VoIP-telefoonservice

Wat is een VoIP-telefoondienst?

Voice over Internet Protocol (VoIP) is een technologie waarmee u kunt bellen via uw internetverbinding. Alle VoIP-gesprekken worden gevoerd via VoIP-providers die dit proces mogelijk maken.

Wat is een residentiële VoIP-service?

In tegenstelling tot traditionele telefoondiensten is VoIP voor thuisgebruik een spraakdienst voor thuis op basis van een internetverbinding. Residentiële VoIP-diensten gebruiken uw internetverbinding thuis voor uitgaande en inkomende oproepen.

Hoe werkt VoIP?

Gehoste VoIP-providers zorgen voor communicatie tussen deelnemers. Uitgaande en inkomende gesprekken met VoIP-diensten bestaan uit het omzetten van spraakberichten in digitale signalen die via internet worden verzonden als onderdeel van Unified Communications. Het VoIP-verkeer wordt dan aan de ontvangende kant gedecomprimeerd en de luisteraar kan het oorspronkelijke bericht horen.

Hoe krijg ik VoIP-telefoonservice?

Het enige dat u hoeft te doen om uw VoIP-telefoonservice te krijgen, is de volgende drie stappen te volgen:

  • Kies een abonnement: als u
  • Activeer uw apparaat: apparaatactivering is een essentiële stap waarmee u kunt deelnemen aan internationaal en landelijk bellen. U kunt gebruikmaken van traditionele vaste telefoons en slimme apparaten (een tablet of mobiele telefoon).
  • Beveilig een internetverbinding: een stabiele internetverbinding is een noodzaak om verbinding te maken met de VoIP-telefoonservice.

Welke apparatuur is nodig voor VoIP?

Om VoIP in te stellen voor persoonlijke telefoongesprekken of betrouwbare videoconferenties, hebt u het volgende nodig:

  • Werkende internetrouter
  • Veilige en betrouwbare internetservice
  • Stabiele internetverbinding
  • Apparaat om te bellen
Download- en uploadsnelheid

Werkt een VoIP-telefoon op een vaste lijn?

Hoewel de meeste mensen VoIP associëren met mobiele apparaten, is het ook mogelijk om internetgebaseerde telefoondiensten op een vaste telefoon tot stand te brengen. Nu traditionele telefoondiensten echter worden overschaduwd door verschillende VoIP-apps, worden ze ook een go-to-oplossing voor vaste telefoons.

Kan ik mijn gewone telefoon gebruiken met VoIP?

Ja, dat kan. VoIP is een moderne oplossing waarmee u uw conventionele telefoons kunt aansluiten op een breedbandinternetverbinding en deze kunt gebruiken voor VoIP-gesprekken.

Wat maakt zakelijke VoIP-service anders dan residentiële VoIP?

Zakelijke VoIP-abonnementen zijn voornamelijk gericht op zakelijke communicatie in een bedrijf. Dat betekent dat zakelijke VoIP-oplossingen meer gericht zijn op zakelijke gesprekken, teamberichten, videovergaderingen, klantenservice en bedrijven een gratis gratis nummer bieden.

Wat is het verschil tussen vaste lijnen en VoIP?

Vaste lijnen en VoIP hebben tal van verschillen, waaronder:

  • Kosten: vaste lijnen hebben veel extra kosten vanwege hun hoge binnenlandse en internationale beltarieven. VoIP heeft de laagste tarieven aangezien alle gesprekken via internet verlopen. Als zodanig zijn VoIP-tools perfect voor kostenbesparingen.
  • Videoconferenties: videoconferentiegesprekken kunnen niet via een vaste lijn worden gevoerd. VoIP is echter een videoconferentie-oplossing die premiumfuncties biedt voor gewone gesprekken.
  • Oproepfuncties: hoewel vaste lijnen geen extra functies hebben, bieden VoIP-providers tal van geavanceerde functies waar gebruikers van kunnen genieten.
LiveAgent callcenterondersteuning - mockup

Kan ik VoIP gebruiken om internationaal te bellen?

VoIP maakt het gemakkelijk en betaalbaar om internationaal verbinding te maken met anderen. Of u nu geïnteresseerd bent in binnenlands of internationaal bellen, een VoIP-service geeft u toegang tot beide voor dezelfde prijs.

Kunt u uw telefoonnummer behouden met VoIP?

U maakt zich misschien zorgen over het wijzigen van uw telefoonnummer als u van internetprovider verandert. Gelukkig kun je met VoIP je oude telefoonnummer behouden terwijl u veel belmogelijkheden en abonnementen krijgt.

LiveAgent VoIP-callcenter

Wat zijn de nadelen van VoIP?

Aangezien VoIP-telefoonsystemen afhankelijk zijn van uw breedbandinternetverbinding, is het mogelijk dat u een slechte gesprekskwaliteit of een verhoogde latentie ervaart bij spraak- en videogesprekken. Als uw internetverbinding echter snel en betrouwbaar is, hoeft u zich hier geen zorgen over te maken.

Choose the right fit for your business

LiveAgent's call center offers integrations with various VoIP providers. Wanna have a closer look?

Frequently asked questions

Wat is een VoIP-telefoondienst?

VoIP-telefoonservice is een technologie die wordt gebruikt voor het verzenden van spraak- en video-oproepen via een vaste lijn of mobiele telefoon, gewoon door toegang te hebben tot een internetverbinding.

Wat zijn de nadelen van VoIP?

Strikt gebaseerd op een internetverbinding, kunnen VoIP-gesprekken van lage kwaliteit zijn en een verhoogde latentie hebben als de internetverbinding niet de beste is.

Hoe werkt VoIP?

VoIP maakt gebruik van internet om een verbinding tot stand te brengen tussen twee of meer mensen. Vervolgens verzendt het spraakberichten door ze om te zetten in digitale signalen. Zodra deze signalen de luisteraar bereiken, worden ze gedecomprimeerd om het originele spraakbericht te onthullen.

Wat maakt zakelijke VoIP-service anders dan residentiële VoIP?

Zakelijke VoIP is gericht op het aanbieden van schermdeling, online vergaderingen, spraakintelligentie en andere moderne zakelijke telefoonvereisten voor bedrijven. Aan de andere kant is residentiële VoIP vooral gericht op eenvoudige inkomende en uitgaande gesprekken en maakt het gebruik van uw internetverbinding thuis.

Welke apparatuur is nodig voor VoIP?

Om VoIP in uw huishouden of kantoor te introduceren, heeft u een functionele internetrouter, een betrouwbare en veilige internetservice en een stabiele internetverbinding nodig.

Werkt een VoIP-telefoon op een vaste lijn?

VoIP-telefoonserviceproviders hebben abonnementen ontworpen voor vaste lijnen, zodat uw VoIP-telefoon probleemloos op een vaste lijn kan werken.

Kan ik mijn gewone telefoon gebruiken met VoIP?

Het is mogelijk om uw gewone telefoons om te vormen tot VoIP-telefoons, zodat u kunt genieten van innovatieve VoIP-systemen zonder het comfort van uw huidige telefoon te verliezen.

Hoe krijg ik VoIP-telefoonservice?

Om VoIP-service te krijgen, hoeft u alleen maar een abonnement te kiezen dat VoIP-telefoonaanbieders aanbieden, te bepalen welk apparaat u gaat gebruiken en een internetverbinding tot stand te brengen die de basis vormt voor uw telefoongesprekken.

Wat is het verschil tussen vaste lijnen en VoIP?

Terwijl vaste lijnen ook een verbinding tot stand brengen, zijn de mogelijkheden daarmee beperkt en zijn de tariefplannen duur. VoIP-communicatieplatforms stellen hun gebruikers in staat om meer flexibiliteit te ervaren tegen veel lagere kosten.

Kan ik VoIP gebruiken om internationaal te bellen?

Natuurlijk! VoIP maakt het voor haar gebruikers gemakkelijk om nationaal en internationaal te bellen tegen dezelfde prijs.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

    Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.