IBM Watson Assistant beoordeling

IBM Watson Assistant is een chatbot die kan worden ingezet op verschillende sociale mediakanalen. Het is gemakkelijk te navigeren en heeft veel functies voor een gratis abonnement. Het trainen van het model kost niet veel tijd en de chatbot is in staat om gebruikersinvoer nauwkeurig te begrijpen en erop te reageren. Enkele nadelen zijn het gebrek aan tutorials en handleidingen, uitdagingen bij het autoriseren van kredietkaart- en btw-nummergegevens, te eenvoudige sjablonen en uitdagende integratie met apps van derden. Om met de software aan de slag te gaan, moet u een IBM Cloud-account maken en gevoelige informatie zoals kredietkaartgegevens verstrekken.
IBM Watson Assistant beoordeling
Compare IBM Watson Assistant beoordeling with other in: How IBM Watson Assistant beoordeling is doing on review portals
4.1
Average rating based on data from trusted review portals
264 reviews

IBM Watson Assistant is een tool die gebruikmaakt van conversationele AI. Het is gebaseerd op diepe studies, natuurlijke taalverwerking en machine learning. Het biedt een chatbotservice voor bedrijven die tijd willen besparen op klantenservicetaken. IBM Watson Assistant is gemakkelijk te navigeren of…

Pricing
Starting from:
0-140   per maand
Free trial: Yes
Free version: Yes

Martina Durisinova

Editor's rating

Martina Durisinova
Overall rating
4
Gebruikservaring
4
Prijs
4
Implementatie
4

Key takeaways

Pros

  • Gratis abonnement beschikbaar
  • Makkelijk te navigeren
  • Veel functies voor een gratis abonnement

Cons

  • Te weinig tutorials en handleidingen
  • Uitdagingen bij het autoriseren van kredietkaart- en btw-nummergegevens
  • Te eenvoudige sjablonen (niet noodzakelijkerwijs een nadeel)
  • Uitdagende integratie met apps van derden

Aan de slag met de functie IBM Watson Assistant

De chatbotsoftware IBM Watson AI Assistant kan uw verzoeken begrijpen, zich aanpassen aan uw domein, reacties in gewone taal herkennen, natuurlijke gesprekken afhandelen zonder te breken, en meer. Daarnaast kan de AI-bot van IBM worden ingezet op verschillende sociale mediakanalen, zoals Intercom, Slack, Facebook Messenger, SMS met Twilio, WhatsApp en zelfs Amazon Alexa.

Om met de software aan de slag te gaan, ging ik naar de aanmeldingswebsite voor de chatbot en begon het registratieproces. Om de chatbot te gebruiken, moet u een IBM Cloud-account maken door de volgende gegevens op te geven:

  • emailadres (moet worden geverifieerd voordat u verder gaat met het aanmeldingsproces),
  • voornaam en achternaam,
  • land of regio.

U wordt ook gevraagd om de algemene voorwaarden te accepteren en akkoord te gaan met het ontvangen van marketinginformatie (dit laatste is optioneel).

Maak uw IBM Cloud-account aan

In de volgende fase wordt u uitgenodigd om verschillende privacyverklaringen door te nemen en akkoord te gaan met gegevensverwerking. Zodra dat is gebeurd, is het tijd om uw identiteit te verifiëren. Wederom werd mij gevraagd om verschillende details te verstrekken, zoals het gewenste accounttype, bedrijfsinformatie, factuurgegevens en creditcardgegevens. In het begin was ik hierdoor een beetje ontmoedigd, omdat ik alleen de chatbot wilde testen. Het verstrekken van zulke gevoelige informatie als de kredietkaart was onhandig voor mij.

IBM Cloud - verifieer uw identiteit
IBM Cloud-kaartvalidatie mislukt

Tot mijn verbazing gebeurde er iets teleurstellends. Ik kon geen van mijn kredietkaart autoriseren bij het aanmaken van het account. Bovendien was het ook onmogelijk om mijn btw-nummer te verifiëren in een van de configuraties, wat me nog meer irriteerde. Hierdoor duurde het hele registratieproces ongeveer een uur en ik moet toegeven dat het helemaal niet soepel verliep. Ik had deze problemen niet verwacht, en toch verschenen ze. Het kan zijn omdat mijn kaarten en bedrijf in Polen zijn geregistreerd, maar dit zou geen probleem moeten zijn. Aanmelden zou geen probleem voor u moeten zijn, zelfs als u nieuw bent met dit soort tools, zolang u inloggegevens heeft die IBM accepteert.

Wat de interface betreft, deze was behoorlijk gebruiksvriendelijk. Hoewel ik geen grote fan ben van de donkere kleuren die IBM gebruikt, was het gemakkelijk om zonder problemen door de tool te navigeren.

Functies en implementatie van IBM Watson Assistant

Na wat hobbels bij het registratieproces, was het eindelijk tijd om een idee te krijgen van alle functies die IMB Watson Assistant biedt. Ik was vooral opgewonden om ze uit te testen, omdat de recensies die ik eerder had gelezen gemengd waren.

Ik begon met een kijkje in de app om te zien hoe de gebruikerservaring en het visuele ontwerp eruit zien. Nadat ik sceptisch was over de overweldigende donkere kleuren, was ik verrast om te ontdekken dat het niet zo intimiderend aanvoelde als ik had gedacht.

Ik zou niet zeggen dat het heel gemakkelijk was om alles snel te vinden, maar na een tijdje werd het allemaal vertrouwd. Iets dat me uitdaagde, was het integreren van de tool met andere apps van derden. Als je geen ervaring hebt met API’s en integraties, kunt u hier verdwalen.

De chatbot van IBM biedt een breed scala aan functies binnen het gratis abonnement om van te profiteren, zoals:

  • webchat,
  • SMS enMMS,
  • integraties van berichtenkanalen,
  • aangepaste kanaal-API,
  • tot 1000 maandelijks actieve gebruikers,
  • 3 assistenten,
  • 7 dagen bewaartijd voor analytische gegevens,
  • toonaangevende NPL (natural language processing),
  • klantenservicedesk-integraties,

en meer.

Wat betreft de problemen die ik tegenkwam, er was er een. Hoewel, ik zou niet zeggen dat het een probleem was met de chatbot, maar eerder mijn ervaring met het gebruik van andere chatbots. Het probleem dat ik had was dat de chatbot naar mijn mening te basale sjablonen had. Het is misschien niet voor iedereen een probleem. Ik denk dat ik gewoon meer verwachtte van een chatbot van een bedrijf als IBM.

Mogelijk iets anders dat ik teleurstellend vond, was het gebrek aan gidsen en tutorials die het onboarding-proces voor mij zeker aangenamer zouden hebben gemaakt. Vergeleken met sommige andere oplossingen die ik heb getest, hebben de ontwikkelaars van de chatbot van IBM een inhaalslag te maken. Hoewel er enkele tutorials zijn, heb ik het gevoel dat ze duidelijker kunnen zijn voor de gebruiker.

Prestaties en bruikbaarheid

Al met al is de chatbot van IBM relatief eenvoudig in gebruik en kunt u de resultaten testen terwijl u hem configureert. Bovendien kost het trainen van het model niet veel tijd. Na het testen van de chatbot op een van mijn testwebsites was ik best tevreden met de resultaten. Bovendien was ik blij om te zien dat de chatbot altijd in staat was om gebruikersinvoer te begrijpen en er nauwkeurig op te reageren, zelfs als deze complex was.

IBM Watson Assistant-prijzen

Allereerst komt IBM Watson Assistant in een volledig gratis te gebruiken versie. Bovendien kunnen gebruikers zich abonneren op betalende abonnementen. Hieronder staan alle beschikbare abonnementen en hun details.

Lite-abonnement €0/maand)

Dit plan biedt nogal wat functies in termen van variatie. Enkele voorbeelden zijn webchat, sms en mms, integraties met berichtenkanalen, aangepaste kanaal-API’s en tot 1000 maandelijkse actieve gebruikers.

Watson Assistant Lite abonnement

Plus-abonnement (vanaf €140/maand)

Vanaf €140 per maand is de Plus abonnement. Het is een mooie mix tussen het gratis en het ondernemingsplan. De belangrijkste kenmerken zijn 30 dagen bewaartijd voor analytische gegevens, 24 uur time-outlimiet voor sessies en de mogelijkheid om bestaande inhoud te doorzoeken.

Watson Assistant Proef- en Plus abonnement

Enterprise abonnement (aangepaste prijzen/maand)

Om toegang te krijgen tot nog meer functies, kunt u zich abonneren op het Enterprise abonnement van IBM, dat op maat is geprijsd. Afgezien van wat al is inbegrepen in de vorige 2 abonnementen, geeft de enterprise-optie u toegang tot gegevensisolatie, onboarding-ondersteuning, batch-intentieclassificatie, HIPAA, uptime SLA, segmentintegratie en meer.

Watson Assistant Enterprise abonnement

Besluit

Kortom, ik heb enorm genoten van het testen van de IBM Watson-chatbot. Naar mijn mening zal deze tool (in de gratis versie) voldoende zijn voor iedereen die voor het eerst met chatbots begint, maar ook voor degenen die iets meer geavanceerde bewegingen willen maken. Aangezien de tool een gratis proefversie en zelfs een gratis abonnement biedt, denk ik dat het u niet veel pijn zal doen als je besluit het eens te proberen, zelfs als je het uiteindelijk niet leuk vindt.

Gemeenschappelijke kwesties en problemen

Ik wil een gratis IBM Cloud-account maken zonder kredietkaart- of factuurgegevens op te geven.

U kunt geen gratis IBM Cloud-account maken zonder factureringsgegevens op te geven. IBM Cloud biedt echter wel een gratis serviceniveau waarmee gebruikers sommige van hun services gratis kunnen uitproberen. Om toegang te krijgen tot het gratis niveau, moeten gebruikers factureringsgegevens verstrekken, maar IBM brengt hen geen kosten in rekening voor het gebruik van de services die zijn inbegrepen in de gratis versie, zolang ze binnen de limieten blijven.

Product reviews

Vraag klantenfeedback als een professional met de emailsjablonen voor feedback van LiveAgent. Onze 9 unieke sjablonen zijn klaar voor gebruik.

Emailsjablonen voor feedback

De tekst bespreekt het belang van effectieve productupdate-e-mails en het gebruik van sjablonen om professionele communicatie te bevorderen. Het biedt voorbeelden van feedback- en suggestieborden als interactieve methoden voor klantenfeedback en benadrukt het belang van een goede klantenervaring en snelle ondersteuning. LiveAgent wordt aanbevolen als klantenservicesoftware met meer dan 180 functies voor verbeterde klantenervaring en loyaliteit.

Klantenservicetools kunnen een geweldige manier zijn om uw klanten sterker te maken. Bedrijven vertrouwen op een aantal van hen, ontdek waarom.

Klantenservicetools

De meest populaire tools voor klantenservice zijn online communities, discussieforums, live chat, sociale media en intuïtieve mobiele applicaties. LiveAgent biedt een volledige reeks tools voor klantenondersteuning, zoals verbinding met sociale media, live chat, videochat, telefoongesprekken, emails en de mogelijkheid om een forum te creëren. Het is belangrijk om goede klantenservicevaardigheden te hebben, zoals communicatie, empathie en specialistische kennis, en om regelmatig klantenservice rapporten te monitoren en verbeteren.

Weet u het verschil tussen de helpdesk en de servicedesk? Ontdek de definitie van elk en ontdek waarom ze niet hetzelfde zijn.

Helpdesk versus servicedesk

The article discusses various aspects of Quality Unit, including certifications, partner programs, and products such as LiveAgent. It highlights the importance of customer service and management in building a positive reputation and maintaining long-term customer relationships. LiveAgent is a popular option for customer service software, providing a range of tools such as social media integration, live chat, and forums. The article emphasizes the need for good customer service skills, regular monitoring and improvement of service reports, and the use of follow-up emails. Contact information for potential customers is also provided.

Het verzamelen van beoordelingen speelt een belangrijke rol in het succes van elk bedrijf. Leer hoe u ze kunt verzamelen en in uw voordeel kunt gebruiken.

Hoe beoordelingen verzamelen

Het verzamelen van beoordelingen speelt een belangrijke rol in het succes van elk bedrijf. Leer hoe u ze kunt verzamelen en in uw voordeel kunt gebruiken.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo