Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Klantensuccesmanager

Wat is een klantensuccesmanager?

Een klantensuccesmanager is een persoon die ervoor zorgt dat de klanten bij het bedrijf blijven door continu waarde te bieden. Deze functie komt na de post-verkoopfase. De klantensuccesmanager is een relatief nieuwe functie en is vooral bekend bij SaaS-bedrijven. Bovendien bieden de managers meestal technische ondersteuning voor verbeterde klantentevredenheid, retentie en loyaliteit.

Wat is klantensucces?

Klantensucces is de zakelijke methode die ervoor zorgt dat klanten succes en hun gewenste resultaten behalen tijdens het gebruik van uw product of dienst.”

Wat doet een klantensuccesmanager?

De verantwoordelijkheden van een klantensuccesmanager verschillen sterk per bedrijf. Deze functie bevindt zich echter voornamelijk in SaaS-zaken, dus hier zijn een paar belangrijke verantwoordelijkheden;

  • Ontwikkel een strategie voor klantenbehoud
  • Verbeter de klantentevredenheid dagelijks
  • Technische ondersteuning bieden (escalaties afhandelen)
  • Evalueer klachten van klanten om klantenervaring te verbeteren
  • Zorg voor productdemo’s
  • Promoot up-selling services / campagnes
  • Voorkom een hoog verloop

4 tips om de beste klantensuccesmanager in te huren

Als u op zoek bent naar een klantensuccesmanager, zijn er bepaalde dingen die u moet overwegen voordat u een baan als klantensuccesmanager invult. Net als bij andere functies, moet dit ook nauwlettend worden geëvalueerd. Zo niet, dan kan het een kostbare vergissing zijn.

Aangezien de kandidaten die naar de baan solliciteren, meestal echt charismatische mensen zijn, is het mogelijk dat u ze onmiddellijk in dienst neemt. Waarom charismatisch? Welnu, ze proberen de positie in te vullen die te maken heeft met klantenrelaties, zodat het vermogen om mensen te beïnvloeden vanzelfsprekend voor hen kan zijn.

Hoewel dit natuurlijke vermogen geweldig is om te hebben, moet u echter rekening houden met andere aspecten. Hier zijn onze 4 tips om de job van klantensuccesmanager op de beste manier te vervullen.

1. Interne of externe klantensuccesmanager?

Kijk rond in uw bedrijf voordat u een functie opent voor een baan als klantensuccesmanager. Veel toegewijde, hardwerkende medewerkers van de klantenservice en ondersteuning zijn misschien wel de juiste kandidaten voor deze functie. Uiteindelijk is de medewerker die de bedrijfscultuur, het product of de dienst al kent en over de juiste vaardigheden beschikt, de beste keuze. Kijk dus binnen in uw bedrijf voordat u externe mensen inhuurt.

2. Bedrijfscultuur

Als het u niet lukt om een ​​al werkende medewerker te vinden om de functie van klantensuccesmanager in te vullen, zorg er dan voor dat de potentiële medewerker aansluit bij uw bedrijfscultuur. Schrijf daarom minstens 3 kernprincipes van uw bedrijfscultuur op, waar u op zult letten bij een potentiële kandidaat. De klantensuccesmanager moet bijvoorbeeld: assertief, gedreven en nieuwsgierig zijn om te leren.

3. Vaardigheden van een klantensuccesmanager

Het zoeken naar een klantensuccesmanager kan in eerste instantie een moeilijke taak lijken. Aangezien dit een relatief nieuwe positie op de markt is, zijn hier de onmisbare vaardigheden van klantensuccesmanager die het proces kunnen vergemakkelijken:

  • Uitzonderlijke communicatieve en sociale vaardigheden
  • Eerdere ervaring in klantenservice / verkoop / ondersteuning
  • Nieuwsgierigheid en bereidheid om te leren
  • Organisatievaardigheden
  • Teamspeler
  • Vaardigheid in MS Office
  • Analytisch denken

4. Wees ruimdenkend

Onze laatste tip is om ruimdenkend te blijven. Hoewel de werkervaring van de klantensuccesmanager meer wordt gewaardeerd, elimineer de kandidaten niet alleen op basis van dit feit. Veel kandidaten met de juiste vaardigheden en mindset kunnen u verrassen over hoeveel ze in korte tijd kunnen leren, aangezien ze gedreven zijn en passen bij uw bedrijfscultuur. Bekijk de kandidaten in de ruime zin en probeer alle mogelijke vooroordelen weg te nemen.

Hoe kan helpdesksoftware u een betere klantensuccesmanager maken?

Zowel het bereiken van klanten als het bedenken van strategieën voor klantenloyaliteit is een dagelijkse routine. Dus, hoe helpt helpdesksoftware een klantensuccesmanager? Laten we eerst eens kijken wat helpdesksoftware en software voor klantsucces is. Helpdesksoftware is een systeem dat al uw klantencommunicatie verenigt in één platform of interface.

Deze oplossing met meerdere kanalen combineert live chat, email, oproepen, klantenportaal, SoMe en meer. Bovendien biedt het u diepgaande klantenserviceverslagen en tools die uw bedrijf kunnen helpen de best mogelijke klantenservice te bieden.

LiveAgent 2021 | Better Customer Service Starts Today

Helpdeskfuncties die klantensuccesmanager helpen:

Geautomatiseerde ticketverdeling:

Geautomatiseerde ticketverdeling is een functie waarmee klantensuccesmanagers een voorkeursmanier kunnen instellen voor de distributie van klantenvragen tussen vertegenwoordigers.

SLA’s

Het opzetten van SLA’s zorgt ervoor dat de klantenvertegenwoordigers een hoogwaardige klantenservice bieden. Hoe? Als klantensuccesmanager kunt u bijvoorbeeld eerste reacties instellen om de tevredenheid te verbeteren.

Tijdregels

Tijdregels kunnen frustratie bij klanten voorkomen. U vergeet de vragen van klanten niet en reageert op tijd.

Emailsjablonen

Emailsjablonen zijn een geweldige aanvulling op elke helpdesk van de klantenservice. Het kan ervoor zorgen dat zelfs nieuwe medewerkers het bedrijf professioneel vertegenwoordigen. Zo kan de klantensuccesmanager de klantenervaring verbeteren door hoogwaardige klantenservice te bieden.

Klantenrelatiebeheer

Met een gecentraliseerde klantenrelatiebeheer kunnen uw vertegenwoordigers snel klanteninformatie ophalen om efficiënt en effectief te helpen.

Standaardantwoorden

Als u moeite heeft om de responstijd te verbeteren om de klantentevredenheid te verbeteren, zullen standaardantwoorden uw klantensuccesteam redden. Deze vooraf gemaakte antwoorden kunnen uw vertegenwoordigers veel tijd besparen, vooral bij het afhandelen van een herhaaldelijk onderzoek. Maak u geen zorgen, u kunt het bericht nog steeds aanpassen voordat u reageert om een ​​persoonlijke ervaring te bieden.

Tickets splitsen

Een gesplitst ticket helpt uw ​​vertegenwoordigers efficiënter te werken. Laten we een voorbeeld bekijken. Het klantenonderzoek gaat over 2 kwesties. In LiveAgent kunt u het ticket eenvoudig in de software splitsen en direct hulp bieden.

Ticketgeschiedenis

Ticketgeschiedenis is een eerdere communicatiegeschiedenis van klanten. Als gevolg hiervan kunt u alle benodigde details over eerdere vragen van klanten bekijken, wat de algemene klantenervaring verbetert.

Meer weten? Ontdek alle LiveAgent-functies.

Zakelijke voordelen:

  • Verbeterde klantenervaring
  • Verhoogde verkoop
  • Betere klantentevredenheid
  • Effectieve klantenservicemedewerkers

Improve your customer loyalty with LiveAgent!

LiveAgent offers a 14-day free trial for all subscriptions. Pick one that you prefer and test all the features right away. Don't wait to improve, or your competitor will.

14-DAY FREE TRIAL

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.