Gratis proefperiode

Zakelijke VoIP

Wat is een zakelijke VoIP?

Met deze oplossing kunnen bedrijfseigenaren gemakkelijk klanten bellen, verkoopgesprekken voeren en met hun team samenwerken aan zakelijke gesprekken. Zakelijke VoIP-telefoonservices bieden doorgaans geavanceerde functies zoals schermdeling, videovergaderingen en voicemailtranscriptie naast de standaard spraakoproepen. Aangezien zakelijke VoIP-services veel verschillende functies hebben, is betalen voor extra speciale mogelijkheden gebruikelijk.

In tegenstelling tot consumentendiensten kan een zakelijke VoIP-provider meer investeren in het bouwen en onderhouden van een veilig VoIP-netwerk. Bovendien bieden de beste zakelijke VoIP-services vaak een hoog niveau van klantenondersteuning. Bedrijfseigenaren kunnen het zich immers niet veroorloven om het contact met werknemers te verliezen, vooral niet wanneer ze op afstand werken.

Hoe weet u of uw bedrijf geschikt is voor zakelijke VoIP?

Voordat u zakelijke VoIP-diensten gebruikt om al uw telefoongesprekken af te handelen, zijn er een paar punten waar u rekening mee moet houden. Controleer eerst of u toegang hebt tot een snelle internetverbinding. Mogelijk hebt u een internetverbinding via kabel, DSL, satelliet of glasvezel in een traditionele kantooromgeving. Het is echter ook belangrijk om contact op te nemen met uw externe teams. Vraag hen of ze een internetservice hebben met een download- en uploadsnelheid van minimaal 5 Megabit, zodat u videovergaderingen kunt gebruiken.

Zakelijke VoIP

Nu kunt u enkele van de voordelen van zakelijke VoIP-providers bekijken in vergelijking met traditionele zakelijke telefoondiensten.

  • functies – Het is bekend dat zakelijke VoIP-providers onbeperkt bellen in het hele land. Er zijn echter veel andere geavanceerde functies waarmee u rekening moet houden. Een auto-attendant-functie maakt het bijvoorbeeld gemakkelijker om oproepen te beantwoorden die ‘s avonds en in het weekend binnenkomen. Sommige providers leveren ook voicemailtranscriptie (d.w.z. het systeem zet een voicemail om in tekst).
  • kostenbesparingen – Afhankelijk van de functies die u kiest, kunnen zakelijke VoIP-providers aanzienlijke kostenbesparingen bieden. In vergelijking met traditionele zakelijke dienstverlening kunt u 20-50% besparen. De kostenbesparing kan nog hoger zijn als u veel internationaal belt.
  • opties voor kleine bedrijven – Sommige zakelijke telefoonserviceproviders bieden unified communications, videovergaderingen en teamberichten aan. Deze geavanceerde functies zijn meestal beschikbaar via dure abonnementen. Een zakelijke telefoondienst is niet geschikt voor een klein bedrijf dat gericht is op kostenbesparing. Dat gezegd hebbende, zakelijke VoIP-telefoonsystemen zijn nog steeds een uitstekende keuze voor veel kleine bedrijven vanwege hun lage kosten en flexibiliteit.

Hoe kunnen bedrijven profiteren van zakelijke VoIP-service?

Er zijn negen aspecten waar bedrijven baat bij hebben bij het gebruik van een zakelijke VoIP-service. Sommige van deze voordelen zijn beschikbaar via traditionele analoge telefoons, maar de meeste zijn alleen beschikbaar bij VoIP-gesprekken.

  • Breng zoveel als u wilt met onbeperkte belfuncties. VoIP-services zijn een kosteneffectieve keuze voor bedrijven die afhankelijk zijn van bellen, inclusief uitgaande oproepen naar klanten. U kunt vaak onbeperkt binnenlands bellen naar iedereen in het land. Internationale beltarieven kunnen zo laag zijn als een paar centen per minuut.
  • Blijf in contact met andere teams. Georganiseerd blijven in het tijdperk van werk op afstand is beter beheersbaar met zakelijke VoIP-services. U kunt telefonisch vergaderen met uw klantenserviceteams, verkoopteams en andere bedrijfsonderdelen.
  • Gebruik het delen van schermen om het begrip te verbeteren. Het verbaal beschrijven van een proces is niet altijd de juiste aanpak in het bedrijfsleven. Sommige van uw medewerkers zien misschien liever diagrammen, grafieken of andere visuele hulpmiddelen.
  • Verdiep uw verbinding met videovergaderingen. Sommige zakelijke VoIP-abonnementen bieden ondersteuning voor videovergaderingen met groepen en videogesprekken. Communiceren via video is een krachtige manier om een gesprek met een medewerker of klant te verrijken. Misschien vind je het gemakkelijker om de gedachten en gevoelens van de ander te begrijpen en er beter mee om te gaan. Bij sommige VoIP-abonnementen kunt u 10, 20 of zelfs 100 deelnemers uitnodigen voor een videoconferentiesessie.
Video-oproepfunctie in Live chat-software - LiveAgent
  • Krijg snel antwoord met teamberichten. Nieuwere VoIP-abonnementen bevatten een functie voor teamberichten (ook wel instant messaging genoemd). Dit is een handige manier om met uw team te communiceren. Het is immers niet in elke situatie zinvol om 10 minuten naar agenda’s te kijken om een telefonische vergadering op te zetten.
Interne chat in Klantenservicesoftware - LiveAgent
  • Voicemail. Het is een standaardfunctie in de hedendaagse zakelijke VoIP-technologie, zelfs bij een basisabonnement. Zoek naar voicemail-naar-emailfuncties om de bedrijfsproductiviteit verder te verhogen. Het lezen van een getranscribeerde voicemail kan gemakkelijker zijn dan het luisteren naar een opname.
  • Apps met video. Dit is een goede keuze als je een internetprovider hebt die snelle breedbanddiensten aanbiedt. U kunt bijvoorbeeld uw tien beste klanten uitnodigen voor een videogesprek om een nieuw product te onthullen waaraan u werkt. Tijdens de videovergadering kunt u scherm delen gebruiken om het idee te demonstreren en hun feedback te krijgen. Bij sommige apps met video kunt u zelfs de controle over uw scherm delen. Dit is een krachtig hulpmiddel om de betrokkenheid te vergroten.
  • Schaalbaarheid. In tegenstelling tot de meeste mobiele telefoons is het eenvoudig om gebruikers toe te voegen aan of te verwijderen uit uw VoIP-service. Dat is waardevol omdat u op drukke tijden gebruikers aan uw contactcentra kunt toevoegen en deze accounts later kunt annuleren als ze niet nodig zijn.
  • Routing. Middelgrote bedrijven en grotere bedrijven krijgen dagelijks veel inkomende oproepen te verwerken. Door gesprekken naar de juiste persoon of afdeling te routeren, kunt u uw klanten beter van dienst zijn.
Oproepdistributie-instellingen in Contactcenter-software - LiveAgent

Hoe kiest u de beste zakelijke VoIP-provider?

Er zijn een paar factoren waarmee u rekening moet houden om ervoor te zorgen dat u de beste deal krijgt.

  • flexibiliteit – Sommige providers vereisen mogelijk dat u zich aanmeldt voor een jaarabonnement om de beste deal op hun enterprise-niveau te krijgen. Daarentegen kunt u met het laagste niveau op elk moment annuleren, maar biedt het minder functies. Onthoud dat je tussen plannen kunt mixen en matchen. U kunt een duurdere optie gebruiken (d.w.z. de zakelijke of professionele laag). Het laagste niveau kan daarentegen een goede keuze zijn voor afdelingen met minder oproepen.
  • ondersteuning voor mobiele apparaten – Veel van uw medewerkers willen misschien de optie om op afstand te werken. Om in deze behoefte te voorzien, zoekt u naar een provider die telefoon-apps aanbiedt of kan bellen vanaf meerdere locaties zonder een kantoortelefoon te kopen.
  • integratiesLiveAgent integreert met populaire bedrijfssoftware zoals Salesflare, Pipedrive, Highrise en Gmail, en vele andere. Als u een zakelijke VoIP-provider kiest die met uw software integreert, kunt u elke dag tijd besparen.
  • maandelijkse minuten – Sommige VoIP-providers bieden onbeperkte minuten voor binnenlands bellen. Denk na over uw belbehoeften voordat u zich aanmeldt. Als u regelmatig klanten in andere landen belt, heeft u wellicht een abonnement met internationaal bellen nodig.
  • andere krachtige functies – Grotere bedrijven hebben mogelijk de capaciteit nodig om online vergaderingen, onbeperkte uitbreidingen en andere mogelijkheden aan te bieden die verder gaan dan de typische VoIP-functies. Dit is meestal het geval als u verschillende teams hebt (bijvoorbeeld verkoop, klantenservice, boekhouding, enz.) die allemaal een kantoortelefoon nodig hebben.

Houd er rekening mee dat elke VoIP-provider andere woorden gebruikt om hun service te beschrijven. Het ene bedrijf zou de uitdrukking “enterprise tier” kunnen gebruiken voor de snelste service. Een ander bedrijf kan een ‘snelheidsniveau’ aanbieden. Omdat er veel verschillende voorwaarden zijn, is het belangrijk om goed te kijken naar het maandtarief en de exacte kenmerken.

Zakelijke VoIP

Om uw shortlist van zakelijke VoIP-telefoondiensten te ontwikkelen, begint u met sectorrecensies zoals aanbevolen Voice Over IP-systemen. U ziet aanbiedingen zoals Ooma Office, RingCentral en Cisco.

Hoe zet u een zakelijk VoIP-systeem op?

De specifieke stappen voor het opzetten van een zakelijk VoIP-systeem variëren. Het instellen van RingCentral MVP is bijvoorbeeld anders dan het instellen van LiveAgent. Dat gezegd hebbende, zijn er een paar algemene punten die van toepassing zijn op elk VoIP-systeem.

Internetverbinding

De kwaliteit en snelheid van uw internetverbinding zijn cruciaal voor VoIP-gesprekken. Neem contact op met uw internetprovider en vertel hen dat u overstapt naar een Voice over Internet Protocol-service. Om de beste spraakkwaliteit te bereiken, moet u mogelijk uw internetverbinding upgraden of een nieuwere draadloze router kopen die WiFi 6 ondersteunt.

Zakelijke VoIP

De installatie van het Voice over Internet Protocol plannen

Uw volgende stap is het plannen van de installatie van uw nieuwe internettelefoondienst. Het kan wat testen vergen om de beste spraakkwaliteit te bereiken, dus geef jezelf voldoende tijd. U kunt ervoor kiezen om de installatie in het weekend te plannen om de verstoring van het bedrijf tot een minimum te beperken. Als u geen interne IT-expertise heeft, vraag dan uw internettelefoonserviceprovider of deze installatieservices aanbiedt. Betalen voor deze optie is soms een goed idee in grotere bedrijven.

Communiceer met medewerkers

Stuur een e-mail naar uw medewerkers om het nieuwe systeem aan te kondigen. Als er belangrijke nieuwe functies zijn, zoals zakelijke sms-berichten, markeer ze dan in uw email. Plan enkele trainingen voor uw personeel. Moderne IP-telefoons zitten boordevol extra functies en het kost tijd om ze te leren gebruiken.

Trainingsmateriaal bijwerken

Nu u betere tools voor zakelijke communicatie hebt, werkt u uw trainingsdocumenten bij. Leg bijvoorbeeld uit hoe bepaalde functies werken (we gebruiken bijvoorbeeld de automatische assistent op meerdere niveaus om inkomende oproepen van klanten te beheren).

Choose the right fit for your business

Among other useful features, LiveAgent also integrates with plenty of VoIP providers, giving you the option to pick the right one just for you. Want to see for yourself?

Frequently asked questions

Wat is een zakelijke VoIP?

Zakelijke VoIP is een hulpmiddel voor zakelijke communicatie waarmee u gemakkelijk kunt bellen en gebeld kunt worden. Zakelijke VoIP is in veel gevallen goedkoper dan een traditioneel zakelijk telefoonsysteem. Zakelijke VoIP-abonnementen bieden vaak onbeperkt bellen en geavanceerde functies zoals schermdeling of videovergaderingen.

Hoe werkt zakelijke VoIP?

Zakelijke VoIP werkt door uw woorden om te zetten in digitale signalen die via internet worden verzonden. Achter de schermen gebruiken zakelijke VoIP-providers verschillende methoden om ervoor te zorgen dat je kwalitatief hoogstaand belt. Alle zakelijke VoIP-gebruikers hebben snelle internettoegang nodig om de dienst effectief te kunnen gebruiken.

Hoe weet u of uw bedrijf geschikt is voor zakelijke VoIP?

Bijna alle bedrijven zijn geschikt voor zakelijke VoIP. Er zijn slechts twee situaties waarin een bedrijf misschien niet wil overstappen op VoIP. Een bedrijf dat geen betrouwbare internettoegang heeft, of bedrijven die niet klaar zijn om nieuwere technologieën te implementeren.

Hoe kunnen bedrijven profiteren van zakelijke VoIP-service?

Door over te stappen op een zakelijke VoIP-dienst zijn er veel voordelen. U kunt bijvoorbeeld de extra kosten vermijden die traditionele telefoonmaatschappijen rekenen voor lange telefoongesprekken. De meeste zakelijke VoIP-serviceproviders bieden onbeperkte belminuten of goedkope beltarieven. Ten slotte bieden zakelijke VoIP-services soms ondersteuning voor videovergaderingen en oproepbeheer, zodat u productief kunt blijven.

Hoe kiest u de beste zakelijke VoIP-provider?

Begin met te kijken naar de technologie die uw team elke dag gebruikt. Als u bijvoorbeeld Gmail en Pipedrive gebruikt, is LiveAgent een goede oplossing omdat het kan worden geïntegreerd met deze technologieën en tientallen andere apps. Lees sectorbeoordelingen en vraag uw collega's om tips. Blijf onderzoeken totdat je twee of drie potentiële providers voor uw korte lijst hebt gevonden.

Hoe zet ik een zakelijk VoIP-systeem op?

De specifieke technische stappen verschillen per internetprovider. Er zijn echter vier algemene stappen die u kunt volgen nadat u een VoIP-systeem hebt geselecteerd. Stap één is om te controleren of uw internetverbinding VoIP-gesprekken kan ondersteunen. Stap twee is het plannen en plannen van de VoIP-installatie. In stap drie gaat u uw medewerkers informeren over de nieuwe technologie. De laatste stap is het updaten van uw trainingsmateriaal.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.