Gratis proefperiode

Mond-tot-mondreclame

Word of mouth is the process of telling people you know a particular product or service, usually because you think it is good and want to encourage them to try it.

Cambridge dictionary

Wat betekent mond-tot-mondreclame?

Mond-tot-mondreclame is een manier van communiceren door middel van spreken. Met andere woorden, mond-tot-mondreclame draagt ​​informatie over van de ene persoon naar de andere.

Voorbeeld: de gebruiker van een product of dienst praat over het product met iemand in zijn vriendenkring. Als de gebruiker een slechte klantenservice ervaring heeft, kan deze worden doorgegeven aan de mensen die hij of zij ontmoet. Als gevolg hiervan zullen ze er waarschijnlijk voor kiezen om geen producten van dat bedrijf te kopen.

Hoe belangrijk is mond-tot-mondreclame?

Het doel van de mond-tot-mondreclame is om het vertrouwen en de loyaliteit van de klanten te winnen. Omdat we in een wereld leven waarin iedereen ons iets probeert te verkopen, kan het moeilijk zijn om vertrouwen te winnen. Mensen zoeken naar recensies of aanbevelingen. Het hebben van een hoogwaardige klantenervaring moedigt klanten dus aan om over uw producten te praten. Hierdoor ontstaan ​​loyale klanten, wat uiteindelijk de verkoop, klantentevredenheid verhoogt.

Mond-tot-mondreclame is een echt goedkope en waardevolle marketingstrategie voor elk merk. Het kan gemakkelijk over het hoofd worden gezien. Daarom moet de focus liggen op het opbouwen van duurzame relaties en het creëren van een gemeenschap. Dit is een belangrijke en gunstige langetermijnstrategie.

Hoe werkt mond-tot-mondreclame?

Ten eerste krijgen de klanten de aanbeveling of recensie traditioneel via mond-tot-mondreclame. Bijvoorbeeld van een vriend of familielid.

De tweede optie is dat mensen aanbevelingen of getuigenissen vinden via sociale media. Tegenwoordig is online onderzoek een betere manier om te beslissen of u een product of dienst wilt kopen. Dit heet WOMM, wat mond-tot-mondmarketing is.

Voorbeeld: Ben en Sarah zijn geïnteresseerd in het inhuren van een schoonmaakbedrijf voor hun huis. Beiden gaan onderzoek doen naar schoonmaakbedrijven in de stad. Ben heeft online een aantal schoonmaakbedrijven gevonden op basis van goede recensies van Trustpilot. Daarom besluiten ze contact op te nemen met één van hen voor de dienstverlening. Na een geweldige ervaring te hebben gehad, delen ze deze met andere mensen in hun naaste omgeving. Dit is hoe mond-tot-mondreclame werkt door middel van beoordelingen.

Wat is mond-tot-mondmarketin?

Kortom, mond-tot-mondmarketing (WOMM) is dezelfde strategie als een traditionele mond-tot-mondreclame. Het belangrijkste verschil is dat mond-tot-mondmarketing wordt aangemoedigd door het merk en bedrijf. Terwijl de traditionele mond-tot-mondreclame organisch gebeurt. Het doel van mond-tot-mondmarketing is om het product of de dienst op de markt te brengen om meer bekendheid te krijgen.

Wat zijn de andere voordelen van mond-tot-mondmarketing?

  • Vertrouwen van de klanten
  • Het opbouwen van een gemeenschap rond uw merk
  • Lange termijn relaties met klanten (loyale klanten)
  • Minder geld uitgeven aan marketing
  • Hogere inkomsten
  • Klantenbinding

Hoe bouwt u mond-tot-mondmarketing op?

  • Inspireer klanten om inhoud over uw merk te genereren
  • Stimuleer beoordelingen en getuigenissen van uw diensten of producten
  • Motiveer met enkele speciale kortingen of producten
  • Neem contact op met herkenbare influencers

Would you like to know how to manage your customer's inquiries smoothly?

Get a Help desk software that allows you to handle all customer inquiries effectively from one interface.

Learn more
<![CDATA[]]>

FAQ

Wat is mond-tot-mondmarketing?

Mond-tot-mondmarketing is een vorm van marketing waarbij consumenten over een bepaald product of merk “ingefluisterd” worden. Het doel is om op een ethische en niet-opdringerige manier een discussie over een bepaald onderwerp op gang te brengen. Het uiteindelijke effect zou discussies over het merk of product moeten zijn, wat leidt tot een grotere merkherkenning of aankoop. Dergelijke marketing zorgt er niet voor dat klanten zich gedwongen en aangevallen voelen door het merk.

Hoe mond-tot-mondmarketing genereren?

Mond-tot-mondmarketing kan op verschillende manieren worden gegenereerd. De beste tool voor positieve marketing zijn natuurlijk uw klanten. Wat te doen om ervoor te zorgen dat klanten mond-tot-mondreclame willen gebruiken? Vraag hen om uw nieuwe product uit te proberen en vertel ze er vervolgens over; geef ze het gevoel dat hun mening ertoe doet en onderscheid ze met bijvoorbeeld toegewijde promoties; creëer een ruimte voor discussie – dit kan een forum, Facebook-groep zijn of gewoon de mogelijkheid om opmerkingen toe te voegen aan berichten of vermeldingen op websites en portalen; constant in contact blijven met uw klanten; een persoon inhuren die mond-tot-mondreclame zal uitvoeren.

Waarom is mond-tot-mondmarketing effectief?

Mond-tot-mondmarketing is erg effectief omdat het internet veel tools biedt. Hierdoor kan informatie worden gecommuniceerd en kunnen we bovendien sociale relaties opbouwen. Mond-tot-mondreclame moet beginnen met het op gang brengen van een discussie over een bepaald onderwerp. Alleen tijdens de discussie mogen we voorzichtig het merk of product noemen waarvoor we reclame willen maken. Allereerst moet u onthouden over natuurlijkheid en niet-opdringerigheid. U kunt ook hechten aan bestaande discussies.

Terug naar woordenlijst

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .