Het vormen van persoonlijke contacten is één van de hoekstenen van onderwijs- en niet-gouvernementele organisaties. Het is afhankelijk van de interesse, reputatie en steun van studenten, donateurs of belanghebbenden.
Digitale communicatie opende een deur naar nieuwe mogelijkheden voor de onboarding, planning en fondsenwervingsstrategie van studenten.
Live chat is een ideaal hulpmiddel voor elke instelling die zijn klantenservice wil moderniseren en langdurige relaties wil aangaan.
Wat is live chat?
Mocht u zich afvragen wat live chat precies is, dan kunnen we dit opsplitsen in drie essentiële componenten die samen één compleet communicatiekanaal vormen.
Live chatsoftware maakt deel uit van een complexe, helpdesksoftware met meerdere kanalen die ticketing, callcenter, sociale medianetwerken, kennisbank, klantenportaal en nog veel meer omvat.
Live chatsoftware biedt veel functies die de klantenservice kan gebruiken, waardoor ze een voordeel hebben ten opzichte van andere communicatiekanalen bij het afhandelen van online vragen.
De live chattool is een browsergebaseerd berichtenvenster dat wordt geactiveerd wanneer erop wordt geklikt op een chatwidget, ook wel bekend als de chatknop. Het is een volledig aanpasbare en gebruiksvriendelijke functie die eenvoudig op uw website kan worden geïntegreerd.
Voorbeeld van een galerij met chatknoppen (klik om te vergroten)
Sluit de chatknop in op uw doelpagina’s, zoals Aanmelden, Veelgestelde vragen of Donaties, en zie de positieve resultaten.
Live chatondersteuning is een dienst die de organisatie extern aan het publiek of intern aan haar medewerkers levert. Het is de snelste manier om online websitebezoekers op te lossen die dit nodig hebben, aangezien elke sessie in realtime wordt uitgevoerd, met een menselijke chatoperator in plaats van een chatbot.
Wat zijn de voordelen van live chat via de telefoon of email?
Laten we eerlijk zijn; telefoon noch email zullen binnenkort verouderd raken. Ze zijn zelfs nog steeds een voorkeurskanaal voor tal van klanten. Daar zijn veel redenen voor, maar het staat buiten kijf dat livechat in populariteit aan het groeien is sinds het een norm werd om internet te gebruiken voor communicatie.
De millenniumgeneratie heeft vooral live chatsoftware omarmd. Meer dan 63% van de millennials geeft er de voorkeur aan dat hun elementaire klantondersteuningsvragen worden beantwoord via een live chat.
Naarmate de moderne chatsoftware geavanceerder wordt, zijn de voordelen via de telefoon of email duidelijker geworden.
Dus wat zijn die voordelen?
Laten we de top drie eens bekijken.
De verminderde gemiddelde wachttijd. Zowel telefoon als email vergen een aanzienlijke inspanning van de gebruiker om te communiceren. Dan komt het erop aan in de rij te blijven staan om bij de vertegenwoordiger te komen of te schrijven en te wachten op het antwoord. Live chat is niet alleen direct, maar vertegenwoordigers kunnen ook allerlei noodzakelijke bestanden bijvoegen, zoals onboarding-documenten of overeenkomsten.
Multitasking. Vertegenwoordigers begrijpen hoe moeilijk het is om te schakelen tussen telefoons of email om hun klanten continu te helpen. Operators van live chat kunnen gemakkelijk meerdere chats afhandelen, zonder hun concentratie te onderbreken om taken op de achtergrond uit te voeren.
Het resultaat? Lagere operationele kosten en hoger rendement op investering, aangezien u geen enorme teams nodig heeft om uw communicatiekanalen te beheren. Een groot voordeel voor zowel EDU- als NGO-instellingen, aangezien ze vaak een krap budget hebben.
In het geval dat de verzoeken om chats te veel worden om te verwerken, kunnen uw beheerders altijd het aantal chats instellen dat een specifieke vertegenwoordiger tegelijkertijd kan uitvoeren of de totale maximale wachtrijlengte.
Verlaagd ticketvolume. Overweldigd worden door inkomende oproepen of email is iets dat iedereen die bij de klantenservice werkt maar al te bekend voorkomt. Niet alleen dat, maar het oplossen van vragen per telefoon of email duurt over het algemeen langer. De mogelijkheid hebben om rechtstreeks vanaf de website contact op te nemen met uw ondersteuningsteam.
Dit alles is mogelijk met livechat, aangezien alle communicatie plaatsvindt vanuit het comfort van uw computer terwijl uw potentiële klanten of vaste klanten op uw site rondkijken.
U hebt niet eens een computer nodig. Live chat is geoptimaliseerd voor mobiele telefoons en andere soortgelijke apparaten, zodat uw team overal en op elk platform kan reageren.
Wat zijn de voordelen van het gebruik van live chat voor onderwijs- en NGO-instellingen?
Go beyond merely communicating to ‘connecting’ with people.ú>
Jerry Bruckner - author of The Success Formula For Personal Growth
De onderwijsinstellingen en non-profitbedrijven hebben de afgelopen jaren aanzienlijke veranderingen doorgemaakt in hun marketing- en servicestrategieën. De belangrijkste drijfveer is technologie. Omdat het gemakkelijker werd om wereldwijd verbinding te maken, groeide ook de interesse van internationale studenten of organisaties.
Het is van vitaal belang om de gegevens en profielen van uw individuele of zakelijke donateurs of studenten te bewaren als onderdeel van uw volgende fondsenwervings-, stakeholder- of inschrijvingsstrategie.
Voorbeeld van een algemene inbox (klik om te vergroten)
Elke chatsessie wordt omgezet in tickets en opgeslagen in een algemene, gedeelde inbox. Uw chatvertegenwoordigers kunnen gegevens uit de gesprekken verzamelen en opslaan dankzij een geïntegreerd klantenrelatiebeheer. Elke vertegenwoordiger kan reageren, aangezien hij te allen tijde alle benodigde informatie bij de hand en beschikbaar heeft.
Eén van de meest essentiële en multifunctionele functies, proactieve chatuitnodiging, is een getimed pop-upbericht dat op een website verschijnt als een gepersonaliseerde uitnodiging of introductie.
Voorbeeld van een galerij met chatuitnodigingen (klik om te vergroten)
Door de huidige URL van live chatbezoekers te monitoren, kunt u contact opnemen en een helpende hand bieden. Vertegenwoordigers kunnen enkele of meerdere uitnodigingen maken of deze volledig uitschakelen als alle vertegenwoordigers bezig zijn met andere chats.
Voorbeeld van het opvolgen van websitebezoekers (klik om te vergroten)
Een optionele maar nuttige functie voor vertegenwoordigers die klanten liever een stap voor zijn. Tijdens het chatgesprek kan de agent observeren wat hij typt en het antwoord voorbereiden voordat de klant op verzenden klikt.
Standaardantwoorden stroomlijnen de workflow door gebruik te maken van opgeslagen en vooraf gedefinieerde korte tekstantwoorden op de meest voorkomende vragen.
Voorbeeld van een standaardantwoord (klik om te vergroten)
Chatroutering is essentieel als de chat de juiste afdeling van een relevante faculteit of het campagneprojectteam moet bereiken. Vertegenwoordigers of chatbeheerders kunnen kiezen uit drie vooraf gedefinieerde route-opties om snelle en nauwkeurige communicatie te garanderen:
Willekeurige opdracht
Bel naar iedereen
Maximaal gebruik
Voorbeeld van chatverdeling (klik om te vergroten)
Tags kunnen handmatig of automatisch aan specifieke woorden of woordgroepen worden toegevoegd, waardoor een aangepaste workflow voor een individuele vertegenwoordiger wordt gecreëerd.
Studenten, kiezers of donateurs kunnen uit elke hoek van de wereld komen. Met live chat kan uw instelling echt wereldwijd worden door de taalaanpasbare widgets te gebruiken.
Voorbeeld van een meertalige chatwidget (klik om te vergroten)
Gebruik video en chat tegelijkertijd om uw klantenservice een nog persoonlijker tintje te geven. Stel het op dezelfde manier in als de chatknop door de live chatvideoknop op de specifieke pagina’s van uw website te plaatsen.
Voorbeeld van videochat (klik om te vergroten)
Als u al onze betaalbare abonnementen met extra functies wilt zien, ga dan naar onze prijspagina.
Wat zijn de richtlijnen en regels van een chatgesprek?
De chatgesprekken variëren, afhankelijk van de situatie, maar sommige protocollen en regels moeten worden gevolgd bij online communicatie.
Individueel of in groepsverband, elke chatmedewerker moet over een volledig scala aan klantenservicevaardigheden beschikken, variërend van harde vaardigheden zoals computerkennis, grammaticale vaardigheid of typsnelheid tot zachte vaardigheden zoals empathie en geduld. Al deze vormen een complete online chatetiquette.
Live chatgesprekken zijn een snelle uitwisseling van informatie, dus de vertegenwoordigers moeten experts zijn in het onderwerp. Het implementeren en onderhouden van een kennisbank kan dienen als een geweldige bron van informatie voor vertegenwoordigers en klanten die selfservice verkiezen boven traditionele ondersteuning.
Stand out from your competitors with a strong
customer-centric culture
Kan het uitbesteden van hun klantenondersteuning winst opleveren voor onderwijs- en NGO-instellingen?
Het wordt meer en meer standaard voor een bedrijf of instelling om hun klantenserviceteams uit te besteden.
De belangrijkste drijfveren zijn tijdmanagement, budgetproblemen en werklastverdeling. De meeste onderwijs- en NGO-instellingen hebben geen enorme ondersteuningsteams in dienst of werken de klok rond, dus hun ondersteuningsuren zijn beperkt. Gelukkig bestaan er om die reden gespecialiseerde centra.
Lees hier meer over het voordeel van het uitbesteden van uw LiveAgent-account.
Hoe integreert u live chatsoftware in uw website?
Het integreren van een live chatknop in uw website is net zo eenvoudig als het leren van 2 + 2 = 4. Wanneer u zich aanmeldt en een login voor uw LiveAgent-account ontvangt, hoeft u alleen maar een korte HTML-code te kopiëren en te plakken.
Weet u wat er nog meer geweldig is? Het is niet nodig om extra software te downloaden. Als u echter wilt integreren met software, apps of plug-ins van derden om uw klantenservice te verbeteren, wordt dit volledig ondersteund via systeemeigen of Zapier-integraties.
Beveiliging
Bescherm de gegevens van uw studenten en donateurs. De gecombineerde beveiligingsfuncties van LiveAgent zullen u geruststellen, wetende dat al hun gegevens veilig en beveiligd zijn.
Zoals het gezegde luidt: “Kennis is macht.” Met dat in gedachten wordt onze kennisbank continu bijgewerkt met nieuwe informatie. Niet alleen dat, maar we moedigen onze abonnees ook aan om ook bij te dragen of een gemeenschap op te bouwen via ons klantenportaal.
Still not convinced?
Start a free-14 day trial, no credit card required.
Ontvang als eerste exclusieve aanbiedingen en het laatste nieuws over onze producten en diensten rechtstreeks in je mailbox.
Het opstarten van uw LiveAgent
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent. Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd. Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Wij zijn momenteel uw LiveAgent dashboard aan het opstarten ...
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Status van de installatie
0%
////////////////////////
Laden ...
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.