Wat is de ticketlevenscyclus?
Een ticket kan gedurende zijn levenscyclus verschillende fasen doorlopen. Wanneer een ticket voor het eerst binnenkomt, is de status meestal Nieuw. Zodra een vertegenwoordiger het ticket beantwoordt, wordt de status gewijzigd in Beantwoord. Als een klant op hetzelfde ticket reageert, wordt de status gewijzigd in Open. Daarna kan een vertegenwoordiger het ticket opnieuw beantwoorden (en hetzelfde proces gaat verder) of gewoon het ticket oplossen en de status wordt gewijzigd in Opgelost.
Optioneel kan het ticket gedurende de levenscyclus van het ticket worden uitgesteld tot later, gemarkeerd als spam of verwijderd worden.
Alle acties die aan het ticket zijn gekoppeld, worden gemarkeerd met een tijdstempel in de ticket thread.
Frequently asked questions
Hoe definieert u een ticketlevenscyclus?
De ticketlevenscyclus zijn alle fasen die elk ticket dat naar de klantenservice gaat, doorloopt. Wanneer het ticket voor de eerste keer verschijnt, krijgt het de status "Nieuw" en de volgende fasen van de levenscyclus zijn "Open", "Beantwoord", "Opgelost" en "Uitgesteld".
Waarom zou u de levenscyclus van tickets moeten analyseren?
De analyse van de ticketlevenscyclus maakt het mogelijk om te bepalen welk type tickets het vaakst voorkomt, of ze moeilijk op te lossen zijn of de mogelijkheid bieden om snel te reageren.
Kunt u de levenscyclus van een ticket in LiveAgent controleren?
In LiveAgent kunt u de levenscyclus van tickets controleren. Alle acties met betrekking tot een specifiek ticket zijn gemarkeerd met een tijdstempel naast elk ticket.