Dialogflow chatbot beoordeling

Dialogflow biedt chatbot-diensten tegen betaalbare prijzen en heeft handige integraties. Het heeft uitgebreide documentatie en kan meerdere kanalen bedienen met geavanceerde AI-mogelijkheden. Het kan echter technisch zijn en heeft onduidelijke prijzen en beschrijvingen. Het aanmeldingsproces is gemakkelijk en de console is visueel aantrekkelijk, maar ondersteuningstickets zijn alleen beschikbaar voor betalende abonnementen. Het heeft goede prestaties en bruikbaarheid voor beginners en matige gebruikers.
Dialogflow chatbot beoordeling
Compare Dialogflow chatbot beoordeling with other in: How Dialogflow chatbot beoordeling is doing on review portals
4.2
Average rating based on data from trusted review portals
64 reviews

Met Dialogflow kunt u meerdere gesprekken tegelijk beheren met behulp van een gebruiksvriendelijke chatbottool van Google. Hoewel er veel functies en opties zijn om uit te kiezen, kan de formulering van de functies een beetje verwarrend zijn.

Pricing
Starting from:
individueel   per maand
Free trial: Yes
Free version: Yes

Andrej Csizmadia

Editor's rating

Andrej Csizmadia
Overall rating
3.3
Gebruikservaring
4
Prijs
3
Implementatie
3

Key takeaways

Pros

  • Uitgebreide documentatie om u op weg te helpen
  • Handige integraties
  • Aantrekkelijke integraties

Cons

  • Verwarrende prijzen
  • Ondersteuningstickets en contact met een mens zijn alleen beschikbaar bij betalende abonnementen
  • Onduidelijke omschrijvingen, soms te "technisch".

Aan de slag met de Dialogflow chatbot feature

Dialogflow is een virtuele vertegenwoordiger van Google die gelijktijdige gesprekken met uw klanten afhandelt. Menselijke taal wordt begrepen door de module voor het begrijpen van natuurlijke taal. Gebruikers van Dialogflow kunnen profiteren van functies zoals visual flow builder, implementatie via meerdere kanalen, geavanceerde AI en end-to-end beheer.

Ik ontdekte dat om aan de slag te gaan met de Dialogflow chatbot, u 1 van de 2 mogelijke manieren kunt kiezen. De eerste manier is door een uitgebreid registratieproces te doorlopen, waarbij veel details worden verstrekt, zoals:

  • land van verblijf
  • beschrijving van uw organisatie of haar behoeften
  • gewenste accounttype
  • Bedrijfsnaam
  • Betalingsdetails
  • Facturatie adres

U moet ook akkoord gaan met een heleboel verschillende beleidsregels en overeenkomsten. U kunt dit proces hieronder zien.

Dialogflow - accountgegevens
Dialogflow - betalingsinformatie

Ik zal eerlijk zijn – dit is de meer omslachtige manier. Om deze reden heb ik besloten om voor de minder tijdrovende methode te gaan. Nadat we de gemakkelijkere manier van aanmelden hadden gekozen, duurde het hele proces letterlijk seconden. Het enige dat nodig was, was naar hun website gaan, de servicevoorwaarden accepteren, en toen was ik klaar om naar het spannende deel te gaan – de chatbot gebruiken.

Dialogflow - servicevoorwaarden

Wat betreft het aanmeldingsproces zelf, ik ben geen problemen tegengekomen. Alles was vrij eenvoudig. Ik hoefde me alleen maar aan te melden met mijn Google-account (zorg ervoor dat u er een hebt) en ik was helemaal klaar. Als u zich afvraagt of het proces gemakkelijk is voor beginners, zou ik zeggen dat het dat zeker is, althans de tweede methode waarmee ik ging.

Functies en implementatie van Dialogflow-chatbots

Om uw eerste chatbots te maken, moet u eerst minimaal één agent aanmaken om toegang te krijgen tot de testconsole. De gegevens die u moet verstrekken, zijn onder meer:

  • naam vertegenwoordiger
  • standaardtaal
  • standaard tijdszone
  • naam google project
  • vertegenwoordigerstype
Dialogflow - creatie van vertegenwoordigers
Dialogflow - creatie van intenties

Over het algemeen is het visuele ontwerp van de console erg prettig voor de ogen. Ik vond het leuk om er rond te navigeren en alles te leren kennen. Ik denk dat de beschikbare functies behoorlijk nuttig en gevarieerd zijn, wat belangrijk is voor een chatbot. Er is een breed scala aan verschillende functies om uit te kiezen, zoals:

  • contexten (om parameters te onthouden)
  • gebeurtenissen ingesteld op non-verbale signalen
  • trainingszinnen
  • kennisbank
  • chatgeschiedenis

Ik vond de beschrijvingen van de verschillende functies in het begin enigszins verwarrend. Ze gaven me een heel “technisch” gevoel, waar ik even aan moest wennen. Aan de andere kant was ik best tevreden met de beschikbaarheid van uitgebreide documentatie in de vorm van ondersteunende bronnen en FAQ-secties. Ze zijn direct beschikbaar als u ooit hulp nodig hebt. Als u echter een ondersteuningsticket wilt openen, is die optie alleen beschikbaar voor degenen die zich hebben geabonneerd op een betalend ondersteuningsabonnement en een betalend chatbot abonnement.

Dialogflow - documentatie

Prestaties en bruikbaarheid

Kijkend naar de algemene prestaties en bruikbaarheid van de Dialogflow-chatbot, zou ik zeggen dat deze voldoet aan de eisen van zowel beginners als individuen met matige ervaring met het gebruik van chatbots. Deze tool heeft de basisfuncties die andere chatbots hebben, en het bevat ook een breed scala aan aanvullende mogelijkheden die meer geavanceerde gebruikers mogelijk zoeken. Ik heb de chatbot persoonlijk getest op een mobiele app en een webapplicatie en hij kon reageren op verschillende gebruikersinvoer.

Dialogflow chatbot prijzen

De prijs van de Dialogflow-chatbot van Google is gebaseerd op het aantal verzoeken dat bij de service wordt ingediend, met een gratis niveau dat tot 100.000 verzoeken per maand omvat en verschillende betaalde abonnementen die beschikbaar zijn voor hoger gebruik. Daarnaast kunnen er extra kosten zijn voor bepaalde functies, zoals telefonische of sms-ondersteuning of het gebruik van Google Cloud-resources. Het wordt aanbevolen om de Google Cloud-website te bezoeken voor de meest actuele prijsinformatie.

Klantenervaring vertegenwoordiger (2021-09)

Dialogflow biedt sms-verzoeken aan voor €0,007 per verzoek. Het biedt ook audio-invoer/uitvoer voor een meerprijs van €0,06 per minuut. Ontwerptijdverzoeken en andere sessieverzoeken worden kosteloos aangeboden, waardoor u flexibiliteit krijgt zonder uw budget te verhogen.

Klantenervaring vertegenwoordiger (2020-09)

Voor tekst brengt Dialogflow €20 in rekening voor elke 100 chatsessies. Voor audio-invoer / uitvoer rekenen ze €45 voor elke 100 spraaksessies. Ze bieden ook gratis ontwerptijdverzoeken en andere sessieverzoeken aan, zodat u zich kunt concentreren op het gebruik van de service zonder extra kosten.

Besluit

Al met al is de Dialogflow chatbot een relatief betrouwbare oplossing. Mensen die op zoek zijn naar tools die het mogelijk maken om interacties tussen mens en computer te ontwikkelen, moeten het zeker uitproberen. Bovendien biedt het een gratis proefperiode, zodat u het kunt uitproberen zonder enige investering of verplichting. Het is vermeldenswaard dat de chatbot iets te technisch voor je kan blijken te zijn als u niet erg technisch onderlegd bent. Als u op zoek bent naar een meer toegankelijke oplossing, is het misschien de moeite waard om andere tools te bekijken, zoals LiveAgent.

Gemeenschappelijke kwesties en problemen

Hoe lang duurt een Dialogflow sessie?

Dialogflow-sessies zijn gesprekken tussen een gebruiker en een agent. Om conversaties bij te houden en de context te behouden, krijgt elke sessie een uniek sessie-ID toegewezen. Elke keer dat een gebruiker een gesprek begint met een agent, wordt er een nieuwe sessie gemaakt met een nieuwe sessie-ID. In Dialogflow duren sessies 15 minuten, daarna verlopen ze en wordt er een nieuw sessie-ID toegewezen voor het volgende gesprek. Uw agent kan echter worden geconfigureerd om een kortere of langere sessietime-out te hebben.

Kan Dialogflow offline werken?

Nee. Vanwege het cloudgebaseerde karakter heeft Dialogflow een internetverbinding nodig om te werken. Gegevens en modellen voor de agent worden opgeslagen op de servers van Google en zijn alleen online toegankelijk. Aangezien Dialogflow verbinding moet maken met de servers van Google om toegang te krijgen tot modellen en gegevens, kan het niet offline werken. Het heeft ook een internetverbinding nodig om het verzoek van de gebruiker te verwerken en gepast te reageren.

Product reviews

Vraag klantenfeedback als een professional met de emailsjablonen voor feedback van LiveAgent. Onze 9 unieke sjablonen zijn klaar voor gebruik.

Emailsjablonen voor feedback

De tekst bespreekt het belang van effectieve productupdate-e-mails en het gebruik van sjablonen om professionele communicatie te bevorderen. Het biedt voorbeelden van feedback- en suggestieborden als interactieve methoden voor klantenfeedback en benadrukt het belang van een goede klantenervaring en snelle ondersteuning. LiveAgent wordt aanbevolen als klantenservicesoftware met meer dan 180 functies voor verbeterde klantenervaring en loyaliteit.

Op zoek naar een chatbottool voor uw bedrijf? Doe met ons mee voor een gedetailleerde Quriobot-chatbotbeoordeling om te zien of het een hulpmiddel is voor uw behoeften.

Quriobot chatbot beoordeling

Quriobot is een chatbot software die gebruikt kan worden om feedback te verzamelen, leads te verzamelen, afspraken te plannen, de verkoop te stimuleren en meer. De software biedt meer dan 70 bot talen samen met dynamische vertaling van Google Translate en de mogelijkheid om alle Quriobot-acties naar Google Analytics te sturen. Hoewel de software niet gemakkelijk te gebruiken is voor beginners, biedt Quriobot een gratis abonnement en betalende abonnementen met verschillende specificaties. Er zijn echter enkele problemen met Quriobot, waaronder incidentele systeemuitval en bugs.

Realtime klantenservice is cruciaal. Bekijk onze live chatstatistieken en trends om te zien hoeveel uw bedrijf ervan afhankelijk is.

Live chat statistieken en trends

Realtime klantenservice is cruciaal. Bekijk onze live chatstatistieken en trends om te zien hoeveel uw bedrijf ervan afhankelijk is.

Verbeter uw klantenervaring met een eenvoudige live chatknop op uw website. Bekijk alle functies en voordelen die live chat biedt.

Realtime chat

De tekst beschrijft LiveAgent, een oplossing voor live chat en klantenondersteuning op een website. Het vermeldt de kosten van LiveAgent in vergelijking met andere concurrenten en bevat handige functionaliteiten zoals realtime chat, de mogelijkheid om vertegenwoordigers uit te nodigen voor een chatsessie, de optie om tegelijkertijd met meerdere klanten te chatten, mobiele live chat, notities en chatfeedback. LiveAgent biedt ook een gratis proefperiode van 14 dagen en verschillende vooraf gemaakte chatknoppen en integratiemogelijkheden.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo