Wat is een robo kiezer?
Een robo-kiezer is een softwaresysteem waarmee u tegelijkertijd kunt bellen en vooraf opgenomen berichten naar een groot aantal mensen kunt verzenden. Een robo dialer-tool belt automatisch een lijst met contacten uit een databank en speelt spraakberichten af wanneer de oproep wordt opgenomen door een live persoon aan de andere kant van de lijn. Dit automatische kiezer-systeem kan ook detecteren wanneer de oproep wordt beantwoord door een voicemailservice of antwoordapparaat en een alternatief bericht afleveren.
Robo-kiezers kunnen worden geconfigureerd om ofwel een opgenomen spraakbericht of een door het systeem gegenereerd tekst-naar-spraakbericht uit uw tekst af te spelen. Deze berichten kunnen ook worden gepersonaliseerd op basis van de beschikbare klantinformatie. Enkele andere gemeenschappelijke kenmerken van dit automatisch kiessysteem zijn onder meer realtime rapportage en gedetailleerde oproeplogboeken, IVR-integratie, planning en aangepaste oproepcampagnes, kiezerfrequentie wijzigen, enz.
De afgelopen jaren zijn robogesprekken op grote schaal gebruikt voor illegale doeleinden door oplichters. Zo werden in 2018 ongeveer 48 miljard robogesprekken gedaan naar gebruikers van mobiele telefoons in de VS, terwijl oplichting naar schatting 40 procent van alle robogesprekken uitmaakte, volgens aan YouMail, een robogesprek beheerbedrijf. Daarom hebben robogesprekken een slechte reputatie gekregen en worden ze vaak geassocieerd met scam-oproepen. Desondanks is 60% van de robogesprekken legitiem en worden ze gebruikt door veel organisaties en bedrijven in verschillende sectoren, zoals telecom, bankwezen, farmacie, onderwijs, politiek, maar ook liefdadigheidsinstellingen en non-profitorganisaties.
De Robogesprekkenservice kan het proces stroomlijnen wanneer u uw bericht naar een groot aantal mensen moet uitzenden en hen bijwerken met belangrijke informatie over uw service of hen waarschuwen in geval van nood. Met robogesprekken kan dat op een snelle en kostenefficiënte manier. De service is in staat om uw bericht binnen enkele seconden af te leveren, wat vooral handig is in gevallen waarin snelheid een kritieke factor is. De Robogesprekkenservice wordt ook vaak gebruikt voor het uitvoeren van telefonische enquêtes en het verzamelen van feedback van klanten.
Frequently Asked Questions
Wat is het verschil tussen een robogesprek en een opgenomen bericht?
Robogesprekken zijn geautomatiseerde telefoongesprekken die worden gestart door een robo kiessoftwaresysteem om een groot publiek te bereiken en deze bij te werken met essentiële informatie. Zodra een verbinding tot stand is gebracht, zendt het systeem een opgenomen bericht uit naar de ontvanger in plaats van de oproep door te verbinden met een livevertegenwoordiger.
Wat is een robo kiezer?
Robo kiezer of robogesprekkenservice kan automatisch vooraf opgenomen berichten aan duizenden mensen tegelijk bezorgen. Dit wordt gedaan met behulp van robo-dialers, softwaresystemen die de vereiste nummers kiezen uit vooraf geladen contactlijsten en opgenomen spraakberichten afspelen in plaats van dat een echte livevertegenwoordiger spreekt wanneer de oproep wordt beantwoord door een ontvanger. Ondanks de controverses over het misbruik van robo kiezer door oplichters, wordt de robo kiesservice op een legitieme manier gebruikt door bedrijven en organisaties in verschillende sectoren, in gevallen zoals afspraakherinneringen, kritieke waarschuwingsupdates, aankondigingen van openbare diensten, enz.
Maakt robo kiezer deel uit van LiveAgent?
De softwareoplossing voor contactcenters van LiveAgent biedt momenteel geen ondersteuning voor robo dialing. Het wordt echter geleverd met een verscheidenheid aan functies, waaronder zowel inkomende callcenter- als uitgaande callcenter-mogelijkheden waardoor bedrijven proactief contact kunnen opnemen met hun klanten en prospects via de click-to-call-functionaliteit.
Na het lezen van de pagina over de robo kiezer, kunt u meer leren over andere handige tools. Ontdek bijvoorbeeld hoe telefoonkiezers werken en hoe ze uw communicatie kunnen verbeteren.
Als u geïnteresseerd bent in callcentertools, dan is het zeker de moeite waard om te kijken naar callcentersoftware. Hier leert u wat call center software precies is en hoe het uw klantenservice kan optimaliseren.
Daarnaast biedt de voorspellende kiezer geavanceerde functies voor contactcenters. Ontdek de voordelen en beperkingen van voorspellende kiezers en hoe u ze kunt implementeren.
Tot slot, als u op zoek bent naar de beste oplossingen voor uw contactcenter, bekijk dan de beste contactcentersoftware voor 2023. Deze gids helpt u de juiste software te kiezen die bij uw behoeften past en uw klantendienst naar een hoger niveau tilt.
Ontdek alles over voorspellende kiezers in callcentersoftware. Leer hoe automatische nummerkeuze en voorspellende algoritmen de efficiëntie van vertegenwoordigers verhogen, de wachttijd minimaliseren en meer gesprekken mogelijk maken. Begrijp de functies zoals CRM-integratie, antwoordapparaatdetectie, en de voordelen van meer resoluties en lagere kosten per gesprek. Bezoek onze pagina voor een diepgaand inzicht in voorspellende kiezers en hoe ze uw klantcontactstrategie kunnen transformeren.