Wat is selfservice?
Iedereen heeft zijn eigen manieren om oplossingen te vinden voor problemen waarmee hij wordt geconfronteerd. Sommigen volgen de norm, terwijl sommigen anderen volgen, en natuurlijk zijn er mensen die volgen wat voor hen gemakkelijk is. Zelfbediening is wanneer u zelf oplossingen voor problemen probeert te vinden in plaats van contact op te nemen met de klantenservice.
Het is een zeer probleemloze manier om oplossingen voor problemen te vinden. U hoeft niet in de wachtrij te wachten en u hoeft ook geen emails te verzenden en op antwoord te wachten.
Geautomatiseerde selfservice opent nieuwe mogelijkheden voor uw klanten om hun vragen in een mum van tijd op te lossen. Bovendien maakt deze geavanceerde optie uw agenten vrij om zich te concentreren op meer veeleisende zaken.
Frequently asked questions
Hoe definieert u selfservice?
Zelfservice is wanneer u zelf oplossingen voor problemen probeert te vinden zonder contact op te nemen met de klantenservice. De klant kan dit doen door de FAQ te lezen, de kennisbank te raadplegen of door de beschikbare artikelen en handleidingen te gebruiken.
Wat zijn de voordelen van selfservice voor klanten?
De klant hoeft niet te wachten op een reactie van de klantenservice, dat scheelt tijd. Hierdoor leert de klant het product en het merk beter kennen en kan ook de eigen tevredenheid toenemen. Als hij de kwaliteitscontent van het bedrijf gebruikt, zal de waarde van de organisatie in zijn ogen zeker ook toenemen.
Biedt LiveAgent selfservice aan?
LiveAgent biedt zelfbediening. U kunt een kennisbank maken die alle problemen bevat die klanten nodig hebben, waardoor ze hun probleem efficiënt kunnen oplossen.