). Een andere mogelijkheid is om een verzoek om feedback te sturen via sms, email, fanpage-post of privébericht. Het verzoek kan ook telefonisch worden gedaan. Vergeet niet aan te geven waarom het belangrijk is voor uw bedrijf en dat de stem van uw klanten voor u het belangrijkst is.
Expert note
Klantenservicebeoordelingen zijn uiterst belangrijk voor bedrijven omdat ze invloed hebben op latere aankoopbeslissingen van klanten en informatie geven over de kwaliteit van de klantenservice.

Verbeter de klantenservice en relaties door empathie te tonen en effectieve communicatie te gebruiken. LiveAgent biedt diverse communicatiekanalen en een partnerprogramma voor VoIP-providers. Vertegenwoordigers kunnen klantensupport en relaties verbeteren met een klantgerichte benadering. Klantenservicecenters verzamelen gegevens en verbeteren de klantenservice met automatische oproepdistributie en gegevensanalyse. Tips voor effectief wachtrijbeheer zijn onder andere FIFO-methode, prioritering van verzoeken en segmentatie van tickets op categorie. Ook het opzetten van een gelaagde ondersteuningsstructuur en het stellen van SLA's helpen bij het beheren van de wachtrij voor klantenondersteuning.