Deskero kennisbank beoordeling

Compare Deskero kennisbank beoordeling with other in: How Deskero kennisbank beoordeling is doing on review portals
4.5
Average rating based on data from trusted review portals
283 reviews

Deskero is a very well-designed software with a good-looking knowledge base. It’s a pretty good performer for a fair price, however, it’s missing some essential features that might halt the workflow of some companies. Keep reading and find out more about Deskero…

Pricing
Starting from:
$ 12   per month
Equal to LiveAgent's Ticket plan Liveagent pricing
Free trial: Yes
Free version: No

Alexander Šípka

Editor's rating

Alexander Šípka
Overall rating
3.7
User experience
3
Price
3.5
Implementation
4.5

Key takeaways

Pros

  • Great interface with easy navigation
  • Great article editor
  • Great price

Cons

  • Very basic knowledge base features
  • A slightly illogical button placement in the knowledge base

Aan de slag met Deskero

Deskero is een cloudgebaseerde oplossing voor klantenservicebeheer die kan worden gebruikt als kennisbanksoftware. Naast kennisbank richt Deskero zich op ondersteuning via meerdere kanalen, klantenservice via sociale media en klantenservice via live chat. Hoewel live chat de meest gepromote functie lijkt te zijn, gaan we in deze recensie de functies van de Deskero-kennisbank bekijken.

Deskero is een van de oplossingen die u niet dwingt om een demo te doen; je kunt gewoon aan de slag met een gratis proefperiode zonder dat uw kredietkaartgegevens nodig hebt. Het is ook erg snel, dus u kunt zich binnen een paar minuten registreren en uw nieuwe dashboard invoeren. Deskero helpt u op weg met een korte maar zeer nuttige gids aan het begin van uw reis. Als u klaar bent, bevindt u zich in het hoofddashboard en kunt u het gaan verkennen.

Deskero introductiegids

De interface heeft een interessante keuze voor een kleurenschema, en ik denk dat sommige mensen het misschien helemaal niet leuk vinden. Dit is echter een simpele kwestie van voorkeur en smaak, dus ieder zijn ding. Desalniettemin is de interface zeer goed ontworpen en ziet het er onder alle omstandigheden gemakkelijk uit om te navigeren, wat het belangrijkste onderdeel is. Er ontbreekt absoluut niets en u kunt elke tool vanaf het begin duidelijk zien, dus elke workflow zou een fluitje van een cent moeten zijn. Deze interface kan concurreren met de beste oplossingen.

Ticketsoverzicht op Deskero

Het bovenste deel van de interface toont een eenvoudige menubalk die u naar verschillende tools en secties van Deskero kan brengen. Er zijn tickets, taken, klanten, analyses, chat, instellingen en de kennisbank. Dat betekent dat u geen vervelende zoekopdrachten in de hele software hoeft uit te voeren om het te vinden, wat altijd op prijs wordt gesteld, ook al zou het standaard moeten zijn. Elke sectie van deze menuselectie gaat vergezeld van een secundaire menubalk aan de linkerkant waarmee u acties kunt uitvoeren en naar subsecties kunt gaan. Zodra u op de kennisbankoptie klikt, wordt u naar een nieuwe, lege kennisbank geleid met een eenvoudige interface.

Overzicht van Deskero kennisbank

Gebruikerservaring en functies

De interface nodigt u uit om eerst categorieën en subcategorieën te maken, waaruit blijkt dat Deskero een aantal goede organisatiemogelijkheden biedt voor uw artikelen. Wanneer u nieuwe categorieën maakt, kunt u de naam van de categorie en zichtbaarheidsopties kiezen – u mag kiezen of een categorie intern zichtbaar moet zijn voor vertegenwoordigers, extern voor klanten, zichtbaar voor vertegenwoordigers en klanten, of zichtbaar alleen door bepaalde agentgroepen.

Bewerk kennisbankcategorie in Deskero

Hier vindt u het eerste probleem met de Deskero-interface. Het vinden van de mogelijkheid om een nieuw artikel aan te maken is geen evidente taak, aangezien er nergens een zichtbare knop beschikbaar is. Ik kon de artikelcategorie niet eens invoeren en de enige optie voorwaarts was om nog een categorie (of subcategorie) te maken. Het kostte me een minuut om te beseffen dat de optie om een artikel te maken in de linker menubalk staat onder de optie “Oplossingen”, en dat is waar je een nieuwe oplossing (artikel) kunt maken. Hoewel dit niet de slechtste navigatie is, is het zeker ook niet de beste, aangezien de meeste kennisbanksoftware een duidelijk geplaatste knop bevat voor het maken van artikelen.

Overzicht van oplossingen (artikelen) in Deskero

Zodra u op de knop “Nieuwe oplossing” klikt, kunt u beginnen met schrijven in de artikeleditor. Ik ben blij te kunnen zeggen dat de artikeleditor buitengewoon goed is ontworpen. Zoals elke goede artikeleditor, legt de Deskero-artikeleditor de nadruk op het schrijven, in plaats van deze ergens anders heen te brengen. Velden voor titels, samenvatting en de hoofdtekst van het artikel zijn breed en nemen de meeste ruimte in beslag. Er zijn geen afleidende elementen aanwezig en u kunt zich concentreren op het schrijven.

Nieuwe oplossing (artikel) toevoegen in Deskero

De editor heeft echter een enorm probleem met een gebrek aan functies. De toolset voor tekstbewerking is een van de eenvoudigste die ik ooit heb gezien, omdat deze alleen de meest elementaire bewerkingsfuncties biedt. Je kunt ze nog steeds gebruiken om goede artikelen te schrijven met wat creatief gebruik, maar Deskero zou een update kunnen gebruiken die meer tekstfunctionaliteit aan het systeem zou toevoegen. U kunt basisdingen doen, zoals het gebruik van vet en cursief. Helaas zijn er geen andere opties zoals tekstuitlijning, koptekstopties, opties voor lettergrootte en andere licht belangrijke dingen die standaard zouden moeten zijn in elke teksteditor.

SEO-sectie van artikel in Deskero

U heeft echter de mogelijkheid om uw eigen code, links, afbeeldingen en video’s toe te voegen, zodat u creatief kunt worden en kunt proberen uw artikelen zoveel mogelijk aan te passen met deze opties. Onderaan de artikeleditor vindt u ook opties voor tags en zoekmachineoptimalisatie.

Prijzen

De prijs kan ook nogal teleurstellend zijn, gezien hoe slecht uitgerust de kennisbank in Deskero over het algemeen is. Elk abonnement biedt echter andere communicatietools, dus de prijs is niet alleen voor de kennisbankfunctie, wat impliceert dat Deskero een goede deal kan zijn. Het biedt drie abonnementen en elk biedt de volledige set communicatietools. De beperkingen komen van elders.

Grow

Het Grow-plan kost €12 per maand per gebruiker met de maandelijkse prijs, of €9 per maand per gebruiker met de jaarlijkse prijs. Het is gericht op het bieden van de essentiële helpdeskfuncties. De belangrijkste hoogtepunten zijn ticketing voor sociale netwerken, automatisering van opdrachten, een live chat, desktopmeldingen en volledige API’s.

Business

Het Business-abonnement kost €30 per maand per gebruiker met de maandelijkse prijs, of €25 per maand per gebruiker met het jaarabonnement. De belangrijkste hoogtepunten zijn een complete multichannel toolset, regels voor het toewijzen van tickets, een chat- en feedbackwidget, service level agreements en scenario’s die in feite automatiseringen zijn.

Premium

Het Premium-abonnement kost €120 per maand per gebruiker met de maandelijkse prijs, of €90 per maand per gebruiker met de jaarprijs. Dit is het duurste abonnement en biedt beheer van meerdere merken, urenregistratie, uitgebreide zakelijke en logische regels, gratis interne agenten en extra ondersteuning en maatwerk.

Besluit

Deskero heeft veel te bieden voor een zeer lage prijs, er ontbreken echter enkele essentiële functies en dat is jammer. Het is over het algemeen gebruiksvriendelijke en goed ontworpen helpdesksoftware waar veel klanten zeker blij van worden. Hoewel de kennisbank niet bepaald nutteloos is en het een plezier is om ermee te werken, is er niet veel ruimte voor het aanpassen van uw artikelen. Het prijskaartje zou het goed kunnen maken, als ze net iets meer voor de kennisbank aan hun deal zouden toevoegen.

Gemeenschappelijke kwesties en problemen

Ik kan de knop om een nieuw artikel aan te maken niet vinden in de Deskero-kennisbank.

Zodra u uw kennisbank opent, ziet u een scherm dat u uitnodigt om nieuwe categorieën of subcategorieën te maken, maar geen optie om een nieuw artikel te maken. Deze optie is beschikbaar onder het menu-item Oplossingen in het linkerdeelvenster. Klik erop en u ziet de knop voor het maken van een nieuw artikel in de rechterbovenhoek van de kennisbankinterface.

Waar kan ik het Deskero klantenportaal aanpassen?

Je vindt deze optie in de instellingen. Ga naar Instellingen > Openbaar portaal > Branding. Hier kunt u het logo en de kleuren van uw klantenportaal wijzigen, evenals talen, portaalinformatie en meer.

Product reviews

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo