Gratis proefperiode
research 12 illu

Klanten voorkeuren

Hoewel selfservicetools de voorkeur hebben, is het soms toch nodig om contact op te nemen met de klantenondersteuning. Als het gaat om ondersteuning van kanaalvoorkeuren, stelt de CMO Council dat 86% van de klanten de voorkeur geeft aan emailondersteuning, 65% telefonische ondersteuning, 53% websiteondersteuning zoals live chat, 52% tekstondersteuning en 48% geeft de voorkeur aan persoonlijke ondersteuning.

70% van de klanten waardeert ook proactieve ondersteuning en staat vaak positief tegenover de merken die het aanbieden. Wat de responstijden betreft, zijn klanten er vast van overtuigd dat sneller beter is. Ze verwachten dat bedrijven binnen een uur op hun emails reageren, en bijna de helft (46%) van alle klanten verwacht dat bedrijven binnen 4 uur op hun vragen reageren.

#ResponsePreferences
#FastRespond

46%

van de klanten verwacht dat bedrijven sneller dan 4 uur reageren.

Super Office

Meditator graf woman

#CustomerCommunication

Voorkeur communicatiekanalen klantenservice:

CMO Council

#EmailPreferences

Klanten verwachten dat bedrijven binnen hun emails reageren

een uur

Toister Performance Solutions

research 12 an hour

#BrandPerception

70%

van de klanten heeft een gunstiger beeld van merken die proactieve klantenservice bieden.

Statista

research 12 70%

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo