Wat is een macro?
Er kunnen bepaalde acties zijn die uw ondersteuningsteam blijft herhalen. Om hun tijd te besparen, kunt u voorbereide reacties of acties maken en uw team deze laten gebruiken in plaats van elke keer het hele proces te moeten doorlopen.
Macro’s (of standaard of vooraf gedefinieerde antwoorden) zijn een snelle manier om aan de behoeften van uw klanten te voldoen. Ze helpen u ook om consistentie te bereiken in de antwoorden van verschillende leden van het ondersteuningsteam.
Meer weten over Standaardberichten in LiveAgent
Frequently Asked Questions
Wat is een macro?
Een macro is een berichtsjabloon die moet worden verzonden wanneer een klant een overeenkomend ondersteuningsticket ontvangt. Dankzij macro's kunt u uw werk automatiseren, omdat u hiermee herhaalde antwoorden kunt geven. De agent hoeft niet elke keer een nieuw bericht aan te maken.
Is het de moeite waard om macro's te gebruiken?
Het gebruik van macro's is noodzakelijk. Ze maken het werk beslist gemakkelijker en besparen tijd. Ze laten u toe om uw werk te automatiseren omdat u niet steeds hetzelfde bericht hoeft te typen, telkens als een klant met dezelfde vraag komt. Dankzij hen krijgt de klant vrijwel onmiddellijk antwoord op zijn vraag.
Biedt LiveAgent macro's?
LiveAgent biedt macro's. Met kant-en-klare berichten kunt u snel reageren op veelvoorkomende verzoeken met een standaardantwoord. In plaats van een antwoord te schrijven, gebruikt hij een kant-en-klaar bericht waarin de klant wordt verteld hoe het probleem kan worden opgelost.
Expert note
Macro's zijn essentieel voor een efficiënte klantenservice. Ze besparen tijd en bieden consistente antwoorden op veelvoorkomende vragen.

Hoe: Vooraf gedefinieerde antwoorden in LiveAgent
Probeer alle communicatiekanalen uit terwijl uw LiveAgent klaar is. Chat, telefoongesprekken, video-oproepen, contactformulieren, forums, feedback, Twitter.
Vooraf ingestelde berichten (macro’s) in LiveAgent
Kant-en-klare berichten in LiveAgent versnellen reactietijd en zorgen voor consistentie in klantantwoorden, waardoor medewerkers zich kunnen concentreren op complexere klantenproblemen. Summary: Kant-en-klare berichten in LiveAgent versnellen de reactietijd en zorgen voor consistentie in klantantwoorden, waardoor medewerkers complexere klantenproblemen kunnen aanpakken.
LiveAgent is een klantenserviceplatform dat bedrijven helpt bij het oplossen van klantenvragen en het verbeteren van de servicekwaliteit. Soft skills worden benadrukt voor optimale klantenservice. De LiveAgent-communicatiekanalen omvatten chat, telefoongesprekken, video-oproepen, contactformulieren en sociale media. Het platform maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren.