Wat is net promoter score?
Net Promoter Score is een statistiek die uw klantenloyaliteit aangeeft. Het laat zien hoe waarschijnlijk het is dat de klant uw diensten of producten aan andere mensen aanbeveelt. Het helpt u ook klanten te ontdekken die geneigd zijn om te karnen.
De Net Promoter Score-analyse bevat meestal een reeks vragen om de reden achter het gedrag van uw klanten te achterhalen of ze nu actief uw producten promoten of achterblijven.
Frequently asked questions
Wat is de Net Promotor Score (NPS)?
Net Promoter Score (NPS) is een maatstaf voor het beoordelen van de klantenloyaliteit van een bepaald bedrijf. Het is een alternatieve maatstaf voor het vertrouwen van de klant. Volgens onderzoek van Bain & Bedrijf, NPS kan het inkomen van het bedrijf verhogen.
Hoe berekent u NPS?
Om de NPS te berekenen, trekt u het percentage critici af van het percentage promotors. Als bijvoorbeeld 50% van uw respondenten promotors waren en 20% critici, dan is het NPS-resultaat 30%. Hoe hoger het percentage, hoe beter voor uw bedrijf.
Kunt u NPS meten in LiveAgent?
U kunt de Net Promoter Score meten met LiveAgent. Als gebruiker hebt u toegang tot alle tools die nodig zijn om enquêtes uit te voeren en de klantentevredenheid te meten. LiveAgent biedt integratie met Nicereply. Het is een volledig aanpasbare tool voor klanttevredenheidsonderzoek. Het biedt vele methoden om enquêtes aan klanten te verspreiden.