Wat is een live webchat?
Live web chat is een vorm van webgebaseerde communicatie die in realtime plaatsvindt. Mensen die live webchat gebruiken, kunnen tekstberichten, foto’s, video’s, links, GIF’s en emoji’s uitwisselen.
Met live chatvertegenwoordiger of andere klantenservicemedewerkers kunnen direct en in realtime met u communiceren. Dit zorgt voor een grotere mate van personalisatie en een betere klantenbetrokkenheid.

Hoe kan ik live chatten op mijn website?
Voor live webchat is geen aanvullende software nodig om te chatten, en daarom hoeven gebruikers geen tijd te verspillen aan het installeren van software om te beginnen met chatten. Live webchat is gebruiksvriendelijk en voor iedereen toegankelijk. Als u echter chat aan uw website wilt toevoegen, moet u investeren in live chatsoftware. Bekijk deze link voor meer informatie over de voordelen van het gebruik van live chatsoftware.
Hoe creëer ik een live chat?
Als u bezoekers van uw website wilt laten chatten met uw ondersteuningsmedewerkers, moet u een live chatknop/widget plaatsen op uw website. Bekijk deze stapsgewijze handleiding om aan de slag te gaan.
Waarom is live chat belangrijk?
De meeste bedrijven gebruiken tegenwoordig live webchat als een kanaal voor directe communicatie met klanten omdat het een snelle, efficiënte en kosteneffectieve methode is om websitebezoekers om te zetten in betalende klanten.
Wat zijn de voordelen van live chat?
Niet alleen bedrijven houden ervan om live webchat te gebruiken, maar ook klanten! Klanten houden ervan om livechat te gebruiken, omdat ze over het algemeen veel sneller antwoord krijgen op hun vragen dan wanneer ze uw bedrijf zouden bellen of emailen. Daarom is het belangrijkste voordeel van live chat de snelheid en efficiëntie van de klantenservice. Als u extra hulp nodig hebt bij het verbeteren van uw klantenservice, overweeg dan om te investeren in helpdesksoftware.
Frequently Asked Questions
Wat betekent live webchat?
Live webchat is software die bezoekers op de website van een bedrijf in staat stelt snel te communiceren met het ondersteuningsteam. Het is handig voor zowel het bedrijf als voor klanten die gemakkelijk een chat op hun website kunnen implementeren. U hoeft geen extra downloadbare software te gebruiken om een live webchat mogelijk te maken - alles gebeurt op de website, dus een webbrowser is genoeg.
Wat zijn de soorten live webchat?
Er zijn drie hoofdtypen live webchat. De eerste is de informatieve chat, het meest basale type. Het is zijn taak om informatie te verstrekken en vragen van websitebezoekers te beantwoorden. Het tweede type is een verkoopchat waar de klant een productaanbeveling kan krijgen. Vertegenwoordigers moeten dan worden gekenmerkt door kennis en verkoopvaardigheden. Het laatste type chat is klantenservice, d.w.z. het is gebaseerd op het helpen van klanten met hun problemen in verband met de aankoop van het product of met het product en de service zelf.
Kunt u live webchat gebruiken met LiveAgent?
Met LiveAgent kunt u live chatten op internet. Hierdoor kunnen klanten in realtime contact opnemen met vertegenwoordigers en een antwoord krijgen op hun vraag. De live chat van LiveAgent is vrij configureerbaar en heeft ook een optie om bestanden te uploaden waarmee de klant het probleem beter kan visualiseren.
Expert note
Live webchat is een vorm van webgebaseerde communicatie die in realtime plaatsvindt. Het wordt veel gebruikt door bedrijven als een kosteneffectieve en efficiënte manier om klanten te ondersteunen en om te zetten in betalende klanten.

LiveAgent | Snel overzicht van de helpdesksoftware
Helpdesksoftware kan bedrijven helpen bij het stroomlijnen en automatiseren van klantenondersteuning, waardoor efficiëntie en kwaliteit toenemen. LiveAgent is een voorbeeld van software met integratie van communicatiekanalen.
Hoe voegt u live chat toe aan een CoreCommerce-winkel
Probeer LiveAgent, de hoogst gewaardeerde helpdesksoftware voor kleine bedrijven, gratis uit voor 14 dagen. Verbeter klantenondersteuning en beheer communicatiekanalen efficiënter.
LiveAgent is krachtige helpdesksoftware met 180+ functies en 40+ integraties. Het ondersteunt diverse spraakcommunicaties en verbetert klantenondersteuning met aanpasbare interfaces en live chat statistieken. Zoek je een alternatief voor Olark? Probeer LiveAgent voor efficiënter beheer van klantenondersteuning.