Gratis proefperiode
research 27 illu

Gebruikers en gewoonten

Laten we eens kijken naar gebruikers van sociale media en hun gedrag om een volledig beeld te krijgen van waarom klantenservice van sociale media zo belangrijk is. Er zijn meer dan 2,85 miljard Facebook-gebruikers, 1 miljard Instagram-gebruikers en 330 miljoen Twitter-gebruikers.

De meeste consumenten gebruiken sociale media: 90,4% van de millennials, 77,5% van generatie X en 48,2% van de babyboomers gebruiken sociale media in een of andere vorm. Uit onze klantenondersteuningsstatistieken blijkt dat millennials en Gen Z-ers wereldwijd gemiddeld 8,8 socialemedia-accounts per persoon hebben. Bovendien besteedt de gemiddelde gebruiker van sociale media dagelijks 145 minuten (2 uur en 25 minuten) op sociale media.

Afgezien van interactie met vrienden en familie, 55% gebruikt sociale media om informatie over bedrijven op te zoeken. Bovendien gebruikt 18% van de gebruikers sociale media als winkelplatform en voltooit ze aankopen zonder weg navigeren van de betreffende sociale app.

Sociale media worden ook gebruikt voor klantenservice door zowel de B2B- als de B2C-industrie. B2B-bedrijven ervaren echter meer betrokkenheid op LinkedIn en minder op andere kanalen zoals Instagram, Facebook en Twitter.

#SocialMediaUsers

Gebruikers van sociale media:

Statista

Research 27 social

#SocialMedia

55%

van de klanten zoekt

naar informatie over uw bedrijf op sociale media.

Biznology

research 27 55percent

#SocialMediaUserAges

research 27 person1
90.4%

van Millennials

research 27 person2
77.5%

of generatie X

research 27 person3
48,2%

van de babyboomers gebruikt sociale media in een of andere vorm.

eMarketer

#SocialMedia

18.7%

van de sociale kopers in de VS heeft hun meest recente aankoop gedaan zonder de sociale app te verlaten.

HootSuite

Meditator graf standing woman

#NumberOfSocialMediaAccounts

Het gemiddelde aantal sociale media-accounts dat een millennial of Gen Z-er heeft is

8.8

wereldwijd.

Wereldwijde webindex

Research inbox

#SocialMediaUsage

Een gemiddelde persoon besteedt

145 min

Elke dag 2 uur en 25 minuten op sociale media.

Statista

Woman on social media statistic

#SocialMediaUsers

De meeste klantenserviceberichten op sociale media zijn gericht op B2C-sectoren.

B2B

bedrijven ervaren meer betrokkenheid op LinkedIn.

Facelift

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo