Gratis proefperiode
research 23 illu

Twitter

Klantenservice op Twitter kan bedrijven betrouwbaarder doen lijken, net als op Facebook. Volgens Twitter voelde 83% van de Twitter-gebruikers die een bedrijf twitterden – en een reactie ontvingen – zich beter bij het bedrijf en was de kans groter dat ze zaken met hen deden.

Hoewel Twitter niet het meest populaire socialemediakanaal is, wordt het toch vaak gebruikt voor klantenservice. Volgens Forrester meldt 31% van de klanten dat ze contact hebben opgenomen met een bedrijf via Twitter.

Verrassend genoeg noemt echter slechts 3% van de tweets over problemen met de klantenservice de gebruikersnaam van het bedrijf met het @-teken, wat het ongelooflijk moeilijk maakt om aan de verwachtingen van de klant te voldoen. Volgens Lithium verwacht 78% van de klanten die klagen bij een merk op Twitter binnen een uur een reactie.

#Twitter

31%

van de klanten meldt dat ze contact hebben opgenomen met een bedrijf via Twitter. Forrester

Meditator graf standing woman

#Twitter

78%

van de klanten die een klacht indienen bij een merk op Twitter verwacht binnen een uur een reactie.

Lithium

#CustomerServiceIssues

3%

van de tweets over problemen met de klantenservice noemen we de gebruikersnaam van het bedrijf met het @-teken.

MarketingLand

research 23 3percent

#Twitter

83%

van de Twitter-gebruikers die een tweet naar een bedrijf stuurden – en een reactie ontvingen – voelde zich beter over het bedrijf en was eerder geneigd om zaken met hen te doen.

Twitter

research 23 83percent

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo