Wat is net promoter score?
Net Promoter Score is een statistiek die uw klantenloyaliteit aangeeft. Het laat zien hoe waarschijnlijk het is dat de klant uw diensten of producten aan andere mensen aanbeveelt. Het helpt u ook klanten te ontdekken die geneigd zijn om te karnen.
De Net Promoter Score-analyse bevat meestal een reeks vragen om de reden achter het gedrag van uw klanten te achterhalen of ze nu actief uw producten promoten of achterblijven.
Korte uitleg van NPS
Ontdek de ins en outs van Net Promoter Score (NPS) en de cruciale rol die het speelt bij het stimuleren van zakelijk succes. Krijg een uitgebreid begrip van wat NPS is, hoe het wordt berekend en waarom het van groot belang is voor uw organisatie. Verken hoe NPS de wereld van klantenservice heeft veranderd, waardoor bedrijven de loyaliteit en tevredenheid van klanten kunnen meten.
Frequently Asked Questions
Wat is de Net Promotor Score (NPS)?
Net Promoter Score (NPS) is een maatstaf voor het beoordelen van klantenloyaliteit van een bepaald bedrijf. Het is een alternatieve maatstaf voor het vertrouwen van de klant. Volgens onderzoek van Bain & Bedrijf, NPS kan de inkomsten van het bedrijf verhogen.
Hoe berekent u NPS?
Om NPS te berekenen, trekt u het percentage critici af van het percentage promotors. Dus als bijvoorbeeld 50% van uw respondenten promotors waren en 20% critici, dan is het NPS-resultaat 30%. Hoe hoger het percentage, hoe beter voor uw bedrijf.
Kunt u NPS meten in LiveAgent?
U kunt de Net Promoter Score meten met LiveAgent. Als gebruiker hebt u toegang tot alle tools die nodig zijn om enquêtes uit te voeren en klanttevredenheid te meten. LiveAgent biedt integratie met Nicereply. Het is een volledig aanpasbare tool voor klantentevredenheidsonderzoeken. Het biedt vele manieren om enquêtes naar klanten te verspreiden.
Expert note
Net Promoter Score (NPS) is een statistiek die klantenloyaliteit aangeeft en laat zien hoe waarschijnlijk het is dat de klant uw diensten of producten aanbeveelt. Het helpt om kritische klanten te ontdekken en klantenretentie te verbeteren.

Hoe klantenbeloningen gebruiken?
Klantenbeloningen en loyaliteitsprogramma's kunnen de binding en verkoop verhogen. Goed opgeleide klantenserviceteams zijn cruciaal voor het behoud van reputatie, loyaliteit en inkomsten. Bedrijven moeten zich proactief aanpassen aan de verwachtingen van consumenten met nieuwe technologieën en een klantgerichte benadering. LiveAgent biedt sjablonen voor e-mailcampagnes gericht op herhalingsaankopen, klantenservice, verkoop follow-ups en verwijzingen. Het opstarten van uw LiveAgent-account wordt alvorens geïnstalleerd.