Software voor ongevraagd bellen

Wat is software voor ongevraagd bellen?

Software voor ongevraagd bellen is een platform dat is gebouwd om het gemakkelijker te maken om klanten te bellen die geen eerdere interactie met een verkoper hebben gehad. Een andere naam voor software voor ongevraagd bellen is oproepkiezer en verkoopbetrokkenheidsplatform. De definitie van software voor ongevraagd bellen plaatst het in de categorie geautomatiseerde systemen omdat het oproepen kan automatiseren, wat een hoop tijd bespaart voor uw verkopers.

De geavanceerde software voor ongevraagd bellen integreert naadloos met uw klantenrelatiebeheer, CRM. Met directe toegang tot klantengegevens helpt de tool u de efficiëntie te verhogen en het werk voor verkopers gemakkelijker te maken. In de loop van de tijd zijn softwareoplossingen voor cold calling robuuster geworden, waardoor bedrijven ze ook kunnen gebruiken voor klantenondersteuning.

Software voor ongevraagd bellen automatiseert niet alleen oproepen, maar biedt ook enkele handige extra voordelen. U kunt het bijvoorbeeld gebruiken om oproepstatistieken op aanvraag te bekijken.

Hoe werkt software voor ongevraagd bellen?

Software voor ongevraagd bellen heeft een ingewikkeld ontwerp, maar het is niet zo moeilijk om te begrijpen hoe het werkt. Allereerst moet u begrijpen dat het gebruikmaakt van VoIP en telefonietechnologieën om vertegenwoordigers toe te laten om daadwerkelijk te bellen. De vertegenwoordigers hoeven de gegevens van prospects niet handmatig in te voeren.

LiveAgent VoIP-callcenter

Software voor ongevraagd bellen ondersteunt integratie met uw CRM en introduceert mogelijkheden voor het bellen van vertegenwoordigers in het CRM-dashboard. Hoewel het handig is voor uitgaande oproepen, kan het ook helpen bij het stroomlijnen van inkomende oproepen. De software voor ongevraagd bellen helpt u ook bij het oplossen van alle soorten oproepen.

Verkopers kunnen zien voor welk type oproep de potentiële klant of lead gekwalificeerd is. Als het gaat om soorten oproepen, omvat het zowel ongevraagde oproepen als opvolgoproepen. Zo stelt één tool uw team in staat om leads te beheren en te bellen vanuit één dashboard.

De beste softwareplatforms voor ongevraagd bellen kunnen meer functionaliteit leveren en beter werken. U kunt bijvoorbeeld verschillende campagnes voor ongevraagd bellen opzetten en deze realtime volgen. Analyses en rapportage helpen u ook de mate van succes van ongevraagd bellen te beoordelen en wat u kunt doen om dit te verbeteren.

Illustratie van callcentersoftware

Wat zijn de voordelen van het gebruik van software voor ongevraagd bellen?

Een van de belangrijkste voordelen van het gebruik van software voor ongevraagd bellen is het hebben van deze uiterst betrouwbare, eenvoudige geautomatiseerde oproeptool. Zonder downtime en minimale onboarding kunnen uw verkopers uitstekende resultaten behalen.

Software voor ongevraagd bellen helpt u ook om één plaats te hebben voor volledige communicatie. Stelt u zich eens voor dat al uw verkoopvertegenwoordigers, managers en zelfs uw marketingteam via één platform kunnen communiceren: een plek waar u een verkoopvergadering kunt houden met alle beschikbare gegevens.

LiveAgent ticketing via meerdere kanalen

Het volgende voordeel in de rij is een hogere productiviteit. Software voor ongevraagd bellen automatiseert tijdrovende en repetitieve taken en maakt het verkoopproces efficiënter. Met andere woorden, het verbetert de verkoopeffectiviteit en tilt de productiviteit naar een geheel nieuw niveau. De automatische gegevenssynchronisatie tussen aanroepende software en CRM verwijdert het vervelende kopiëren en plakken uit de workflow.

Consistente berichtenuitwisseling is ook iets wat software voor ongevraagd bellen u te bieden heeft. Met analyse-, monitoring- en opnamefuncties kunt u oproepen analyseren en direct inzicht krijgen in verkoopactiviteiten.

Wat zijn de meest populaire softwarefuncties voor ongevraagd bellen?

Hoewel softwaretools voor ongevraagd bellen een reeks functies hebben, blijken sommige populairder dan andere. Laten we beginnen met een van de belangrijkste, zo niet DE belangrijkste functie voor belsoftware: CRM-integratie. Het integreren van uw CRM met software voor ongevraagd bellen is van het grootste belang omdat:

  • U kunt oproepen automatiseren en automatische gegevenssynchronisatie tussen platforms inschakelen;
  • U kunt uw dagelijkse verkoopgesprekken prioriteren met gegevens uit uw CRM;
  • U hebt toegang tot de volledige lijst met contacten, contactgeschiedenis, contacttarieven en contactrecords;
  • U kunt automatisch verkoopgesprekken volgen en loggen in uw CRM;
  • Het kan u helpen informatieve klantprofielen en een lijst met leads op te bouwen.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat u met CRM en software voor ongevraagd bellen ook het volgen van klantenreizen kunt inschakelen.

Progressieve dialing is een noodzaak omdat het het volledige uitgaande callcenter automatiseert. Vertegenwoordigers hoeven nummers niet handmatig te kiezen, omdat het systeem dit op de automatische piloot doet. Instelbare kiesmodi zijn een uitstekende toevoeging, aangezien elk bedrijf anders is en de mogelijkheid om uw eigen dialer in te stellen geweldig is.

De functie voor koude emails is de volgende. Het is handiger om emails vanaf één dashboard te verzenden in plaats van tussen een paar apps te moeten taben. Met deze functie kunt u emailsjablonen gebruiken en automatisch emailhandtekeningen toevoegen voor meer efficiëntie.

Emailsjablonen

De distributiefunctie is ook een populaire keuze, vooral als u van plan bent de software ook voor uitgaande gesprekken te gebruiken.

Werkt software voor ongevraagd bellen voor telefooncontacten?

Ja dat doet het. U investeert in bedrijfssoftware en het is logisch om op zoek te gaan naar de meest veelzijdige oplossing. Hoe minder apps in de tech-stack, hoe gemakkelijker het wordt om te beheren. Een van de beste dingen van software voor ongevraagd bellen is dat het ook werkt voor telefooncontacten.

Wanneer u ongevraagd software koopt, zorg er dan voor dat het platform wordt geleverd met telefonietechnologie of VoIP. Met deze twee technologieën kunt u vanuit één dashboard bellen en met uw prospects praten.

Moeten we een CRM-integratie hebben voor belsoftware?

Het hangt af van uw zakelijke doelen en hoe u in de toekomst gesprekken wilt afhandelen. Bedrijven in verschillende sectoren gebruiken CRM als een go-to-tool voor leadbeheer. Hier worden uw contactgegevens opgeslagen, inclusief de geschiedenis van elke klant.

LiveAgent CRM-integraties

Software voor ongevraagd bellen met CRM-integratie kan u helpen om efficiënt te werken. U kunt bijvoorbeeld rechtstreeks vanuit uw CRM-tool bellen. Het maakt het ook gemakkelijker om alle klantinteractiegeschiedenis met uw merk op één locatie te bewaren. U kunt weloverwogen beslissingen nemen en een betere operatie leiden.

Create a call center software that fits your needs

LiveAgent, the omnichannel cloud-based call center software, is all you’ll ever need to provide reliable and personalized service to your customers.

Frequently asked questions

Wat is software voor ongevraagd bellen?

Software voor ongevraagd bellen is een geautomatiseerd systeem dat is ontwikkeld om verkopers te helpen uitblinken in ongevraagd bellen. Software voor ongevraagd bellen wordt geleverd met veel functies die verantwoordelijk zijn voor unieke functionaliteit. Het kan bijvoorbeeld worden geïntegreerd in CRM, inzichtelijke rapporten leveren en automatisch contactpersonen bellen voor verkopers.

Hoe werkt software voor ongevraagd bellen?

Software voor ongevraagd bellen werkt dankzij de allernieuwste technologie. In de kern hebben we telefonie- en VoIP-technologieën. Extra softwaremodules maken integratie met externe tools zoals CRM en krachtige analyses en rapportage mogelijk. Dankzij deze functies kunnen verkopers naadloos bellen, chatten met collega's in het team en meer leads vastleggen.

Wat zijn de voordelen van het gebruik van software voor ongevraagd bellen?

De meest opvallende voordelen van het gebruik van software voor ongevraagd bellen zijn verhoogde efficiëntie, productiviteit en verbeterde communicatie. Bovendien kunt u met analyse en monitoring ook meer leads vastleggen en de KPI over de hele linie consistenter maken.

Wat zijn de meest populaire softwarefuncties voor ongevraagd bellen?

Elke software voor koud bellen is uniek en wordt geleverd met tal van functies. Na verloop van tijd kwamen sommige functies naar voren als de meest populaire. Deze functies omvatten CRM-integratie, progressief kiezen, instelbare kiesmodi, automatische ongevraagde emails en distributiefuncties.

Werkt software voor ongevraagd bellen voor telefooncontacten?

Software voor ongevraagd bellen maakt gebruik van telefonie- en VoIP-technologieën om ook voor telefooncontacten te werken. Zorg ervoor dat de software waarin u overweegt te investeren over deze twee technologieën beschikt.

Moeten we een CRM-integratie hebben voor belsoftware?

Het is beter om een CRM-integratie voor belsoftware te hebben, omdat het u helpt bij het stroomlijnen en automatiseren van zoveel processen, zoals het volgen van klantenreizen, automatisch kiezen, automatisch bijhouden en registreren van verkopen en het prioriteren van ongevraagd oproepen.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.