Wat is software voor ongevraagd bellen?
Software voor ongevraagd bellen is een platform dat is gebouwd om het gemakkelijker te maken om klanten te bellen die geen eerdere interactie met een verkoper hebben gehad. Een andere naam voor software voor ongevraagd bellen is oproepkiezer en verkoopbetrokkenheidsplatform. De definitie van software voor ongevraagd bellen plaatst het in de categorie geautomatiseerde systemen omdat het oproepen kan automatiseren, wat een hoop tijd bespaart voor uw verkopers.
De geavanceerde software voor ongevraagd bellen integreert naadloos met uw klantenrelatiebeheer, CRM. Met directe toegang tot klantengegevens helpt de tool u de efficiëntie te verhogen en het werk voor verkopers gemakkelijker te maken. In de loop van de tijd zijn softwareoplossingen voor cold calling robuuster geworden, waardoor bedrijven ze ook kunnen gebruiken voor klantenondersteuning.
Software voor ongevraagd bellen automatiseert niet alleen oproepen, maar biedt ook enkele handige extra voordelen. U kunt het bijvoorbeeld gebruiken om oproepstatistieken op aanvraag te bekijken.
Hoe werkt software voor ongevraagd bellen?
Software voor ongevraagd bellen heeft een ingewikkeld ontwerp, maar het is niet zo moeilijk om te begrijpen hoe het werkt. Allereerst moet u begrijpen dat het gebruikmaakt van VoIP en telefonietechnologieën om vertegenwoordigers toe te laten om daadwerkelijk te bellen. De vertegenwoordigers hoeven de gegevens van prospects niet handmatig in te voeren.

Software voor ongevraagd bellen ondersteunt integratie met uw CRM en introduceert mogelijkheden voor het bellen van vertegenwoordigers in het CRM-dashboard. Hoewel het handig is voor uitgaande oproepen, kan het ook helpen bij het stroomlijnen van inkomende oproepen. De software voor ongevraagd bellen helpt u ook bij het oplossen van alle soorten oproepen.
Verkopers kunnen zien voor welk type oproep de potentiële klant of lead gekwalificeerd is. Als het gaat om soorten oproepen, omvat het zowel ongevraagde oproepen als opvolgoproepen. Zo stelt één tool uw team in staat om leads te beheren en te bellen vanuit één dashboard.
De beste softwareplatforms voor ongevraagd bellen kunnen meer functionaliteit leveren en beter werken. U kunt bijvoorbeeld verschillende campagnes voor ongevraagd bellen opzetten en deze realtime volgen. Analyses en rapportage helpen u ook de mate van succes van ongevraagd bellen te beoordelen en wat u kunt doen om dit te verbeteren.
Wat zijn de voordelen van het gebruik van software voor ongevraagd bellen?
Een van de belangrijkste voordelen van het gebruik van software voor ongevraagd bellen is het hebben van deze uiterst betrouwbare, eenvoudige geautomatiseerde oproeptool. Zonder downtime en minimale onboarding kunnen uw verkopers uitstekende resultaten behalen.
Software voor ongevraagd bellen helpt u ook om één plaats te hebben voor volledige communicatie. Stelt u zich eens voor dat al uw verkoopvertegenwoordigers, managers en zelfs uw marketingteam via één platform kunnen communiceren: een plek waar u een verkoopvergadering kunt houden met alle beschikbare gegevens.

Het volgende voordeel in de rij is een hogere productiviteit. Software voor ongevraagd bellen automatiseert tijdrovende en repetitieve taken en maakt het verkoopproces efficiënter. Met andere woorden, het verbetert de verkoopeffectiviteit en tilt de productiviteit naar een geheel nieuw niveau. De automatische gegevenssynchronisatie tussen aanroepende software en CRM verwijdert het vervelende kopiëren en plakken uit de workflow.
Consistente berichtenuitwisseling is ook iets wat software voor ongevraagd bellen u te bieden heeft. Met analyse-, monitoring- en opnamefuncties kunt u oproepen analyseren en direct inzicht krijgen in verkoopactiviteiten.
Wat zijn de meest populaire softwarefuncties voor ongevraagd bellen?
Hoewel softwaretools voor ongevraagd bellen een reeks functies hebben, blijken sommige populairder dan andere. Laten we beginnen met een van de belangrijkste, zo niet DE belangrijkste functie voor belsoftware: CRM-integratie. Het integreren van uw CRM met software voor ongevraagd bellen is van het grootste belang omdat:
- You can automate calls and enable automatic data sync between platforms;
- You can prioritize your day’s sales calls with data from your CRM;
- You can access the complete list of contacts, contact history, contact rates, and contact records;
- You can automatically track and log sales calls in your CRM;
- It can help you build informative customer profiles and a list of leads.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat u met CRM en software voor ongevraagd bellen ook het volgen van klantenreizen kunt inschakelen.
Progressieve dialing is een noodzaak omdat het het volledige uitgaande callcenter automatiseert. Vertegenwoordigers hoeven nummers niet handmatig te kiezen, omdat het systeem dit op de automatische piloot doet. Instelbare kiesmodi zijn een uitstekende toevoeging, aangezien elk bedrijf anders is en de mogelijkheid om uw eigen dialer in te stellen geweldig is.
De functie voor koude emails is de volgende. Het is handiger om emails vanaf één dashboard te verzenden in plaats van tussen een paar apps te moeten taben. Met deze functie kunt u emailsjablonen gebruiken en automatisch emailhandtekeningen toevoegen voor meer efficiëntie.
De distributiefunctie is ook een populaire keuze, vooral als u van plan bent de software ook voor uitgaande gesprekken te gebruiken.
Werkt software voor ongevraagd bellen voor telefooncontacten?
Ja dat doet het. U investeert in bedrijfssoftware en het is logisch om op zoek te gaan naar de meest veelzijdige oplossing. Hoe minder apps in de tech-stack, hoe gemakkelijker het wordt om te beheren. Een van de beste dingen van software voor ongevraagd bellen is dat het ook werkt voor telefooncontacten.
Wanneer u ongevraagd software koopt, zorg er dan voor dat het platform wordt geleverd met telefonietechnologie of VoIP. Met deze twee technologieën kunt u vanuit één dashboard bellen en met uw prospects praten.
Moeten we een CRM-integratie hebben voor belsoftware?
Het hangt af van uw zakelijke doelen en hoe u in de toekomst gesprekken wilt afhandelen. Bedrijven in verschillende sectoren gebruiken CRM als een go-to-tool voor leadbeheer. Hier worden uw contactgegevens opgeslagen, inclusief de geschiedenis van elke klant.

Software voor ongevraagd bellen met CRM-integratie kan u helpen om efficiënt te werken. U kunt bijvoorbeeld rechtstreeks vanuit uw CRM-tool bellen. Het maakt het ook gemakkelijker om alle klantinteractiegeschiedenis met uw merk op één locatie te bewaren. U kunt weloverwogen beslissingen nemen en een betere operatie leiden.
Create a call center software that fits your needs
LiveAgent, the omnichannel cloud-based call center software, is all you’ll ever need to provide reliable and personalized service to your customers.
Frequently Asked Questions
What is cold calling software?
Cold calling software is an automated system built to help sales reps excel at cold calling. Cold calling software is shipped out with many features responsible for unique functionality. For instance, it can integrate into CRM, provide insightful reports, and dial contacts automatically for sales reps.
How does cold calling software work?
Cold calling software works thanks to cutting-edge technology. At its core, we have telephony and VoIP technologies. Additional software modules enable integration with external tools such as CRM and powerful analytics and reporting. Combined, these features enable sales reps to seamlessly make calls, chat with colleagues on the team, and capture more leads.
What are the benefits of using cold calling software?
The most noteworthy benefits of using cold calling software are increased efficiency and productivity and improved communication. Additionally, with analytics and monitoring, you will also be able to capture more leads and make the KPI more consistent across the board.
What are the most popular cold calling software features?
Every cold calling software is unique, and it comes with numerous features. Over time some features emerged as the most popular ones. These features include CRM integration, progressive dialing, adjustable dialing modes, automatic cold emails, and distribution features.
Does cold calling software work for phone contacts?
Cold calling software leverages telephony and VoIP technologies to work for phone contacts too. Make sure that the software you consider investing in has these two technologies.
Do we have to have a CRM integration for calling software?
It’s better to have a CRM integration for calling software because it helps you streamline and automate so many processes such as customer journey tracking, auto-dialing, automatic sales tracking and logging, and cold calls prioritization.
Expert note
Software voor ongevraagd bellen is een geautomatiseerd platform voor het gemakkelijker bellen van klanten zonder eerdere interactie. Het integreert met CRM en biedt oproepstatistieken en andere voordelen.

U kunt uw klantenservice verbeteren door toegang te krijgen tot belangrijke klantgegevens op één plek. Gratis callcentersoftware biedt functies zoals gespreksopname en werken op afstand. Het is belangrijk om software integraties te gebruiken, scripts voor te bereiden, specifieke doelen voor medewerkers te stellen, de wachttijd te verkorten en klantengegevens te gebruiken. Bij het kiezen van een callcentersoftware moet u rekening houden met uw zakelijke behoeften en beschikbare opties. Gratis software kan een goede optie zijn om te testen voordat u investeert in een betaalde versie.
Klantenservice terugbelfunctie
Flexibele klantenondersteuning via verschillende kanalen, zoals live chat en telefoon, leidt tot hogere verkoop, omzet en klantentevredenheid. Klantenservicesoftware biedt een efficiënte workflow.