Gratis proefperiode
research 2 illu

De kosten van slechte klantenservice

Ooit gehoord van het gezegde gelukkige vrouw, gelukkig leven? Klantenservice (gelukkige klanten, gelukkige levens) is niet anders. Klanten zijn de hoeksteen van elk bedrijf. Ze houden het overeind, dus het is in uw eigen belang om ze zo lang mogelijk in de buurt te houden. Om dit te doen, moet u aan hun verwachtingen voldoen of deze zelfs overtreffen. Als u dat niet doet, loopt u het risico uw reputatie aan te tasten en inkomsten en langdurige klanten te verliezen.

Een derde van de consumenten zegt dat ze zouden overwegen om van bedrijf te veranderen na slechts één slechte klantenservice-ervaring. Bovendien hebben de meeste Amerikaanse consumenten besloten een aankoop niet af te ronden vanwege tot slechte klantenservice-ervaringen. Als gevolg hiervan lijden Amerikaanse bedrijven elk jaar meer dan €62 miljard aan verliezen.

Het ergste is dat 91% van de klanten gaat gewoon weg zonder te klagen–bedrijven beroven van de kans om zichzelf te verbeteren en te verzilveren door andere positieve ervaringen. Niet alleen dat — 4 van de 10 ontevreden klanten zullen anderen adviseren om niet vaker naar een bedrijf te gaan als ze een slechte klantenservice hebben.

Dus wat is een slechte klantenervaring? Er zijn een paar scenario’s die in deze categorie vallen:

  • Langzame reacties
  • Gebrek van de reacties (65% van de emails van klanten wordt genegeerd.)
  • Het negeren van feedback/berichten van ontevreden klanten (79% van de consumenten die online klachten hadden over een slechte klantenervaring, werden genegeerd.)
  • Gebrek aan informatie (22% van de klanten verliet een winkelwagentje vanwege gebrek aan informatie.)
  • Meerdere vertegenwoordigers vragen om dezelfde informatie
  • Een onbeschofte medewerker van de klantenservice
  • Interacties met de klantenservice die veel inspanning van de klant vergen

Zonder de juiste tools kan het voorkomen van een slechte klantenservice-ervaring ongelooflijk moeilijk zijn. Het is bijna onmogelijk om alle communicatiekanalen handmatig te monitoren en realtime hulp te bieden. Dat is waar klantenondersteuningssoftware van pas komt. Door te investeren in robuuste maar eenvoudige software, kunt u uw klantentevredenheid op een historisch hoog niveau houden. Vergeet niet dat het tevreden houden van uw trouwe klanten minder duur en tijdrovend is dan het werven van nieuwe.

#CustomersChurn

91%

van de klanten die niet tevreden zijn met een merk, gaat gewoon weg zonder te klagen. Kolsky

Meditator graf standing woman

#CustomerService

Amerikaanse bedrijven verliezen meer dan

€62

miljard

jaarlijks wegens slechte klantenservice.

NewVoiceMedia

#CustomerService

De meerderheid van de Amerikanen heeft besloten geen aankoop te doen vanwege een slechte ervaring met de klantenservice.

Americanexpress

research 2 badexperience

#NegativeWord

4/10

Consumenten zullen anderen adviseren om geen zaken te bezoeken als ze een slechte klantenservice hebben.

Dimensional Research

research userstalking

#CustomerComplaints

65%

van de emails van klanten wordt genegeerd.

Forbes

research emailsignored

#CustomerExperience

Eén derde

van de consumenten zegt dat ze zouden overwegen om van bedrijf te veranderen na slechts één geval van slechte klantenservice.

Americanexpress

#IgnoredComplaints

79%

van de consumenten die online klaagden, werden hun klachten genegeerd.

Harris Interactive

#LackOfInformation
#ShoppingCartAbandonment

22%

van de klanten verliet een winkelwagentje wegens gebrek aan informatie.

Tyche Softwares

Meditator graf man

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo