Zendesk bot beoordeling

Live chat is an effective way to support customers and increase satisfaction. It offers immediate assistance, reduces incoming inquiries, and improves overall efficiency. Representatives should be well-prepared for the use of live chat, and there should be a support staff life cycle followed. Using live chat will ultimately lead to higher customer satisfaction scores. Additionally, the article reviews Zendesk and LiveAgent customer service software, recommending LiveAgent for its comprehensive support solution.
Zendesk bot beoordeling
Compare Zendesk bot beoordeling with other in: How Zendesk bot beoordeling is doing on review portals
4.4
Average rating based on data from trusted review portals
8780 reviews

Zendesk biedt een reeks abonnementen voor zijn chatbots, beginnend bij €49 per agent per maand voor het meest eenvoudige abonnement. Plannen met meer functies en mogelijkheden kosten meer. Zendesk biedt ook aangepaste prijzen voor zakelijke klanten.

Pricing
Starting from:
49   per maand
Free trial: Yes
Free version: Yes

Andrej Csizmadia

Editor's rating

Andrej Csizmadia
Overall rating
3.3
Gebruikservaring
3
Prijs
2
Implementatie
5

Key takeaways

Pros

  • Goede rapportagefuncties
  • Breed scala aan integraties
  • Eenvoudig te implementeren
  • Chatbot voor artikelaanbevelingen

Cons

  • Hoge, concurrerende prijzen
  • Het kost tijd om alle functies goed te leren
  • Bot, onaantrekkelijk gebruikersontwerp

Aan de slag met de Zendesk-chatbotfunctie

Om aan de slag te gaan met de chatbots van Zendesk, ging ik naar hun website en klikte op de knop “Gratis proefversie“. Dit is het moment waarop ik het registratieproces kon starten. In totaal kostte alles me ongeveer 20 minuten. Het was langer in vergelijking met het registreren bij andere oplossingen, waarvan sommige slechts een paar minuten duurden. Toch vond ik het meevallen. Het is vermeldenswaard dat ik ongeveer 18 minuten moest wachten om mijn bevestigingsmail te ontvangen. Dit heeft het aanmeldingsproces zo lang gemaakt. Wanneer u uw account aanmaakt om te profiteren van een proefperiode, wordt u gevraagd om de volgende gegevens te verstrekken:

  • werkemail
  • voornaam
  • achternaam
  • telefoonnummer
  • bedrijfsnaam
  • aantal werknemers
  • gewenste usecase
  • taal
  • wachtwoord
Zendesk - aanmelden voor proefperiode

Over het algemeen heb ik tijdens het aanmeldingsproces geen problemen ondervonden, behalve de momenten waarop ik dacht dat mijn bevestigingsmail niet zou aankomen. Ik zou zeggen dat het proces absoluut gemakkelijk is voor nieuwkomers, dus u zou het niet te moeilijk moeten vinden.

Zendesk emailverificatie

Direct na registratie kreeg ik een aantal manieren om de ervaring van mijn proefperiode te verbeteren. Door 4 eenvoudige vragen van Zendesk te beantwoorden, kon ik een aantal positieve veranderingen in mijn proefversie aanbrengen waardoor ik er meer plezier aan zou beleven.

De vragen waren:

  • Heeft u ooit een oplossing voor klantenondersteuning opgezet?
  • Wanneer bent u van plan te starten?
  • Hoeveel vertegenwoordigers gaan Zendesk gebruiken?
  • Hoe nemen klanten contact met u op?

Ik vond het nuttig dat Zendesk deze vragen stelt, zodat ik zo goed mogelijk van de proefversie kan profiteren.

Zendesk - verbeter uw proefervaring

Functies en implementatie van Zendesk-chatbots

Eindelijk, nadat ik het registratieproces had doorlopen, kon ik diep in de functies van Zendesk duiken en alles wat met de implementatie te maken had.

Allereerst moet ik toegeven dat ik niet de grootste fan ben van het visuele ontwerp van Zendesk. Het is vrij bot en onaantrekkelijk. Het kost tijd om te leren waar alle functies zijn, ondanks de kleine, korte tutorials in de vorm van pop-ups en video’s. Het feit dat alles bijna dezelfde kleur heeft, zorgt ervoor dat de verschillende opties met elkaar vermengen, waardoor een gevoel van overweldiging en verlorenheid ontstaat.

Wat betreft de beschikbare functies, ik was positief verrast door een paar. Ten eerste kunt u een antwoordbot opzetten met artikelaanbevelingen voor uw klanten, wat ik geweldig vind. Ten tweede is het mogelijk om Zendesk te integreren met een mooie reeks tools die veel mensen dagelijks gebruiken, zoals Slack of Shopify.

Zendesk - beantwoord de aanbevelingen van botartikelen
Zendesk integraties

Als het gaat om het implementeren van de chatbot, heb ik hier niets gevonden waarover ik kon klagen. Door de instructies van Zendesk te volgen, kon ik vrij gemakkelijk en zonder grotere inspanningen door het hele proces navigeren.

Zendesk-chatbot instellen
Zendesk - Chatbot-regels instellen
Zendesk - webwidget toevoegen

Prestaties en bruikbaarheid

Zendesk-chatbots gebruiken kunstmatige intelligentie en machine learning om vragen van klanten automatisch af te handelen. Ze kunnen een breed scala aan vragen beantwoorden, waardoor menselijke agenten zich kunnen concentreren op complexere taken. Naarmate de chatbot wordt getraind met meer voorbeelden van vragen en antwoorden, kunnen de prestaties naar mijn mening in de loop van de tijd worden verbeterd.

Over het algemeen kan ik als gebruiker van de Zendesk-chatbot melden dat ik eerder positieve dan negatieve ervaringen heb gehad met de tool als het gaat om de prestaties en het nut ervan. Ik vond het nuttig en effectief voor het afhandelen van vragen van klanten, en het was ook gebruiksvriendelijk.

Hoewel de chatbot af en toe moeite heeft met het begrijpen van meer complexe of unieke vragen, presteert hij over het algemeen goed. Over het algemeen kan ik de chatbot zien als een waardevolle toevoeging aan klantenserviceteams. Ik denk ook dat het bedrijven kan helpen hun efficiëntie te verbeteren en hun klanten een betere service te bieden, als ze het budget hebben om deze tool te gebruiken.

Prijzen voor Zendesk-bots

Allereerst biedt Zendesk geen gratis abonnementen, wat een beetje jammer is. Aan de andere kant bent u misschien blij te horen dat er een gratis proefperiode van 14 dagen beschikbaar is voor alle soorten abonnementen, behalve de duurste. Meer details over de specifieke abonnementen vindt u hieronder.

Suite Team (€49/vertegenwoordiger/ maand)

Suite Team is het goedkoopste abonnement aangeboden door Zendesk. Binnenin vindt u functies zoals email, spraak- en sms-ondersteuning, berichten op internet, mobiele en sociale platforms, evenals een enkel helpcentrum. U kunt ook maximaal 50 door AI aangedreven geautomatiseerde antwoorden instellen.

Suite Growth (€79/vertegenwoordiger/ maand)

Vervolgens is er het Suite Growth-plan voor €30 meer, voor €79 per vertegenwoordiger per maand. Met deze prijsverhoging komen extra functies. Er zijn bijvoorbeeld tot 100 door AI aangedreven geautomatiseerde antwoorden en meerdere helpcentra om selfservice-artikelen voor uw klanten te maken.

Suite Professional (€99/vertegenwoordiger/ maand)

In de toekomst biedt Zendesk ook een Suite Professional-abonnement aan voor €99 per gebruiker per maand. Er is een groter verschil in het aantal functies tussen dit en het Suite Growth-plan, in vergelijking met Suite Growth- en Suite Team-plannen.

Suite Enterprise (€150/vertegenwoordiger/ maand)

Suite Enterprise is een abonnement speciaal voor ondernemingen. Enkele van de functies die hierin beschikbaar zijn, zijn robuuste API’s, live dashboards voor vertegenwoordigersactiviteiten, live delen van gegevens, aanpasbare branding en meer.

Het wordt nog krachtiger (€215/vertegenwoordiger/ maand)

Last but not least, voor meer dan €200 per gebruiker per maand kunt u genieten van nog meer functies dan bij elk ander abonnement. Als de vorige abonnementen u niet aanspreken, is dit misschien wel het geval.

Zendesk abonnementen

Besluit

Over het algemeen was het gebruik van de Zendesk-chatbotsoftware een positieve ervaring voor mij. De chatbot heeft een groot aantal vragen kunnen afhandelen, waardoor ik me kan concentreren op complexere taken. De machine learning-mogelijkheden van de chatbot hebben het ook mogelijk gemaakt om zijn prestaties in de loop van de tijd te verbeteren, wat heeft geleid tot een betere ervaring. Wat ik er echter niet leuk aan vind, zijn de hoge prijzen, die veel, vooral kleine bedrijven, kunnen afschrikken. Al met al was de chatbot interessant om uit te proberen en te reviewen. Misschien vindt u het leuk als u geen heel klein budget hebt en u bereid bent wat tijd te besteden aan het leren van alle functies.

Product reviews

Zoho Desk is bekende en populaire software, maar hoe presteert de kennisbank? Bekijk onze recensie en ontdek hoe het in onze tests is verlopen.

Beoordeling van de Zoho Desk-kennisbank

Zoho Desk Kennisbank biedt een volledig uitgeruste kennisbankfunctie en een geweldige tekstverwerker in een goed ontworpen interface. Hoewel de organisatiefuncties beter kunnen, is het gemakkelijk te gebruiken met alle benodigde functies en werkt het probleemloos. De prijzen variëren afhankelijk van de abonnementen die allemaal verschillende functiesets aanbieden, startend bij €20 per gebruiker per maand. Over het algemeen wordt het beschouwd als een sterke kanshebber.

Op zoek naar een chatbottool voor uw bedrijf? Doe met ons mee voor een gedetailleerde Quriobot-chatbotbeoordeling om te zien of het een hulpmiddel is voor uw behoeften.

Quriobot chatbot beoordeling

Quriobot is een chatbot software die gebruikt kan worden om feedback te verzamelen, leads te verzamelen, afspraken te plannen, de verkoop te stimuleren en meer. De software biedt meer dan 70 bot talen samen met dynamische vertaling van Google Translate en de mogelijkheid om alle Quriobot-acties naar Google Analytics te sturen. Hoewel de software niet gemakkelijk te gebruiken is voor beginners, biedt Quriobot een gratis abonnement en betalende abonnementen met verschillende specificaties. Er zijn echter enkele problemen met Quriobot, waaronder incidentele systeemuitval en bugs.

Overweegt u Zendesk voor uw ticketbehoeften? Bekijk onze beoordeling en ontdek hoe het presteerde tijdens onze algemene tests.

Zendesk ticketing beoordeling

Zendesk is a reliable ticketing system with essential features and a straightforward registration process. There are three pricing options with additional features such as office hours, multilingual support, and a sandbox test environment. Pros include an extensive startup guide, while cons include a bland interface and higher pricing. Some common issues include shortcut key problems and email updates, which can be resolved by contacting Zendesk's support team. Overall, Zendesk is a strong contender for those looking for more than just basic ticketing.

Overweegt u de Zendesk-kennisbank? Bekijk onze recensie en ontdek of dit de juiste kennisbanksoftware voor uw bedrijf is.

Beoordeling van de Zendesk Suite-kennisbank

Zendesk Suite biedt verschillende functies voor het schrijven van kennisbankartikelen, communityberichten en meer, inclusief een AI-gedreven artikeleditor en de mogelijkheid om artikelen op te slaan of direct te publiceren. Het meest betaalbare pakket dat kennisbanksoftware bevat, is de Suite Growth voor €79 per vertegenwoordiger per maand, jaarlijks gefactureerd. Er zijn echter nog enkele gebruikerservaringsproblemen en verwarring over upgrade-opties. Het heeft echter wel veel potentieel en de Knowledge Capture-app kan handig zijn voor helpdesks.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo