Amazon Lex chatbot beoordeling

Amazon Lex is een chatbot service met verschillende prijsmodellen voor streaminggesprekken, interacties en geautomatiseerde ontwerpen. Het gebruik ervan vereist een AWS-account en het instellen kan enigszins technisch zijn. Over het algemeen was de ervaring van de gebruiker positief, met een aantal tegenvallende aspecten zoals de complexiteit van de prijsstructuur en het invoeren van factuurgegevens. Het is een relatief goedkope en stabiele oplossing voor informatieve bots, selfservice spraakchatbots en assistenten, bots voor apparaatbesturing, bots voor bedrijfsproductiviteit, transactiebots en meer.
Amazon Lex chatbot beoordeling
Compare Amazon Lex chatbot beoordeling with other in: How Amazon Lex chatbot beoordeling is doing on review portals
4.2
Average rating based on data from trusted review portals
39 reviews

Chatbots van Amazon Web Services zijn een waardevol hulpmiddel voor bedrijven die de communicatie en samenwerking willen verbeteren. De applicatie is intuïtief, gebruiksvriendelijk en biedt een verscheidenheid aan functies die verschillende processen stroomlijnen.

Pricing
Starting from:
gratis   per maand
Free trial: Yes
Free version: Yes

Santiago Montaldo

Editor's rating

Santiago Montaldo
Overall rating
4
Gebruikservaring
4
Prijs
3
Implementatie
5

Key takeaways

Pros

  • Eenvoudig te begrijpen aanmeldingsproces
  • Diverse aanvullende diensten beschikbaar binnen AWS
  • Rijke kennisbank en tutorials
  • Gebruiksvriendelijke interface

Cons

  • De noodzaak om factureringsgegevens toe te voegen, ook al is de chatbot gratis
  • Complexe webintegratie
  • Verwarrende, moeilijk te begrijpen prijzen

Aan de slag met de chatbotfunctie van Amazon Lex

De Amazon Lex-service is een tool van Amazon Web Services (AWS) waarmee u gemakkelijk chatbots en andere conversatie interfaces kunt maken met behulp van natuurlijk taalbegrip en automatische spraakherkenning. Hiermee kunt u chatbots bouwen die tekst- en spraakinvoer begrijpen en dienovereenkomstig reageren.

Om het installatieproces voor AWS Chatbot te starten, moet u eerst een AWS-account hebben ingesteld. Dus ging ik naar hun website om mijn aanmeldingsproces te starten. Eerst werd mij gevraagd om een root emailadres en een AWS-accountnaam op te geven.

In dit stadium wordt u, nadat u op de knop “Emailadres verifiëren” hebt geklikt, gevraagd uw emailadres te bevestigen door een code op te geven die naar dat adres is verzonden. Ik was positief verrast dat ik de code vrijwel direct ontving. Toen dat eenmaal was gebeurd, was het tijd om het rootgebruikerswachtwoord in te stellen.

AWS Aanmelden

Verderop werd ik doorverwezen naar de tweede van de 5 stappen in het aanmeldingsproces. In dit deel moest ik meer persoonlijke gegevens opgeven, zoals volledige naam, telefoonnummer, land of regio en meer.

Ik moest ook akkoord gaan met de algemene voorwaarden van de AWS-klantenovereenkomst.

AWS Aanmelden - contactgegevens

Stap nummer 3 ging helemaal over het verstrekken van factuurgegevens, wat ik deed. Nu ben ik er geen fan van om bedrijven mijn factuurgegevens te geven, vooral als ik alleen een tool wil uitproberen. Maar ik denk dat het niet iets is dat ik zou kunnen vermijden, dus ging ik verder met het registratieproces nadat ik mijn kaartgegevens had geverifieerd.

AWS Aanmelden - factuurgegevens

In stap 4 werd mij gevraagd mijn identiteit te bevestigen door mijn telefoonnummer op te geven ter verificatie, via een spraakoproep of sms. Ik selecteerde de sms-optie en ontving vrijwel onmiddellijk een sms, wat een opluchting was.

AWS Aanmelden - verificatie

Ten slotte vroeg de allerlaatste, 5e stap in het registratieproces me om mijn gewenste ondersteuningsplan te selecteren. In totaal zijn er 4 ondersteuningstypes om uit te kiezen:

  • basisondersteuning (gratis),
  • ondersteuning voor ontwikkelaars (vanaf €29 per maand),
  • zakelijke ondersteuning (vanaf €100 per maand),
  • ondersteuning op bedrijfsniveau (vanaf €15.000 per maand).

Zonder er al te veel over na te denken, ging ik door en koos voor het gratis type ondersteuning en voltooide het aanmeldingsproces.

AWS Aanmelden - een ondersteuningsplan kiezen

Het hele registratieproces van 5 stappen kostte me in totaal ongeveer 15 minuten, wat draaglijk was. AWS vroeg me om enkele details te verstrekken waarvan ik denk dat ze niet nodig waren, maar het was de enige manier om een account aan te maken. Ik moest dus aan de eisen voldoen.

Het registratieproces zelf was niet problematisch, zoals bijvoorbeeld met de IBM Watson Assistant-chatbottool. Ik zou zeggen dat alles duidelijk en duidelijk was, dus u kunt er zeker van zijn dat u het aankunt.

AWS-beheerconsole

Amazon Lex-chatbotfuncties en -implementatie

Na een paar minuten vertrouwd te zijn geraakt met het behoorlijk aantrekkelijke (maar ook technische) visuele ontwerp van de software, kon ik eindelijk diep in de functies van de chatbot duiken.

Mijn eerste indrukken van de gebruikersinterface na het inloggen op mijn AWS Management Console waren redelijk positief. Ik navigeerde onmiddellijk naar het tabblad Services om de Amazon Lex-chatbot te vinden en begon de functies ervan te verkennen.

Om te beginnen besloot ik enkele van de gerelateerde bronnen aan de linkerkant van de site te bekijken. Dat waren: documentatie, blogs en een tabblad “wat is er nieuw“. Ik was positief verrast door de hoeveelheid nuttige informatie die beschikbaar was.

AWS Blog

Het bloggedeelte bevat bijvoorbeeld verschillende artikelen over verschillende onderwerpen die nieuwe chatbotgebruikers zoals ik buitengewoon verhelderend kunnen vinden.

De documentatie is ook erg rijk aan informatie die elke Amazon Lex-gebruiker zal waarderen.

Amazon Lex-documentatie

Wat de beschikbare functies betreft, moet ik toegeven dat ik blij was om tutorials en instructies te zien voor de meeste beschikbare functies. Hieronder ziet u een voorbeeld van de functie “botinstellingen configureren” en de tekst “info” ernaast. Het tekstpictogram gaat door met het weergeven van handige handleidingen aan de rechterkant wanneer u erop klikt.

Enkele van de functies die ik erg leuk vond om te verkennen, zijn de time-out van de inactieve sessie, sjabloonvoorbeeldbots en eenvoudige live testbotfouten.

AWS Chatbot voorbeelden

Over fouten gesproken, ik kwam er helaas een tegen, waarvan ik niet zeker wist hoe ik deze moest oplossen. Meer specifiek had ik problemen met het instellen van meerdere talen voor één chatbot. De complexiteit van de verschillende opties om uit te kiezen zorgde ervoor dat ik me overweldigd voelde, waardoor ik enigszins geïrriteerd raakte door de fout. Uiteindelijk ging ik enkele van de beschikbare bronnen erover lezen, aangezien ik met geen enkele live vertegenwoordigers kon praten als onderdeel van mijn gratis klantenondersteuningsabonnement.

AWS Meertalige chatbotreactie

Al met al was Amazon Lex relatief eenvoudig te gebruiken, met een paar verwarrende aspecten die afbreuk deden aan de ervaring.

Prestaties en bruikbaarheid

Ik besloot de prestaties en bruikbaarheid van Amazon Lex op drie manieren te evalueren: de nauwkeurigheid, mijn tevredenheid als gebruiker en het vermogen om taken met succes uit te voeren. Wat de nauwkeurigheid betreft, was Amazon Lex in staat om een breed scala aan invoer te begrijpen en te interpreteren, en te reageren op een manier die relevant was. Dit omvatte het begrijpen van de context, het herkennen van de intentie en het verstrekken van nauwkeurige informatie. In de toekomst beoordeel ik mijn tevredenheid als gebruiker op ongeveer 7 van de 10 punten. Over het algemeen was het positief, met enkele irritante aspecten zoals het probleem met het instellen van meerdere talen. Eindelijk kon Amazon Lex taken met succes voltooien, wat het doel was. Daarom ben ik redelijk tevreden over de chatbot.

Amazon Lex chatbot prijzen

De prijsstructuur van Amazon Lex is een beetje ingewikkeld en het kostte me wat tijd om er doorheen te gaan. Het was moeilijk te begrijpen, vooral omdat ik las dat het een gratis tool was.

Ik kon er niet echt achter komen hoeveel ik zou betalen en waarvoor. Ik heb echter informatie gevonden dat Amazon Lex gratis is voor maximaal 10.000 tekst- en 5.000 spraakverzoeken, tot 12 maanden.

Hieronder vindt u de prijsinformatie voor 3 verschillende soorten services.

Prijzen voor streaminggesprekken

Alle input van de gebruiker wordt verwerkt in één streaming API call, dit betekent dat de bot actief luistert en proactief kan reageren.

Kosten: €0,0065 per 1 spraakinterval (15 seconden)

Kosten: €0,0020 per sms-verzoek

Interactieprijzen voor verzoeken en antwoorden

Met dit plan wordt elke gebruikersinvoer verwerkt als een afzonderlijke API-aanroep. Er worden kosten in rekening gebracht op basis van het aantal verzoeken dat uw bot doet via de spraak-API of tekst-API.

Kosten: €0,004 per 1 spraakinterval

Kosten: €0,00075 per sms-verzoek

Geautomatiseerde prijzen voor chatbotontwerpers

U kunt automatisch chatbots maken met behulp van gesprekstranscripten door gebruik te maken van Amazon Lex Automated Chatbot Designer.

Kosten: €0,50 per minuut

Besluit

Over het algemeen heb ik een gemengde ervaring gehad met Amazon Lex, maar dichter bij een positieve. Ik vond het leuk om de chatbot te gebruiken en de functies ervan uit te testen, maar ik vond het ook behoorlijk technisch. Bovendien vond ik het erg vervelend om mijn factuurgegevens in te voeren. Positief is echter dat ik de beschikbaarheid van tutorials en bronnen zeker op prijs stel, waardoor ik de chatbot gemakkelijk te leren en te gebruiken vond. Al met al heb ik enorm genoten van de beschikbaarheid van duidelijke en intuïtieve interfaces, evenals ruime ondersteuning en documentatie om gebruikers te helpen navigeren door de functies van de chatbot. Als u op zoek bent naar een relatief goedkope, maar toch stabiele oplossing, probeer het dan zeker eens.

Gemeenschappelijke kwesties en problemen

Hoe aan de slag te gaan met Amazon Lex?

Amazon Lex is toegankelijk via de AWS Management Console door naar de categorie “Artificial Intelligence” te navigeren. Om Amazon Lex te gebruiken, moet u een Amazon Web Services-account hebben. U wordt gevraagd er een aan te maken tijdens het aanmeldingsproces als u er nog geen heeft. Voor meer informatie kun je de Amazon Lex V2 Aan de slag-handleiding raadplegen.

Hoe maakt u Amazon Lex bots voor mobiele apparaten?

SDK’s zijn beschikbaar voor iOS- en Android-apparaten en worden geleverd door Amazon Lex. Met deze SDK’s kunt u bots ontwikkelen voor mobiele use cases. Verder kan Amazon Cognito worden gebruikt om gebruikersauthenticatie in te schakelen.

Wat zijn de meest voorkomende use-cases voor Amazon Lex?

De meest voorkomende use cases van Amazon Lex zijn informatieve bots, selfservice spraakchatbots en assistenten, bots voor apparaatbesturing, bots voor bedrijfsproductiviteit, transactiebots en meer.

Product reviews

Op zoek naar een chatbottool voor uw bedrijf? Doe met ons mee voor een gedetailleerde Tidio-chatbotbeoordeling om te zien of het een hulpmiddel is voor uw behoeften.

Tidio chatbot beoordeling

Tidio is een gratis chatbottool waarmee u uw site kunt bouwen en configureren om vragen van klanten te beantwoorden. Het biedt een visuele editor en verschillende chatbot-opties, waaronder prestaties, taal en dag. Er zijn vier prijsniveaus, variërend van gratis tot € 235,16 per maand. Hoewel het proces van het maken van een chatbot enige tijd kan kosten, biedt Tidio uitgebreide en gebruiksvriendelijke functies om uw chatbot zo nuttig mogelijk te maken. Een belangrijk element is ervoor te zorgen dat er nog steeds menselijke ondersteuning beschikbaar is om complexe vragen van klanten te beantwoorden.

Op zoek naar een chatbottool voor uw bedrijf? Doe met ons mee voor een gedetailleerde Quriobot-chatbotbeoordeling om te zien of het een hulpmiddel is voor uw behoeften.

Quriobot chatbot beoordeling

Quriobot is een chatbot software die gebruikt kan worden om feedback te verzamelen, leads te verzamelen, afspraken te plannen, de verkoop te stimuleren en meer. De software biedt meer dan 70 bot talen samen met dynamische vertaling van Google Translate en de mogelijkheid om alle Quriobot-acties naar Google Analytics te sturen. Hoewel de software niet gemakkelijk te gebruiken is voor beginners, biedt Quriobot een gratis abonnement en betalende abonnementen met verschillende specificaties. Er zijn echter enkele problemen met Quriobot, waaronder incidentele systeemuitval en bugs.

Geïnteresseerd in het gebruik van de Zendesk Chatbot om vragen van klanten af te handelen? Ontdek of het uw tijd waard is in onze beoordeling. Prijs, voordelen, prestaties en meer.

Zendesk bot beoordeling

Live chat is an effective way to support customers and increase satisfaction. It offers immediate assistance, reduces incoming inquiries, and improves overall efficiency. Representatives should be well-prepared for the use of live chat, and there should be a support staff life cycle followed. Using live chat will ultimately lead to higher customer satisfaction scores. Additionally, the article reviews Zendesk and LiveAgent customer service software, recommending LiveAgent for its comprehensive support solution.

Vind de juiste Chatbotoplossing voor uw bedrijf op basis van beoordelingen van hun belangrijkste functies, prestaties, prijs, beperkingen en algehele prestaties.

Chatbot beoordeling

Chatbots kunnen bedrijven helpen kosten te besparen en de klantenservice te verbeteren. Ze leveren gedetailleerde statistieken en inzichten voor het ontwikkelen van een succesvolle bedrijfsstrategie. Chatbots zijn 24/7 beschikbaar, kunnen een onbeperkt aantal vragen tegelijk afhandelen en bieden gepersonaliseerde details en interactieve ervaringen. Ze verzamelen en analyseren klantengegevens en kooppatronen en kunnen worden geïntegreerd met andere systemen en platforms. Nadelen zijn dat ze het input en emoties van klanten niet altijd volledig begrijpen en potentieel voor fouten hebben.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo