Retentie

Wat is retentie?

Retentie betekent in zakelijke termen precies hetzelfde als in de dagdagelijkse taal. Retentie betekent dat wanneer u uw bestaande klant meer klantenservice en ondersteuning biedt, en hen bovendien speciale aanbiedingen doet, zij de neiging hebben om voor een lange periode uw klant te blijven. Dit is wat marketeers definiëren als loyale klanten.

Loyale klanten dragen niet alleen bij aan de winst van uw bedrijf en verhogen ook uw omzet. Via mond-tot-mondreclame maken ze reclame voor uw bedrijf. Volgens onderzoek kost het bijna 5% -25% minder om loyale klanten te behouden dan om op nieuwe klanten te jagen.

Frequently asked questions

Hoe definieert u retentie?

Retentie uit zich in het feit dat als u een bepaalde persoon bevredigende oplossingen, producten, diensten, ondersteuning biedt, deze lang bij u blijven. Retentie verhoogt de winst en inkomsten van het bedrijf.

 

Wat zijn de soorten retentie (werknemer/klant)?

Er zijn twee soorten retentie in bedrijven. De eerste gaat over klanten, d.w.z. klanten die tevreden zijn met het product of de dienst, een goede klantenservice-ervaring hebben, terugkomen en opnieuw kopen van het bedrijf. De tweede van deze retentie is retentie bij medewerkers, wat in die zin een verandering betekent. Hoe kleiner de verandering van werknemers, hoe beter het spreekt voor het bedrijf.

Is retentie belangrijk voor bedrijven?

Behoud is erg belangrijk omdat het een enorme impact heeft op de bedrijfsresultaten en het imago. Daarom moet elk bedrijf ervoor zorgen dat zowel het behoud van klanten als medewerkers op het juiste niveau is.

 

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.