Gratis proefperiode
research 3 illu

De ROI van uitstekende service

Tevreden klanten zijn betrokken en loyaal. Velen van hen treden op als merkadvocaten en promoten graag bedrijven zonder geldelijke of aanmoedigende compensatie. De klantenservicestatistieken van Temkin Group laten zien dat na een positieve ervaring met een bedrijf te hebben gehad, 77% van de klanten het zou aanbevelen aan een vriend. Bovendien deelt 72% van de klanten hun positieve ervaringen met zes of meer mensen, wat laat zien hoe impactvol een positieve klantenervaring kan zijn.

Maar dat is niet alles. Aanbevelingen van vrienden en familie zijn een van de krachtigste vormen van reclame. Bijna 83% van de online respondenten in 60 landen zegt aanbevelingen van vrienden en familie te vertrouwen en te kopen bij bedrijven die zij aanbevelen.

Zoals u kunt zien, kunnen betrokken bestaande klanten nieuwe klanten binnenhalen, u helpen uw merkloyaliteit te vergroten en uiteindelijk meer inkomsten genereren. Ter ondersteuning van deze verklaring stelt Rosetta dat betrokken klanten in de loop van een jaar 300% meer uitgeven dan niet-betrokken klanten. Bovendien kan het verhogen van de klantretentie met slechts 5% toenemen. winstgevendheid tussen 25% en 95%. Ter vergelijking: een toename van 2% in klantenbehoud is hetzelfde voor winst als een verlaging van de kosten met 10%.

Maar uw klanten aanspreken is niet genoeg. Uw medewerkers moeten ook betrokken zijn, zodat ze gedenkwaardige ervaringen kunnen creëren en meer omzet kunnen genereren. Door de betrokkenheid van medewerkers met slechts 10% te vergroten, kunnen organisaties de winst met €2.400 per medewerker van de klantenservice per jaar verhogen.

Beschouw dit voorbeeld om de kracht van betrokkenheid en positieve ervaringen verder te demonstreren; een bedrijf met een jaaromzet van €1 miljard kan de omzet in drie jaar met $ 823 miljoen verhogen met een matige toename van de klantenervaring. Om echter te profiteren van uitstekende service, moet u eerst een toppresteerder worden in NPS door te voldoen aan de klantenservicebenchmarks en uw NPS te verhogen tot 41% of hoger.

#PositiveExperiences
#ShareAPositiveExperience

72%

van de klanten deelt een positieve ervaring met 6 of meer personen. Kolsky

Meditator graf man

#CustomerSpending

Amerikaanse bedrijven verliezen meer dan

300%

meer

in de loop van een jaar.

Rosetta

research 3 spendmore

#EmployeeEngagement

Organisaties kunnen de winst verhogen met

€2.400

per medewerker per jaar door de betrokkenheid van medewerkers met slechts 10% te verhogen.

IES

research 3 increaseprofits

#CustomerExperience

Een bedrijf met een jaaromzet van €1 miljard kan de omzet verhogen met

€823

miljoen in 3 jaar met een matige toename van CX.

Temkin Group

research 3 increaserevenue

#CustomerRetention
#CuttingCosts

een 2%

verhoging van het klantenbehoud staat gelijk aan winst als een verlaging van de kosten met 10%.

Forbes

Meditator graf woman

#IncreasingRetentionRates

Klantenbehoud verhogen met

5%

verhoogt de winst met 25% tot 95%.

Harvard Business Review

research 3 increase retention

#PositiveWord

Na een positieve ervaring met een bedrijf,

77%

van de klanten zou het aanbevelen aan een vriend.

Temkin Group

research 3 positive experience

#NPS

Best presterende merken hebben een gemiddelde NPS-score van

41%

Rosetta

#CustomerRetention
#Profits

een 5%

verhoging van klantenbehoud kan 25% meer winst opleveren.

Forbes

Meditator graf standing woman

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo