Wat is een voorspellende kiezer?
A predictive dialer is a type of auto dialer system that automatically dials phone numbers from the list of contacts until it detects a connection and routes it to an available agent. In the process, the dialer can automatically screen out unanswered calls, busy tone signals, voicemails, disconnected numbers, and other phone-related issues. That ensures maximum agent utilization, minimum waiting time, and more talk time for agents resulting in improved agent productivity.
Een voorspellend kiessysteem maakt gebruik van verschillende oproepstatistieken, speciale algoritmen en wiskundige formules om te voorspellen wanneer een agent beschikbaar komt om het telefoongesprek aan te nemen, en past vervolgens de kiessnelheid dienovereenkomstig aan. Het vermogen van het systeem om te voorspellen wanneer een vertegenwoordiger de volgende oproep kan aannemen, onderscheidt voorspellende kiezers van andere geautomatiseerde kiesmodi. Dus als de meerderheid van de vertegenwoordiger bezig is met gesprekken, zal de voorspellende kiezer zijn bereik aanpassen (vertragen of zelfs stoppen) totdat vertegenwoordigers worden weer beschikbaar.
Oproepen via automatische kiezer worden al zoโn 30 jaar gebruikt. zijn al zoโn 30 jaar in gebruik. Toen ze eenmaal waren uitgevonden, werden ze voornamelijk gebruikt in de banksector, met name voor incassodoeleinden. Tegenwoordig is voorspellende dialersoftware te vinden in callcentra die een verscheidenheid aan organisaties in verschillende sectoren ondersteunen, zoals telemarketing, reizen en toerisme, bankieren en financiรซn, hypotheken en verzekeringen, enz.
Functies van voorspellende kiezers
Een typische cloudgebaseerde callcentersoftware die een voorspellende uitgaande kiezer zou deze basisfuncties bieden:
- Pacing ratio: maakt het mogelijk om het aantal uitgaande oproepen per vertegenwoordiger te verhogen of te verlagen voor optimale vertegenwoordigersefficiรซntie.
- CRM-weergave: stelt vertegenwoordigers in staat om eenvoudig toegang te krijgen tot elk klantenrecord met alle beschikbare informatie om beter aan hun behoeften te voldoen.
- Filtergebaseerd bellen: maakt het mogelijk om de nummers uit te filteren op basis van hun tijdzone en netnummers.
- Antwoordapparaatdetectie: bepaalt of een oproep is aangenomen door een echte mens of door een antwoordapparaat.
- Voicemail bericht droppen: maakt het mogelijk om vooraf opgenomen berichten naar klanten te laten vallen.
- Oproepopname: maakt het mogelijk om gesprekken op te nemen en ze later te bekijken voor vertegenwoordigersbewaking en trainingsdoeleinden.
- Gesprekscontrole: stelt callcentermanagers in staat om het aantal uitgaande oproepen te controleren en een voorbeeld van de kwaliteit ervan te bekijken.
- Terugbelplanning en herinneringen: maakt het plannen van terugbelmomenten en het instellen van herinneringen mogelijk.
- Rapporten en analyses: maakt het genereren van verschillende soorten rapporten mogelijk, waaronder real-time rapporten om de prestaties van vertegenwoordigers bij te houden en gebieden te identificeren die verbetering behoeven.

Voordelen van een voorspellende kiezer
- Meer oproepen per uur: in vergelijking met handmatig kiezen, voorkomt voorspellend kiezen dat vertegenwoordigers elk nummer uit de lijst met contactpersonen handmatig moeten bellen. Het betekent een grotere efficiรซntie van vertegenwoordigers omdat ze meer verkoopgesprekken per uur kunnen voeren.
- Meer gesprekstijd van agenten: software voor voorspellend kiezen kan de productiviteit van uitgaande vertegenwoordigers aanzienlijk verbeteren door de gesprekstijd en het verminderen van inactieve tijd. Predictive dialing kan het gebruik van vertegenwoordigers zelfs verhogen tot 57 minuten per uur, met slechts 5% van de inactieve tijd.
- Meer resoluties/conversies: het grotere aantal telefoontjes dat uw verkoopteam binnen een uur kan aannemen en meer tijd die wordt besteed aan contact met klanten, betekent uiteindelijk meer opgeloste problemen en meer leads die worden omgezet in verkoop.
- Verlaagde kosten per gesprek: maximale vertegenwoordigersefficiรซntie, minder inactieve tijd, meer daadwerkelijke gesprekstijd en meer oproepen/resoluties per uur resulteert natuurlijk in lagere kosten per gesprek, wat altijd een belangrijk punt van zorg is geweest voor uitgaande callcentra.

Beperkingen van voorspellende kiezers
Hoewel voorspellende kiezers een aantal voordelen hebben, is het ook bekend dat ze enkele grote nadelen hebben. De grootste beperking komt met de aard van voorspellende kiezers die vertegenwoordigers geen context geven over wie er aan de andere kant zit voordat ze de oproep doorverbinden. Zo voorkomt het bellen van potentiรซle leads of klanten zonder voorbereiding dat vertegenwoordigers efficiรซnte, contextuele en zinvolle gesprekken voeren en heeft dit vaak weinig tot geen impact op een potentiรซle klant. Aangezien voorspellende kiessystemen zich richten op kwantiteit in plaats van kwaliteit, zijn ze niet de beste oplossing voor bedrijven die hoogwaardige producten verkopen en een hoge prioriteit geven aan het bieden van een gepersonaliseerde klantenervaring.
Zijn voorspellende kiezers legaal?
Hoewel voorspellende kiezers legaal zijn, verbiedt de Telephone Consumer Protection Act (TCPA) bedrijven en organisaties van het gebruik van automatische kiezers, inclusief voorspellende kiezers, van het plaatsen van onuitgenodigde oproepen naar mobiele telefoonnummers zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de ontvanger van de oproep. Dat omvat zowel telemarketing- als niet-telemarketinggesprekken. Bovendien kunnen voorspellende kiezers geen nummers bellen die zijn geregistreerd bij het Nationaal Bel-me-niet Register. Uitgaande contactcentra die voorspellende kiezers gebruiken in hun uitgaande belcampagnes moeten aan deze regelgeving voldoen.
Hoeveel kost een voorspellende kiezer?
De prijs van een voorspellend kiezersysteem hangt af van of u kiest voor een op locatie of een gehoste oplossing. Op locatie voorspellende kiezer kunnen worden gekocht als onderdeel van een complex callcentersoftwarepakket of als een op zichzelf staand product, en kunnen ergens tussen de โฌ3000 en โฌ300.000 kosten. Als u kiest voor een gehoste voorspellende kiezer, kan dit uw bedrijf tussen โฌ15 en โฌ250 per vertegenwoordiger per maand kosten, op basis van de grootte van het callcenter, het aantal vertegenwoordiger, extra services en functies (zoals CRM-integratie, analysetools, enz. ). Sommige extra kosten kunnen setupkosten, interlokale kosten en kosten per minuut zijn.
Hoe stelt u een voorspellende kiezer in?
Om een voorspellende dialer te gaan gebruiken, moet u kiezen tussen op locatie en gehoste voorspellende kiezer oplossingen, afhankelijk van uw bedrijfsspecificaties. Nadat u een provider van voorspellende kiezersoftware hebt geselecteerd op basis van uw callcentervereisten, kunt u beginnen met het instellen van uw voorspellende kiezer. Daarvoor moet u de lijst met contacten importeren of de software integreren met uw huidige CRM, als die optie beschikbaar is, voeg dan een oproepscript toe, zet een uitgaande campagne op en voer deze uit. U kunt de configuratie van uw voorspellende kiezer aanpassen aan uw specifieke behoeften. Vertegenwoordigers moeten een goede training krijgen over hoe het systeem werkt, hoe het te gebruiken en wat er van hen wordt verwacht.

Wat is het verschil tussen voorspellende en progressieve kiezer?
Zowel voorspellende als progressieve kiessystemen zijn twee van de meest populaire automatische kiessystemen die worden gebruikt door uitgaande callcentra. Met de voorspellende uitgaande kiesmodus gebruikt het systeem het statistische algoritme om de beschikbaarheid van vertegenwoordigers te voorspellen en meerdere oproepen tegelijk te plaatsen voor elke vertegenwoordiger, zelfs voordat de vertegenwoordiger beschikbaar is. Progressieve dialers zijn niet afhankelijk van algoritmen, aangezien het kiezen in realtime wordt gedaan. Het systeem plaatst slechts รฉรฉn uitgaand gesprek per vertegenwoordiger en alleen wanneer een agent beschikbaar is om het volgende gesprek af te handelen. Terwijl voorspellende kiezers prospects of klanten soms kunnen laten wachten zonder een gratis vertegenwoordiger om mee te praten, zorgen progressieve dialers ervoor dat vertegenwoordigers altijd beschikbaar zijn.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software.
Frequently asked questions
Wat is een voorspellende kiezer?
Een voorspellende kiezer is een callcenterkiezersoftware die het kiezen van nummers voor vertegenwoordigers automatiseert en op basis van verschillende gespreksstatistieken en algoritmen voorspelt wanneer de volgende vertegenwoordiger beschikbaar zal zijn om de oproep aan te nemen. Het systeem kan bezetsignalen, niet-verbonden nummers en voicemails filteren en verbindt de oproep alleen met de beschikbare vertegenwoordiger wanneer een daadwerkelijke persoon opneemt.
Wat zijn de kenmerken van voorspellende kiezers?
Enkele van de basisfuncties van voorspellende kiezersoftware zijn onder meer CRM-integratie en weergave van klantengegevens, de mogelijkheid om de tempoverhouding aan te passen, antwoordapparaatdetectie en het laten vallen van voicemailberichten, filer-gebaseerd bellen, oproepopname en oproepbewaking, terugbelplanning, de mogelijkheid om verschillende rapporten te genereren en KPI's van vertegenwoordigers te volgen, en andere.
Wat zijn de voordelen van een voorspellende kiezer?
In vergelijking met de handmatige kiesmodus kunnen uitgaande callcenters door het gebruik van voorspellende dialers de efficiรซntie en productiviteit van vertegenwoordigers verbeteren dankzij hun vermogen om meer gesprekken per uur te voeren, een langere gesprekstijd en een proportioneel kortere inactieve tijd. Dat leidt ook tot lagere operationele kosten (minder kosten per gesprek).
Wat zijn de grenzen van voorspellende kiezers?
Een van de belangrijkste beperkingen van voorspellende kiessystemen is hun onvermogen om callcentermedewerkers de context te geven met wie ze gaan spreken voordat ze de oproep doorverbinden. Dat kan resulteren in onpersoonlijke, gescripte en inefficiรซnte gesprekken, terwijl prospects aan de andere kant ook gefrustreerd raken.
Zijn voorspellende kiezers legaal?
Hoewel predictive dialers niet illegaal zijn, verbiedt de TCPA (Telephone Consumer Protection Act) telemarketeers en adverteerders die automatische kiessystemen gebruiken (inclusief voorspellende kiezers) om ongenode oproepen, zoals telemarketing en robocalls, naar mobiele telefoonnummers te plaatsen zonder de voorafgaande schriftelijke kennisgeving van de ontvanger.
Hoeveel kost een voorspellende kiezer?
Als u kiest voor een on-premises voorspellende kiezer, kan het systeem ergens tussen de e3000 en โฌ300.000 kosten. Voor een gehoste voorspellende dialer-oplossing kan de prijs variรซren van e15 tot โฌ250 per agent per maand. Sommige providers brengen bovendien opstartkosten, lange afstanden en extra minuten in rekening.
Hoe stelt u een voorspellende kiezer in?
Zodra u uw provider voor voorspellende kiezer voor uw contactcenter heeft geselecteerd en de software heeft geรฏnstalleerd, moet u uw contacten in het systeem importeren of integreren met uw CRM, een oproepscript toevoegen, uw uitgaande oproepcampagne opzetten en uitvoeren het. U kunt dan de campagnestatistieken controleren en de configuratie indien nodig aanpassen.
Wat is het verschil tussen voorspellende en progressieve kiezer?
Zoals de naam al doet vermoeden, gebruiken voorspellende kiezers een voorspellend algoritme om te anticiperen op de beschikbaarheid van vertegenwoordigers en meerdere oproepen te starten voor elke beschikbare vertegenwoordiger, zelfs voordat de vertegenwoordiger vrij is om de volgende oproep af te handelen. In tegenstelling tot voorspellende kiezers, starten progressieve kiezers slechts รฉรฉn uitgaand gesprek voor elke beschikbare agent en bellen ze alleen nummers wanneer een vertegenwoordiger vrij wordt om het gesprek af te handelen.
Expert note
Een voorspellende kiezer is een geautomatiseerde kiezersoftware die voorspelt wanneer een agent beschikbaar komt om de volgende oproep aan te nemen en past vervolgens de kiessnelheid dienovereenkomstig aan.

Software voor ongevraagd bellen
Software voor ongevraagd bellen automatiseert oproepen en biedt handige voordelen, zoals integratie met uw CRM. Verkopers krijgen inzicht in klanten en leads met statistieken en analyses. Voordelen van het gebruik van deze software zijn betrouwbaarheid, hogere productiviteit en consistente berichtenuitwisseling. Populaire functies zijn CRM-integratie, progressive dialing en de distributiefunctie. Het platform werkt ook voor telefooncontacten en CRM-integratie kan helpen om efficiรซnter te werken en een betere operatie te leiden.
De tekst beschrijft verschillende onderwerpen rondom klantenondersteuning, waaronder uitgaande gesprekken, het verschil tussen inkomende en uitgaande callcenters, en efficiรซnt gebruik van oproepdispositie. LiveAgent biedt oplossingen voor inkomende en uitgaande gesprekken, software voor klantenondersteuning en een demo voor geรฏnteresseerde klanten. Verder bevat de tekst bedrijfsinformatie, een woordenlijst, leerbronnen en populaire softwarecategorieรซn voor klantenservicesoftware en emailbeheersoftware. Salescontactinformatie en aanmelding voor de nieuwsbrief beschikbaar.
De tekst bespreekt het gebruik van een krachtkiezer in callcenters. Dit is een geautomatiseerd systeem dat nummers op de contactlijst automatisch selecteert en belt, en dit zorgt voor meer efficiรซntie omdat agenten geen tijd hoeven te verspillen aan het handmatig bellen van nummers. Krachtkiezers zijn geschikt voor kleine en middelgrote callcenterteams en kunnen worden gebruikt voor verschillende doeleinden zoals verkoop, marketing en klantenservice. LiveAgent biedt callcentersoftware met de mogelijkheid om krachtkiezers te gebruiken.
LiveAgent biedt een alles-in-รฉรฉn oplossing voor contactcenters met meer dan 180 functies en geen jaarlijkse verplichting. Geautomatiseerde oproepsystemen en oproepmonitoringsoftware zijn handige zakelijke softwareoplossingen die kunnen helpen bij het verhogen van de productiviteit en kostenbesparingen voor klantenondersteuning. Callcenterbewakingssoftware is ontworpen om supervisors in staat te stellen hun callcenter efficiรซnt te bewaken en ondersteuningspraktijken te standaardiseren. Het kan ook worden gebruikt om medewerkers te trainen en de prestaties van vertegenwoordigers op een betere manier te volgen. De prijs voor oproepmonitoring varieert, maar LiveAgent biedt een all-inclusive abonnement met een uitstekende callcenterondersteuning.