Gratis proefperiode
research 11 illu

Helpdesk gebruik

Helpdesksoftware wordt voornamelijk gebruikt voor het stroomlijnen van alle communicatie in een enkele uniforme inbox. Het kan echter ook worden gebruikt om SLA’s te beheren en te bewaken (77% van de supportdesks heeft formele serviceniveauovereenkomsten), klantgegevens op te slaan en klantenportalen te maken.

Klantenportalen zijn selfservice-hubs met kennisbanken vol artikelen, forums en veelgestelde vragen die veelvoorkomende vragen van klanten beantwoorden. Selfserviceportaals zijn een van de meest gewilde helpdeskfuncties omdat ze bedrijven in staat stellen 24/7 ondersteuning te bieden.

Volgens Harvard Business Review probeert meer dan 81% van de klanten problemen zelfstandig op te lossen voordat ze contact opnemen met vertegenwoordigers van de klantenservice, omdat dit minder inspanning en tijd kost. Als zodanig zegt meer dan 91% van de respondenten van de enquête dat ze een online kennisbank zouden gebruiken als deze beschikbaar was en was afgestemd op hun behoeften.

Als klanten de antwoorden die ze nodig hebben niet in een kennisbank vinden, wenden ze zich tot andere kanalen. Volgens een onderzoek neemt 40% van de klanten contact op met een callcenter nadat ze geen antwoorden hebben gevonden met selfservice.

#SLAPrevalence
#ServiceLevelAgreement

77%

van de supportdesks heeft formele service level agreements (SLA’s). SDI

Meditator graf standing woman

#KnowledgeBases

91%

van de respondenten zegt dat ze een online kennisbank zouden gebruiken als deze beschikbaar was en was afgestemd op hun behoeften.

ZenDesk

#CustomersPrefer

81%

van alle klanten probeert problemen zelfstandig op te lossen voordat ze contact opnemen met ondersteuningsmedewerkers.

Harvard Business Review

research 11 81percent

#CallCenter

40%

van de klanten neemt contact op met een callcenter nadat ze eerst via selfservice naar antwoorden op hun vragen hebben gezocht.

ZenDesk

research 11 40percent

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo