Gratis proefperiode
research 26 illu

Sociale media verwachtingen

Ondanks dat sociale media een van de minst geprefereerde klantenservicekanalen is, is er nog steeds veel vraag naar. Meer dan 63% van de klanten verwacht dat bedrijven klantenservice bieden via hun sociale media – en 90% van de gebruikers van sociale media heeft al contact gehad met een merk of bedrijf via het door hen gekozen platform.

Bij contact met merken op sociale media verwacht 40% van de consumenten een reactie binnen het eerste uur, terwijl 79% een antwoord verwacht binnen de eerste 24 uur. Als aan hun verwachtingen wordt voldaan, en ze hebben een positieve ervaring is, is de kans 71% groter dat ze het merk aanbevelen aan anderen op sociale media.

#SocialMedia

63%

van de klanten verwacht eigenlijk dat bedrijven klantenservice bieden via hun sociale media – en

90%

van de gebruikers van sociale media heeft al contact gehad met een merk of bedrijf via het door hen gekozen platform

Superkantoor

#GreatExperiences

De kans dat

een consument een merk op sociale media aan anderen zal aanbevelen na een positieve ervaring is ongeveer

71%

Statista

research 26 71percent

#SocialMedia

40%

van de consumenten verwacht dat merken binnen het eerste uur reageren op sociale media, terwijl

79%

verwacht een reactie in de eerste 24 uur.

Ambassadeur

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo