Gratis proefperiode

Het belang van ticketing

Ticketsystemen kunnen de ervaring van klantenondersteuning voor zowel vertegenwoordigers als klanten verbeteren.

De systemen integreren met derden applicaties en bevatten ingebouwde klantenrelatiebeheersystemen, waardoor het contextuele informatie over klanten verzamelen, bekijken en bewerken. In wezen bieden ticketsystemen vertegenwoordigers een goede basis voor klantenondersteuning en zorgen ze voor succes.

Het systeem stelt hen in staat om deskundige en persoonlijke service te bieden, waardoor de klantenervaring en de bedrijfsopbrengsten worden verbeterd. De correlatie is onmiskenbaar. Volgens Forbes rapporteert 84% van de bedrijven die werken aan het verbeteren van hun klantenervaring een hogere omzet. Daarnaast verhoogt de klantentevredenheid de omzet, mede door positieve mond-tot-mondreclame. Volgens Salesforce wil maar liefst 72% van de tevreden klanten hun ervaringen delen met vrienden, familie, collega’s en online.

Veel bedrijven denken echter dat investeren in ticketsoftware niet nodig is. Het resultaat is dat hun hele bedrijf eronder lijdt – van de vertegenwoordigers van de klantenservice tot de inkomstenstroom. Volgens een onderzoek uitgevoerd door Parature kan 42% van de vertegenwoordigers de vragen van de klantenservice niet oplossen vanwege verouderde of losgekoppelde systemen. Dit maakt klanten gefrustreerd, waarbij 22% winkelwagentjes verlaat en 97% winkelt zonder enige feedback of aanwijzingen te geven waarom.

Ongekoppelde systemen en slechte klanteninteracties dragen ook bij aan omzet van klantenservicemedewerkers, gemiddeld 29% per jaar.

#TicketResolution

42%

van de vertegenwoordigers kan vragen van klanten niet beantwoorden vanwege verouderde of losgekoppelde systemen.

Parature

#CSRTurnoverRate

Het gemiddelde jaarlijkse omzetpercentage voor een medewerker van de klantenservice is

29%

LinkedIn

research 13 29percent

#CustomersChurn

97%

van de klanten die overstappen, doen dit zonder feedback of aanwijzingen te geven waarom.

Mixpanel

research 13 97percent

#IncreaseInRevenue

84%

van de bedrijven die werken aan het verbeteren van hun klantenervaring melden een stijging van hun omzet.

Forbes

research 13 84percent

#PositiveWordOfMouth

72%

van de klanten deelt hun goede ondersteuningservaringen met anderen.

Salesforce

research 13 72percent

#CustomerAbandonCarts

22%

van de klanten verliet een winkelwagentje wegens gebrek aan informatie.

Tyche Softwares

research 13 22percent

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo