LiveAgent IVR beoordelingen

LiveAgent is een software voor klantenondersteuning en biedt veel mogelijkheden met meer dan 175 functies en meer dan 40 integraties. Het aanmelden is eenvoudig en vereist geen kredietkaart, met een gratis proefperiode van 7 tot 30 dagen. Het is een alternatief voor Gist en Verloop en biedt geavanceerde automatisering voor klantenondersteuning. LiveAgent is ook een alternatief voor Smartsupp, met geen installatiekosten, 24/7 klantenservice en op elk moment opzegbaar.
LiveAgent IVR beoordelingen
Compare LiveAgent IVR beoordelingen with other in: How LiveAgent IVR beoordelingen is doing on review portals
4.6
Average rating based on data from trusted review portals
3731 reviews

Interactive Voice Response (IVR) is een populaire functie in callcentersoftware waarmee klantenondersteuningsmedewerkers oproepen kunnen organiseren op basis van verschillende voorwaarden. IVR kan worden gebruikt om "structuren" te maken die bellers naar de juiste afdeling leiden op basis van het nummer dat ze…

Pricing
Starting from:
49   per maand
Equal to LiveAgent's Large plan Liveagent pricing
Free trial: Yes
Free version: Yes

Jana Kostelanska

Editor's rating

Jana Kostelanska
Overall rating
4.2
Gebruikservaring
4.5
Prijs
4
Implementatie
4

Key takeaways

Pros

  • De IVR werkt uitstekend
  • Hoge flexibiliteit en maatwerk
  • Redelijke prijzen
  • Geweldige 24/7 klantenondersteuning

Cons

  • Geen gemakkelijke installatie voor nieuwe gebruikers
  • Vereist enige kennis en vaardigheid van scripting

De IVR van LiveAgent presteert erg goed en het duurt niet lang voordat u de IVR-functie vindt, dankzij de verbeterde gebruikersinterface. Hoewel het instellen van de IVR van LiveAgent niet de gemakkelijkste taak ter wereld is, maakt het feit dat hun 24/7 klantenondersteuning u op elk moment kan helpen, dit goed. De IVR van LiveAgent kan zeer flexibel zijn met wat geduld en een beetje vaardigheid. Een andere reden om voor LiveAgent te kiezen, is de redelijke prijs voor de andere geweldige functies die u zeker zou moeten overwegen voor uw helpdesk.

Aan de slag met de LiveAgent IVR-functie

LiveAgent heeft een eenvoudig registratieproces dat direct beschikbaar is vanaf de website. Het duurt slechts een paar minuten om te voltooien en toegang te krijgen tot uw LiveAgent-webtoepassing. Zodra u daar bent, kunt u beginnen met het opzetten van uw volledige LiveAgent-helpdesk, inclusief de IVR. Er is een handige opstartgids inbegrepen voor elk communicatiekanaal dat LiveAgent heeft. Nadat u oproepen hebt ingeschakeld en uw VoIP-nummer hebt toegevoegd, kunt u op de instellingen klikken en beginnen met het instellen van uw IVR.

Oproepinstellingen in de LiveAgent-app

De IVR-configuratie van LiveAgent is in het begin een beetje ongewoon. Het biedt geen visuele weergave van IVR-niveaus, dus elke planning moet van tevoren worden gedaan. De installatie en configuratie van de IVR moet worden gedaan met het YAML-script. Maak u zich geen zorgen als dit de eerste keer is dat u ermee werkt: er is een handleiding beschikbaar en u vindt de link direct in de IVR-instellingen in LiveAgent. Als u niet zelf de hele IVR wilt schrijven, kunt u hier een voorbeeld van een IVR kiezen, kopiëren en pas het naar wens aan.

Hoewel dit proces van het maken van een IVR niet het beste is, kan het gemakkelijker worden dankzij de moeite die is gestoken in het maken van een uitgebreidere gids met voorbeelden. Het kan ook een heel ander niveau van flexibiliteit bieden voor bekwame gebruikers die bekend zijn met deze methode. Elke commandoregel ontgrendelt een nieuw niveau of actie in je IVR, zodat je met enige vaardigheid en geduld uitgebreide IVR’s kunt maken. Het maken van eenvoudigere IVR’s kan slechts een paar minuten duren met behulp van de eerder genoemde IVR-voorbeelden.

IVR-configuratie in LiveAgent

U kunt er ook voor kiezen om uw eigen opnamen toe te voegen in de IVR-configuratie, of de voorbeeldopnamen downloaden van het LiveAgent-ondersteuningsportaalartikel . U moet ze handmatig aan het systeem toevoegen. Het artikel bevat ook een handige gids waarin wordt uitgelegd hoe u opnamen aan het systeem kunt toevoegen.

Hoewel dit type configuratie niet de beste is, maakt LiveAgent’s 24/7 klantenondersteuning het meeste goed, die u bij elke stap van het proces kan helpen. Als alternatief kunt u de ondersteuningsvertegenwoordigers vragen om uw IVR voor u te bouwen, waarbij u de zaak aan de experts overlaat zonder dat u ook maar één regel script hoeft te schrijven. Niet elke IVR-software biedt dit soort hulp, en daarom verdient LiveAgent wat extra lof ondanks de ingewikkelder opzet.

Hoe presteert de IVR?

De LiveAgent IVR presteert net zo goed als u hem ontwerpt. Over het algemeen werkt het zonder problemen als het goed wordt gepland, en biedt het een geweldige ervaring voor bellers. Ik heb tijdens geen van de tests grote problemen ondervonden en de ervaring was aangenaam. Het is gemakkelijk om uw eigen opname te maken en te uploaden, wat u een geweldige kans geeft om de IVR te personaliseren met uw merk en het een professioneler gevoel te geven. Al met al zal de IVR van LiveAgent het werk perfect doen als u bereid bent om de moeite te doen.

Prijzen

De IVR-functie van LiveAgent is alleen aanwezig in het All-inclusive abonnement dat begint bij €49 per maand per vertegenwoordiger. Dit is het meest uitgebreide abonnement van LiveAgent en biedt volledige callcenterfunctionaliteit en andere belangrijke klantenservicekanalen. De volledige communicatie wordt georganiseerd via een ticketsysteem dat emails, live chat, sociale media, messenger-apps, callcenter en het klantenportaal op één plek afhandelt.

Besluit

Hoewel de IVR van LiveAgent niet de beste kanshebber is, doet het zijn werk erg goed en zal het zeker niet teleurstellen. Gebruikers die op zoek zijn naar een eenvoudige IVR-configuratie kunnen ontmoedigd raken door het IVR-creatieproces van LiveAgent; de IVR kan echter wonderen doen als je de bereidheid hebt om te leren. Niet-ervaren gebruikers kunnen altijd een van de voorinstellingen gebruiken die zijn opgenomen in de LiveAgent-klantenportalartikelen, of contact opnemen met de 24/7 ondersteuning om hen te helpen hun IVR gratis te plannen. De IVR kan ongelooflijk flexibel worden en zal buitengewoon goed presteren als hij goed wordt gepland.

Gemeenschappelijke kwesties en problemen

Ik kom er niet achter hoe ik mijn IVR-stroom moet ontwerpen

De IVR-builder van LiveAgent vertrouwt op een YAML-script in plaats van een visuele IVR-builder. Als u het proces niet begrijpt, kunt u de IVR-handleiding, gebruik de IVR-voorbeelden om ze te kopiëren en aan te passen, of vraag de klantenondersteuningsteam voor verdere hulp bij het bouwen van uw IVR.

Product reviews

Interactive Voice Response allows callers to navigate through a phone system before talking to a customer support representative. Via IVR you can play custom recordings to your customers, gather information during the interaction, and execute appropriate actions, such as routing the caller to the correct agent/department or issuing a callback.

IVR (Interactive Voice Response)

The Interactive Voice Response (IVR) system enables callers to navigate a phone system before speaking to a customer support representative, play custom recordings, and execute actions like routing the caller to the correct agent or department. It can be set up separately for each number through a YAML script in LiveAgent and involves 3 mandatory sections: online, queue, and offline. IVR examples are available, and all recordings needed have to be added to LiveAgent accounts. Other features offered by LiveAgent include integrated customer support through various channels and safety measures like SSL.

Wilt u meer weten over de kennisbank van LiveAgent? Bekijk ons artikel om erachter te komen hoe het werkt en hoe het presteerde in onze tests.

Beoordeling van de LiveAgent-kennisbank

LiveAgent is een uitgebreide helpdeskoplossing met meer dan 175 functies en 40 integraties. Het biedt taal aanpasbare widgets en keuze uit 43 verschillende vertalingen. Bedrijven als Huawei, BMW en Yamaha gebruiken het al voor hun klantenservice. LiveAgent biedt ook een gratis proefperiode en verschillende maandelijkse prijsopties. Het is de top beoordeelde helpdesk software voor KMO's in 2020 en biedt betere ondersteuning met de juiste tools. Plan een demo om te ontdekken hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We've prepared for you several IVR examples covering standard IVR trees.

IVR examples

The given text demonstrates examples of IVR (Interactive Voice Response) scripts, including basic, advanced, and dynamic IVR, as well as DTMF input. It covers different scenarios such as voicemail, offline, and queue, and provides tips and tricks for setting up an IVR system.

Overweegt u LiveChat voor uw live chatbehoeften? Bekijk onze beoordeling en ontdek hoe het presteerde tijdens onze algemene tests.

LiveChat live chatbeoordeling

LiveAgent offers advanced live chat features and customer service software to help improve customer satisfaction and efficiency. With a free 14-day trial and flexible pricing options, the platform's chat overview provides valuable information about online visitors and waiting chat visitors. LiveAgent also has a knowledge base creation interface that allows for easy management and customization of a professional portal to enhance the user experience. Effective live chat representatives should have computer efficiency, product/service knowledge, and excellent communication skills. The chat service can also help reduce operational costs and improve conversion rates while increasing customer loyalty.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo