VoIP software

Wat is VoIP software?

VoIP staat voor Voice Over Internet Protocol. Met VoIP software kunnen bellers gebruikmaken van VoIP-technologie om online te bellen. Het is een uitstekend alternatief voor het gebruik van een gewone telefoonlijn, zowel in termen van kostenefficiëntie als productiviteit. VoIP software maakt VoIP telefoonservice mogelijk.

Het doel van VoIP oplossingen is om de communicatie te stroomlijnen, de workflow voor uw klantenserviceteams te standaardiseren en hen in staat te stellen geweldige resultaten te behalen met een gecentraliseerde oplossing. Dit minimaliseert wachttijden en beïnvloedt daarom de niveaus van klantentevredenheid.

Wat is VoIP software?  - App - Uploads - 2021 - 10 - Research 20 92percent.svg

Hoe werkt VoIPsoftware?

VoIP-software maakt gebruik van internet en standaarden voor spraak- en videocommunicatie, zoals H.323 en het Session Initiation Protocol. Het maakt gebruik van deze technologieën om uw analoge spraaksignalen op te vangen. Vervolgens zet het deze signalen om in digitale signalen zonder concessies te doen aan de spraakkwaliteit. VoIP-diensten sturen uw gegevens dan via internet.

VoIP zet een digitaal signaal om in een normaal telefoonsignaal, zodat uw bedrijf traditionele telefoongesprekken kan voeren en ontvangen, of dit nu van mobiele telefoons of gebruikers van vaste telefonie is.

Neem bijvoorbeeld Interactive Voice Responses (IVR), wat een standaardfunctie is in geavanceerde VoIP-softwareoplossingen. Hiermee beschikt u over een geautomatiseerd zakelijk telefoonsysteem dat kan communiceren en informatie van klanten kan verzamelen.

Hoe IVR werkt

Voordelen van het gebruik van VoIP software ten opzichte van traditionele telefoons

Eerst en vooral beschikt u over een gecentraliseerd spraakcommunicatiesysteem dat uw callcentermedewerkers op verschillende apparaten kunnen gebruiken. U kunt bellen naar traditionele vaste telefoons, analoge apparaten en mobiele apparaten.

VoIP software wordt ook als een veel goedkopere oplossing beschouwd dan het gebruik van gewone telefoonlijnen. Afhankelijk van uw budgetplannen, kunt u zich ontdoen van een aantal enorme kosten, waaronder kosten voor interlokale gesprekken en mobiele gesprekken, evenals dure hardware.

VoIP software kan ook videoconferentiegesprekken stroomlijnen, waardoor u online vergaderingen kunt organiseren, zelfs als u een hybride personeelsbestand hebt.

Video-oproepfunctie in Live chat-software - LiveAgent

De beste zakelijke VoIP-providers

Er zijn wereldwijd duizenden VoIP-providers. Het kan moeilijk zijn om degene te kiezen voor uw bedrijf. Hier is een lijst met populaire VoIP-platforms waar u verder naar kunt kijken en degene kunt kiezen die past bij de communicatiebehoeften van uw bedrijf:

  • Ooma
  • CloudTalk
  • SolarWinds VoIP
  • Actio
  • Avoxi
  • Benemen
  • Didlogic
  • Modulus
  • Nexmo
  • TelcaVoIP

Voordat u uw definitieve keuze maakt, moet u weten welke functies en services een goede VoIP-provider maken.

Aandachtspunten bij het zoeken naar nieuwe VoIP software

Eerst moet u de prijs controleren. Het kan een deal maken of breken. Een toonaangevend cloudgebaseerd telefoonbedrijf zal een transparant VoIP-prijsbeleid hebben. U moet uw budget voor nieuwe VoIP software bepalen en uw opties dienovereenkomstig verfijnen.

LiveAgent VoIP-callcenter

Ook uw bedrijfsgrootte speelt een rol. Meer specifiek, het aantal mensen in uw klantenserviceteams en de grootte van de markt die u bedient, zal helpen om een VoIP-provider beter te bepalen. Zoek ten slotte naar een demovideo om de software in actie te zien.

Aandachtspunten bij het zoeken naar nieuwe VoIP software - App - Uploads - 2021 - 09 - Research 10 26.svg

Belangrijkste kenmerken van VoIP software

Alle VoIP softphones worden geleverd met basisfuncties zoals nummerherkenning en wachtstand. Het zijn de geavanceerde functies en extra functionaliteit die u zouden moeten interesseren. Laten we snel de belangrijkste functies doornemen waar u op moet letten in uw toekomstige VoIP systeem:

  • geautomatiseerde oproepen — het stelt een systeem in staat om inkomende oproepen automatisch door te schakelen naar het juiste toestel
  • oproepwachtrij — het systeem kan inkomende bellers automatisch in een relevante wachtrij plaatsen
  • scherm delen – geavanceerde systemen kunnen scherm delen inschakelen, zodat uw ondersteuningsteam problemen sneller kan oplossen
  • geavanceerde belfuncties – met oproepbewaking, fluisteren en inbreken hebt u volledige controle over spraakcommunicatie en kunt u uw activiteiten verbeteren
  • mobiele apps — de mobiele apps van VoIP software zijn een leuke bonus om toegang tot te hebben, en het wordt langzaamaan een van de basisfuncties in het aanbod van VoIP software
Onbeperkte gespreksopnames in de callcentersoftware van LiveAgent

Hoe u optimaal gebruik kunt maken van VoIP software

Om het succes van de implementatie van uw communicatieplatform te garanderen, moet u uw doelen bepalen. Misschien wilt u het gebruiken als een betrokkenheidsplatform of toevoegen aan uw stapel samenwerkingsplatforms.
In beide gevallen, om optimaal gebruik maken van VoIP software, moet u:

  • Bepaal uw zakelijke doelen.
  • Deel de voordelen van een VoIP systeem met iedereen in het team.
  • Organiseren van onboarding trainingen.
  • Bied doorlopende ondersteuning aan werknemers die hulp nodig hebben met VoIP softwarefuncties.

Werkt VoIP wel als het internet uitvalt?

Voice Over Internet Protocol, zoals de naam al doet vermoeden, is een protocol dat gebruik maakt van internet. Als het internet uitvalt, ligt ook uw VoIP-systeem plat. U kunt niet bellen terwijl u geen internetverbinding heeft.

Looking for a VoIP software for you?

LiveAgent offers wide range of useful features and integrations. Your only responsibility will be to choose the best features for you.

Frequently asked questions

Is VoIP-software nodig in het bedrijfsleven?

VoIP software zorgt ervoor dat zakelijke communicatie kan floreren in het internettijdperk. Het stelt bedrijven in staat om online te bellen terwijl ze één enkele oplossing gebruiken voor al hun behoeften op het gebied van spraakcommunicatie.

Wat is VoIP software?

VoIP software is een applicatie die online bellen mogelijk maakt. Met VoIP-software kunnen uw klantenserviceteams online bellen en gebeld worden, ongeacht of de ontvanger van de oproep een vast, mobiel apparaat of VoIP telefoon gebruikt.

Hoe werkt VoIP-software?

VoIP software zet het analoge signaal om in een digitaal signaal en verzendt het via internet. Een modern telecommunicatiesysteem maakt gebruik van internet om interne en externe zakelijke communicatie te stroomlijnen.

Wat zijn de voordelen van het gebruik van VoIP software ten opzichte van traditionele telefoons?

VoIP-software biedt veel voordelen. Het is een kostenefficiënte oplossing waarmee bedrijven betaalbaar internationaal kunnen bellen. Het biedt gebruiksvriendelijke tools om te bellen en gebeld te worden en brengt vaste, mobiele en online communicatie onder één dak.

Welke zakelijke VoIP provider is de beste?

Er zijn veel VoIP-serviceproviders. Enkele van de beste zijn Ooma, CloudTalk, SolarWinds VoIP, Actio, Avoxi, Benemen, Didlogic, Modulus en Nexmo.

Waar moet u op letten bij het zoeken naar nieuwe VoIP software?

Als u op zoek bent naar nieuwe VoIP-software, moet u rekening houden met de prijs, het budget van uw bedrijf, de grootte, het aantal klanten, zakelijke doelen en welke functies VoIP-software biedt tegen bepaalde prijsklassen.

Wat zijn de kenmerken van VoIP software?

VoIP softwarefuncties maken de functionaliteit mogelijk. U moet ervoor zorgen dat uw nieuwe VoIP software functies heeft die passen bij uw zakelijke behoeften en doelen. De VoIP-softwarefuncties omvatten automatische oproepen, video-oproepen, oproepwachtrij, scherm delen, oproepbewaking, fluisteren, binnenvallen en speciale smartphone-apps.

Hoe haalt u het meeste uit VoIP software?

Om optimaal gebruik te kunnen maken van VoIP software, moet u ervoor zorgen dat iedereen in uw team wordt betrokken bij het selecteren van de software. Maak er een primair communicatieplatform van en bied onboarding-training aan uw personeel.

Werkt VoIP wel als het internet uitvalt?

Nee, VoIP werkt niet als het internet niet beschikbaar is. VoIP gebruikt internet om berichten door te sturen, en terwijl het internet niet werkt, is uw systeem tijdelijk buiten gebruik.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.