Wat is een SLA-schending?
Sommige bedrijven geven de voorkeur aan of zijn verplicht om een bepaalde Service Level Agreement te hebben. De SLA stelt een bepaald tijdsbestek vast waarbinnen tickets moeten worden opgelost of chats en oproepen moeten worden beantwoord. Als ze niet binnen de opgegeven tijd worden opgelost of behandeld, treedt een SLA-schending op.
Normaal gesproken, als er te veel SLA-schendingen plaatsvinden, moet een bedrijf zijn SLA-instellingen en -voorkeuren heroverwegen of zijn personeel versterken met meer vertegenwoordigers of met betere helpdesktools.
Frequently Asked Questions
Wat is een SLA-schending?
In de SLA staat het tijdsbestek waarbinnen tickets, chats en calls binnen moeten zijn. Als de klanten geen reactie ontvangen of de oproep niet binnen de opgegeven tijd wordt beantwoord, vindt er een SLA-schending plaats.
Hoe SLA-schendingen voorkomen?
Om SLA-overtredingen te voorkomen, moet het bedrijf in de eerste plaats eerlijk zijn tegenover zijn klant en slecht nieuws niet verbergen. Daarnaast moet de interne configuratie van het systeem worden gecontroleerd op herinneringen en escalatieprocedures. Het is ook de moeite waard om te bekijken hoe de processen werken.
Kunt u SLA-schendingen in LiveAgent monitoren?
In LiveAgent kunt u SLA-schendingen controleren. Beheerders hebben hier toegang toe, zodat ze ervoor kunnen zorgen dat vrtegenwoordigers zaken op tijd oplossen.
Expert note
Een SLA-schending vindt plaats wanneer tickets, chats of oproepen niet binnen de gestelde tijd zijn opgelost of beantwoord. Bedrijven moeten hun SLA-instellingen en -voorkeuren heroverwegen om dit te voorkomen.

Hoe tijdregels in LiveAgent in te stellen
Leer hoe u tijdregels kunt instellen in LiveAgent om klantenondersteuning te verbeteren. Automatiseer taken en creëer een efficiënt proces voor ticketbeheer.
Hoe beloningen en badges instellen in LiveAgent
Beloningen en badges in LiveAgent gamificeren klantenondersteuning, motiveren het team en verhogen de snelheid en nauwkeurigheid van probleemoplossing.
Ticketingsoftware diepgaande analyse
Leer over de nieuwste EU-wetgeving voor AI en hoe mond-op-mondreclame werkt. Ook krijg je tips voor het gebruik van LiveAgent voor succesverhalen.
Stability AI’s brief aan de Amerikaanse Senaat ter bevordering van Open Modellen in AI Toezicht
De Amerikaanse Senaat hield een hoorzitting over AI-toezicht. Stability AI benadrukte het belang van open modellen voor een transparante, competitieve digital economy. Het document stelt voor om op risico gebaseerde maatregelen te nemen voor computer providers, modelontwikkelaars en applicatieontwikkelaars. Open modellen zorgen voor eerlijke toegang en stimuleren de adoptie van AI, maar brengen ook uitdagingen met zich mee. Transparantie, concurrentie en veerkracht in AI-toezicht moeten worden bevorderd om de digitale economie te verbeteren.