Servicedesk manager

Wie is de servicedeskmanager?

Een servicedeskmanager is een persoon die toezicht houdt op een helpdesksoftware. Hij garandeert dat ondersteunende diensten snel worden geleverd aan klanten en websitebezoekers. Hij is verantwoordelijk voor het beheer van een afdeling klantenondersteuning en hij geeft hen technische adviezen. Managers communiceren ook met klanten, lossen problemen op of stellen planningen op.

De functie van servicedesk manager heeft verschillende vereisten. Hij moet een uitstekende communicator, motivator en coach zijn. Een grote kennis van de software of programma’s is vereist. Hij moet goed zijn in het opbouwen van loyale relaties. Een servicedeskmanager is een multifunctionele functie met verschillende behoeften.

Frequently asked questions

Wie is een servicedeskmanager?

De klantenservicemanager is de sleutelrol van het klantenserviceteam. Deze persoon is verantwoordelijk voor het toezicht op de dagelijkse werkzaamheden van de serviceafdeling. Hierdoor kan de organisatie gebruikers en zakelijke teams de ondersteuning bieden die ze nodig hebben.

 

Wat zijn de verantwoordelijkheden van een servicedeskmanager?

De verantwoordelijkheden van de klantenservicemanager omvatten het beheren van de dagelijkse activiteiten van de servicedesk, het beheren van het servicedeskteam, het vertegenwoordigen van het team tegenover andere belanghebbenden en het ondersteunen van zijn team bij het ontwikkelen en verbeteren van hun vaardigheden.

 

Hoe kunt u een servicedeskmanager instellen in het LiveAgent-systeem?

De klantenservicemanager van LiveAgent kan optreden als eigenaar of beheerder. Dan hebben ze de mogelijkheid om toezicht te houden op de activiteiten van zijn team en hen te ondersteunen op het werk.

 

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.