Gratis proefperiode

VoIP -est

Wat is een VoIP-test?

Een VoIP-test is een eenvoudige manier om de kwaliteit van uw internetverbinding te testen. Om een VoIP-oproep effectief te laten werken, heeft u een bepaalde hoeveelheid internetbandbreedte nodig. De snelheid van uw verbinding is echter niet de enige factor die van invloed is op uw VoIP-telefoonservice. U moet ook rekening houden met de capaciteit van uw VoIP-provider. VoIP-lijnen variëren in termen van hun VoIP-gesprekskwaliteit.

Voordat u belangrijke VoIP-gesprekken voert, is het verstandig om VoIP-tests te gebruiken om de kwaliteit van uw VoIP-verbinding te beoordelen. U kunt bepalen of u voldoende VoIP-snelheid hebt om een adequate VoIP-gesprekskwaliteit te krijgen om met klanten, vrienden en familie te praten.

Hoe kan ik mijn internetverbinding testen op VoIP?

Om kwalitatief goede VoIP-gesprekken te voeren, hebt u een actieve internetverbinding nodig. Maar dat is slechts een deel van het verhaal van het voeren van hoogwaardige VoIP-telefoongesprekken. U moet ook een bepaald niveau van internetsnelheid hebben, zelfs wanneer andere apparaten en services internetverkeer gebruiken.

Overweeg een service als speedtest.net te gebruiken om de kwaliteit van uw internetsnelheid door uw internetprovider te evalueren. Dit type tool geeft uw inzicht in ping-tijd en pingtests. Een ping is een manier om elke internetverbinding te testen zonder veel data te gebruiken. Als de ping-tijd omhoog gaat, betekent dit dat uw internetactiviteiten last zullen hebben van een lagere internetsnelheid.

Expert's note

Veel actieve internetgebruikers die dezelfde actieve internetverbinding gebruiken, kunnen leiden tot een lage internetsnelheid.

U kunt dit probleem met de bandbreedtesnelheid op verschillende manieren oplossen. U kunt andere mensen vragen hun internetactiviteiten tijdens uw VoIP-gesprekken te verminderen. U kunt ook uw internetprovider vragen om uw internetsnelheid te upgraden of uw tips geven om uw internetsnelheid te verhogen.

Hoe worden VoIP-prestaties gemeten?

Over het algemeen zijn er twee manieren om VoIP-prestaties te meten. Ten eerste kunt u de VoIP-prestaties meten door uw gesprekken te observeren. Een gesprek waarbij elke persoon elk woord van het gesprek gemakkelijk kan horen, vertelt u bijvoorbeeld dat u hoge VoIP-prestaties hebt. Dit soort subjectieve meting heeft echter beperkingen.

Daarom is het verstandig om browsertools te gebruiken met een compatibele browser. Enkele van de meest populaire browsertools om VoIP-prestaties te meten, zijn de snelheidstesttool die wordt aangeboden door GetVoIP.com (i.e., https://getvoip.com/speed-test-tool/). Wanneer ze worden uitgevoerd vanuit een compatibele browser, meten browsertools de pingsnelheid, downloadsnelheid, uploadsnelheid en jitter van uw breedbandverbinding.

Wat geven VoIP-snelheidstestnummers aan?

Nadat u een VoIP-snelheidstest hebt uitgevoerd, zult u meerdere testnummers tegenkomen. Gebruik de volgende tips om deze cijfers te begrijpen en de resultaten van VoIP-kwaliteitstests te interpreteren.

Uploadsnelheden

Uw uploadsnelheid heeft invloed op of de persoon met wie u spreekt u goed kan horen tijdens een VoIP-gesprek. Voor VoIP-gesprekken is drie megabit de aanbevolen uploadsnelheid voor gesprekken. Als de uploadsnelheid onder dat niveau daalt, kan de kwaliteit van uw VoIP-gesprek hieronder lijden. Over het algemeen betekent hogere uploadsnelheid een betere VoIP-gesprekskwaliteit.

Downloadsnelheid

De downloadsnelheid die u op uw VoIP-snelheidstest ziet, is van invloed op uw vermogen om de persoon die u belt te horen. De aanbevolen minimale downloadsnelheid voor VoIP is drie megabits per seconde. Als vuistregel geldt dat een hogere downloadsnelheid een helderder geluid betekent.

Ping

In eenvoudige bewoordingen vertelt een ping u de reactietijd van uw internetverbinding. De pingsnelheid wordt gemeten in milliseconden. Over het algemeen wilt u een lage pingsnelheid zien om succesvol VoIP-gesprekken te voeren. Idealiter zou uw internetverbinding minder dan 60 milliseconden moeten zijn.

GetVoIP VoIP-testvoorbeeld

Latentie

Simpel gezegd, latentie is de tijdsvertraging tussen het verzenden van gegevens en het ontvangen van gegevens. Tijdens VoIP-gesprekken kan een hogere latentie de gespreksprestaties verslechteren. Streef naar een latentieniveau van 150 milliseconden.

Jitter

Jitter wordt meestal beschreven als pakketvertragingen. Uw VoIP-gesprekken (en alle andere internetactiviteiten) worden opgedeeld in een reeks datapakketten die via internet worden verzonden en aan de andere kant weer worden samengevoegd. Wanneer datapakketten vertraging oplopen, daalt de VoIP-gesprekskwaliteit.

Bedrijven die een groot aantal gelijktijdige VoIP-gesprekken nodig hebben, moeten mogelijk investeren in een breedbandinternetverbinding met een hogere capaciteit. Als u meerdere keren per week een VoIP-testtool uitvoert en merkt dat u niet voldoet aan de VoIP-bandbreedtevereisten, kan een upgrade nodig zijn om slechte telefoonkwaliteit te voorkomen.

Wat voor invloed heeft een slechte internetverbinding op VoIP-gesprekken?

Aangezien VoIP-gesprekken een actieve internetverbinding vereisen, heeft een slechte internetverbinding op verschillende manieren invloed op de kwaliteit van uw gesprekken.

  • Problemen met de audiokwaliteit: wanneer uw VoIP-gesprek niet de snelheid of bandbreedte heeft om te werken, zult u waarschijnlijk problemen met de audiokwaliteit ondervinden. Dat betekent dat u zich waarschijnlijk meerdere keren zult moeten herhalen tijdens een zakelijk VoIP-gesprek om problemen zoals pakketverlies te verhelpen.
  • Slechte gesprekskwaliteit: een slechte gesprekskwaliteit kan van invloed zijn op uw belervaring op mobiele apparaten, laptops en vaste VoIP-telefoons. Een slechte spraakkwaliteit tijdens verkoopgesprekken kan bijvoorbeeld een slechte indruk maken op klanten.

Slechte gesprekskwaliteit is een grote uitdaging in zakelijke communicatie. Als u een geweldige gebruikerservaring wilt creëren, zijn problemen met de constante slechte gesprekskwaliteit onaanvaardbaar.

De callcenterfuncties van LivAgent

Wat is de vereiste internetsnelheid voor VoIP?

Houd rekening met de volgende internetsnelheden om problemen met de slechte kwaliteit en geluidskwaliteit te voorkomen.

  • Downloadsnelheden: om het meeste uit uw VoIP-service te halen, moet u een downloadsnelheid hebben van ongeveer drie megabits per seconde.
  • Uploadsnelheden: voor elk Voice over Internet-protocol heeft u een uploadsnelheid van drie megabits per seconde nodig.

Hoe voer ik een handmatige VoIP-snelheidstest uit?

In sommige situaties wilt u misschien een ad-hoc VoIP-test om de VoIP-gesprekskwaliteit te meten. Begin met uw oren te gebruiken. Als u de andere persoon moeilijk kunt horen tijdens VoIP-gesprekken, heeft u mogelijk een slechte VoIP-verbinding. Evenzo moeten de mensen met wie u spreekt u gemakkelijk begrijpen. Als u merkt dat de internetsnelheid laag is, vraag dan uw VoIP-serviceprovider en internetprovider om verdere hulp.

Wat moet u doen als de VoIP-testresultaten niet bevredigend zijn?

Er zijn verschillende manieren om te reageren op een slechte VoIP-verbinding of slechte VoIP-testresultaten.

  • VoIP-telefoonservice: neem contact op met uw VoIP-serviceprovider voor tips over manieren om uw VoIP-kwaliteit te verbeteren. Vraag bijvoorbeeld naar het gebruik van QOS-technologie (Quality of Service) om prioriteit te geven aan VoIP-gesprekken.
  • Bespreek de VoIP-kwaliteit met andere mensen: als u veel gebruikers op dezelfde verbinding heeft (bijvoorbeeld 100 – 999 gebruikers), bespreek het probleem dan met andere mensen. U kunt bijvoorbeeld andere gebruikers vragen videodiensten niet te gebruiken.
  • Internetprovider: in sommige gevallen kunnen uw netwerkverbindingen volledig worden gebruikt. In dat geval kunt u vragen of ze aanvullende bedrijfsfuncties hebben om uw netwerk efficiënter te beheren. Nu enkele wijzigingen in de netwerkconfiguratie aanbrengen, is misschien alles wat u nodig hebt om een sterke VoIP-verbinding tot stand te brengen.

Choose your VoIP provider

Set up your virtual call center with LiveAgent and start providing professional voice support in a matter of minutes.

Frequently asked questions

Wat is een VoIP-test?

Maak een lijst van uw belangrijkste kenmerken (bijv. moet internationale interlokale afstanden en voicemail bevatten) voordat u naar de kosten kijkt....

Hoe kan ik mijn internetverbinding testen op VoIP?

Gebruik een browsergebaseerde internetsnelheidstesttool zoals speedtest.net om uw uploadsnelheid, downloadsnelheid en andere kritische maatregelen te meten.

Hoe worden VoIP-prestaties gemeten?

Er zijn twee manieren om VoIP-prestaties te meten: subjectief en objectief. De subjectieve manier is om bij elk gesprek aandacht te besteden aan uw gesprekskwaliteit. Als iedereen elkaars woorden bijvoorbeeld duidelijk kan horen tijdens een VoIP-gesprek, is de kwaliteit van het gesprek hoog. De objectieve manier om VoIP-prestaties te meten is met behulp van een snelheidstesttool zoals speedtest.net.

Wat geven VoIP-snelheidstestnummers aan?

U ziet doorgaans vijf snelheidstestnummers in een VoIP-snelheidstest: uploadsnelheid, downloadsnelheid, ping, latentie en jitter. Idealiter wil je uploadsnelheid en downloadsnelheid zo hoog mogelijk. Ping-, latentie- en jittergetallen moeten zo laag mogelijk zijn.

Wat voor invloed heeft een slechte internetverbinding op VoIP-gesprekken?

Een slechte internetverbinding maakt het moeilijker om een gesprek te voeren. Mogelijk wordt u meerdere keren gevraagd om uzelf te herhalen. Dat kan behoorlijk frustrerend zijn.

Wat is de vereiste internetsnelheid voor VoIP?

De minimaal vereiste internetsnelheid is drie megabits per seconde upload en drie megabits per seconde download. Indien mogelijk worden hogere internetsnelheden aanbevolen.

Hoe voer ik een handmatige VoIP-snelheidstest uit?

Als u een handmatige VoIP-test wilt uitvoeren, let dan op de gesprekskwaliteit. Als u niet begrijpt wat de andere persoon zegt, heeft u mogelijk een probleem met de VoIP-snelheidstest. Overweeg om Quality of Service (QoS) of een snellere breedbandverbinding te gebruiken om VoIP-snelheidsproblemen op te lossen.

Wat moet u doen als de VoIP-testresultaten niet bevredigend zijn?

Als de resultaten van uw VoIP-snelheidstest te traag zijn, heeft u verschillende opties. U kunt uw internetprovider om tips vragen of betalen voor hogere internetsnelheden. Verder kunt u ook uw VoIP-serviceprovider om hulp vragen. U kunt ook de functie Quality of Service inschakelen om prioriteit te geven aan VoIP-gesprekken.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.