Infobip IVR-recensie

Compare Infobip IVR-recensie with other in: How Infobip IVR-recensie is doing on review portals
4.5
Average rating based on data from trusted review portals
107 reviews

Infobip is een bekend platform op het gebied van marketing, sales en klantenservice. Het heeft een grote verscheidenheid aan functies waar klanten over de hele wereld dol op zijn geworden. De IVR-functionaliteit van Infobip is ronduit robuust en blijft tegelijkertijd toegankelijk.

Pricing
Starting from:
499   per maand
Equal to LiveAgent's All Inclusive plan Liveagent pricing
Free trial: Yes
Free version: No

Editor's rating:

Editor's rating

Alexander Šípka
4.3
Gebruikservaring
4
Prijs
4.5
Implementatie
4.5

Key takeaways

Pros

  • Zeer aanpasbaar
  • Makkelijk te gebruiken
  • robuust

Cons

  • Lingo gebruikt kan verwarrend zijn
  • Taaldetectie kan een beetje onhandig zijn

Met zijn vele configureerbare opties is deze IVR-functie geweldig voor grotere bedrijven die hun contactcenteractiviteiten willen automatiseren. Kleine bedrijven kunnen de software van Infobip echter net zo nuttig vinden. Ondanks het enorme aantal functionaliteiten en opties, kunt u instellen zonder dat u zich zorgen hoeft te maken dat u overweldigd of in de war raakt.

Aan de slag met de Infobip IVR-functie

Ik heb de software van Infobip getest op Windows 10, maar het kan ook op Linux draaien. Het opzetten van een gratis proefperiode met Infobip was verrassend vervelend. Nadat ik op de knop “aanmelden” had geklikt, werd ik doorgestuurd naar hun klanttevredenheidsonderzoek. Nadat ik op de website had rondgekeken, probeerde ik mijn gratis account te krijgen met behulp van de documentenpagina’s. Nadat ik door artikelen had geklikt, slaagde ik er eindelijk in om me aan te melden voor een gratis proefaccount.

Nadat ik een verificatie email en een activeringscode naar mijn telefoon had ontvangen, kon ik beginnen met het instellen van de IVR-functie.

Dit vormde echter een kleine uitdaging. Als u op mij lijkt, zal u uw verloren voelen als je op zoek bent naar bekende termen als “flow” of “call automation”. Mijn beste gok was om terug te gaan naar het ondersteuningsportaal. Het vinden van informatie over het instellen van de IVR-functie is vrij eenvoudig. De ondersteuningsdocumentatie vermeldt echter niet het instellen van zaken als een persoonlijk profiel, tags, kanaalgebeurtenissen, enz. Zodra u dat doet, kunt u teruggaan naar de how-to.

Hoewel de eerste stappen een beetje frustrerend waren, verliep het vanaf daar soepel.

Om de IVR-functie in te stellen, klikt u op Moments in het menu aan de linkerkant. Als u dit voor de eerste keer doet, biedt Infobip een korte tutorial die u door de basisstappen leidt.

Infobip IVR-installatiehandleiding

Ga verder door op de knop Stroom maken te klikken en vervolgens op Van nul beginnen.

Infobip maakt een nieuwe stroom aan

Daarna heb je een paar triggeropties om uit te kiezen. Klik op de tegel Inkomend gesprek om een telefoonboom te maken.

Infobip IVR activeert opties

Nu kunt u gaan spelen met de IVR-functie. De gebruikersinterface van Infobip is erg schoon en intuïtief, dus zelfs een nieuwe gebruiker zal zich niet overweldigd voelen.

U kunt tekst-naar-spraak of vooraf opgenomen audiobestanden gebruiken om een inkomende oproep automatisch met een bericht te beantwoorden. U kunt een audiobestand rechtstreeks vanaf uw computer naar de software uploaden. Om het tekst-naar-spraakbericht aan te passen, kunt u kiezen uit meerdere spraakopties. Verder kunt u de spraaksnelheid, pauzeduur en meer configureren.

Infobip IVR-configuratie

Met Infobip kunt u zeer eenvoudige belbomen opzetten, maar ook complexere stromen. U kunt andere communicatiekanalen aan uw partners toevoegen, zoals sms, email en Whatsapp-messenger. Zo creëert Infobip een multichannel ervaring voor u en uw klanten.

Infobip voltooide IVR-structuur

Wat ik leuk vind aan deze software, is de enorme hoeveelheid opties die het biedt. U kunt traceerbare doelen instellen voor uw IVR-systeem, of het configureren om gegevens te verzamelen en op te slaan over de cijfers die gebruikers invoeren.

Opties voor het verzamelen van infobip-gebruikersinvoer

Er zijn veel geavanceerde opties die u kunt configureren om een ingewikkelde en sterk aangepaste stroom te creëren. Afhankelijk van uw zakelijke behoeften kan uw IVR zo kaal zijn als botten of zo complex als u wilt.

Hoe presteert de IVR?

Ondanks dat de eerste stappen voor het opzetten van belbomen een beetje frustrerend zijn, presteert de functionaliteit goed. Infobip staat bekend om zijn betrouwbaarheid, dus het verbaasde me niet dat alles soepel en probleemloos werkte. Met deze software kunt u spelen met de configuratie, zodat u alles krijgt wat u nodig hebt. Zelfs de meer geavanceerde opties zijn toegankelijk voor gebruikers zonder veel technische kennis. En zelfs als u verdwaalt of in de war raakt, is de Infobip-documentatiepagina gemakkelijk te navigeren en biedt veel artikelen en how-to’s om u op weg te helpen.

Prijzen

De prijzen van Infobip zijn meestal op maat. Het vinden van de prijzen van hun basisabonnementspakketten is alleen mogelijk als u een gratis account heeft. Infobip heeft drie prijsopties: Momenten, Gesprekken en Antwoorden. Om de IVR-functie te gebruiken, hebt u het Moments-pakket nodig dat begint bij €499 per maand. Om een aangepast abonnement te krijgen, kunt u contact opnemen met hun klantenondersteuning of verkoopteam.

Besluit

Om de IVR-functie van Infobip samen te vatten, denk ik aan het woord ‘functioneel’. Het is zeer configureerbaar en toch toegankelijk voor alle soorten gebruikers. Met de gebruiksvriendelijke interface en eenvoudige vervolgkeuzemenu’s zult u zich niet geïntimideerd voelen, zelfs niet als u voor het eerst een oproepboom opzet. De keuze uit meerdere communicatiekanalen stelt u in staat om een echte multichannel-ervaring voor uw klanten te creëren. Bovendien kunt u tracking direct in de IVR instellen, zodat uw callcenter altijd op de hoogte blijft van zijn KPI’s. Ondanks kleine ongemakken is Infobip geweldige software voor zowel kleine bedrijven die een contactcenter willen opzetten, als grote marktleiders die hun processen moeten automatiseren en stroomlijnen.

Gemeenschappelijke kwesties en problemen

Ik kan de IVR van Infobip niet integreren met mijn CRM

Om informatie op te halen uit een database of CRM van derden, kunt u de functie Call API gebruiken. Voeg een URL toe van het systeem dat u met de stroom wilt integreren. Zorg ervoor dat de URL correct is, zodat de stroom ermee kan communiceren. Geef daarna een methode op die de stroom zal gebruiken om verzoeken naar de URL te verzenden. Als u dat eenmaal hebt gedaan, zou u goed moeten zijn om te gaan. Als u onderweg problemen ondervindt, kunt u contact opnemen met de klantenservice van Infobip.

Mijn IVR werkt niet

Controleer uw IVR-stroomontwerp nogmaals op fouten en repareer deze. Als u nog steeds problemen hebt met uw IVR, kunt u Infobip’s helpsectie raadplegen of contact opnemen met de klant service voor hulp.

Product reviews

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo