Up-selling

Wat is up-selling?

Up-selling is een marketinggimmick die de klant misleidt tot het kopen van producten met exorbitante prijskaartjes, en hen ook misleidt om te kiezen voor dure pakketten en zich te abonneren op ‘prijzige’ pakketten.

Afgezien daarvan kan up-selling ook worden gedefinieerd in termen van human resources. Het kan consumenten helpen hun veelvoorkomende problemen op één platform aan te pakken. Een klant heeft bijvoorbeeld een probleem met zijn huidige pakket, en dan biedt u hem een hoger pakket aan dat zijn zorgen helemaal wegneemt.

U informeert de klant dat hun tijd en middelen worden bespaard als ze het dure pakket kopen, ze hoeven niet steeds opnieuw contact op te nemen met de klantenservice.

Frequently asked questions

Wat is de definitie van up-selling?

Up-selling is een marketingtruc die de klant ertoe aanzet de dure opties te kopen die door het bedrijf worden aangeboden. Dit brengt hem ertoe dure pakketten te selecteren en zich te abonneren op "dure" pakketten.

 

Wat zijn de basisprincipes van up-selling?

Up-selling is gebaseerd op het feit dat de verkoper de klant uitnodigt om dure items, upgrades of andere toevoegingen te kopen om zo meer omzet te genereren.

 

Up-selling versus cross-selling?

Up-selling is een praktijk waarbij een bedrijf klanten probeert te motiveren om een duurder product te kopen. Cross-selling daarentegen is een vergelijkbare techniek, maar hier stelt de verkoper voor om extra producten te koop te kopen.

 

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.