De toekomst van de auto-industrie ziet er rooskleurig uit.
Nu de technologische ontwikkelingen van de autoproductie snel vorderen, richten autodealers zich op het moderniseren van hun klantenservice en online autoverkoop.
Steeds meer klanten doen hun eigen onderzoek online voordat ze persoonlijk een showroom betreden.
De website van een autodealer is niet langer alleen een plaats om te bezoeken voor contactgegevens. Het is nu een verfijnde digitale showroom, met alle voordelen en keuzes als een fysieke.
En net als in de fysieke showroom moeten uw potentiële klanten en klanten worden verwelkomd en begeleid door laagdrempelige, vriendelijke en deskundige assistenten.
Dus hoe kunt u uw online verkoop stimuleren en uw klantentevredenheidsscore en reactietijd verhogen?
Bent u klaar om het in de versnelling te zetten?
De hele klantenreis wordt gedigitaliseerd. Dankzij smartphones en andere slimme apparaten zijn mensen overal en op elk moment van de dag “Aan”, met name de millenniumgeneratie.
Het kopen van een auto is voor veel klanten een emotionele en persoonlijke gebeurtenis. Van de eerste auto tot het nieuwste model, klanten nemen de tijd en overwegen zorgvuldig alle opties voordat ze de auto van hun dromen kiezen.
Moderne consumenten willen intelligente online ondersteuning en een persoonlijke benadering bij het overwegen van de aanschaf van een nieuwe auto.
In het verleden was chatten vrij eenvoudig. Naarmate de eisen van de klant en het online koopgedrag veranderden, heeft de software voor live chatondersteuning een toenemende ontwikkeling doorgemaakt.
Wat vroeger een van de opties was om met een bedrijf te communiceren, is nu een verwachting en het meest populaire kanaal.
Waar begint u?
De meest voorkomende plaatsing is op de startpagina of de productpagina’s, maar we raden aan om deze op de pagina’s te plaatsen die het meeste verkeer genereren of een bepaalde strategische waarde hebben.
In plaats van te bellen of dealers te bezoeken en een afspraak te maken om persoonlijk met iemand te praten, kunnen klanten online chatten met een vertegenwoordiger.
Dealers kunnen klanten ook informatie verstrekken die ze misschien niet kennen of verwachten (een dealer kan u bijvoorbeeld vertellen of een fabrieksgarantie een specifiek voertuig dekt of dat u een goede kans maakt om een lening voor een auto te krijgen).
Het gevoel de weg op te gaan in uw nieuwe auto brengt de emoties naar boven die verband houden met vrijheid.
Om aan dat gevoel te voldoen, biedt LiveAgent de vrijheid om een chatwidget aan te passen aan uw merkimago en -stijl en uw website visueel dynamisch en levendig te maken.
U kunt kiezen uit de meest populaire vooraf ontworpen sjablonen in de galerij met chatknoppen, of u kunt een aangepast chatpictogram maken.
Elke optie is volledig aanpasbaar voor mobiele toepassingen, zodat u de consistentie van uw ontwerp op elk apparaat kunt behouden.
Het is een goed idee om vooruit te plannen en een gescripte reactie te ontwerpen die uw chathulpteam kan volgen wanneer een klant om hulp vraagt via de chat.
Eén van de meest voorkomende klachten van klanten is dat ze niet direct antwoord kunnen krijgen als ze telefonisch of per email contact opnemen met de klantenservice.
Elke vertraging kan leiden tot verlies van klanten en een daling van de verkoop.
In vergelijking met telefoon en email kan de implementatie van live chat de ondersteuningsuitdagingen van de klant verminderen.
Chatmedewerkers kunnen klanten directe ondersteuning bieden via live chat en in realtime. Niet meer wachten op een antwoord.
Niet alleen dat, maar de vertegenwoordigers kunnen meerdere chats tegelijkertijd afhandelen. In traditionele callcentra beheren ondersteuningsmedewerkers telefoons of email, maar zelden beide.
Om de werkdruk te verlichten, kunt u een lagere of hogere prioriteit instellen voor een specifieke vertegenwoordiger, routeringstijd, inactiviteitstijd of zelfs ademhalingstijd.
Door op de offline knop te klikken, zullen klanten het pre-chat formulier activeren en invullen. Zodra uw team weer op volle kracht is, hebben ze alle benodigde informatie en kunnen ze contact opnemen met de klant.
Op deze manier kunt u de efficiëntie van uw vertegenwoordigers verbeteren en ervoor zorgen dat elke vraag wordt beantwoord.
Samenvattend is live chat om deze redenen een meer kosteneffectieve communicatiemethode dan telefoon of email:
De auto-industrie is een zeer competitieve sector. Daarom kunt u, afgezien van de producten en prijzen, uw klanten waarde laten zien via uw klantenservice.
De klantenreis kan worden gezien als vijf onderscheidende fasen:
Om van fase 1 naar fase 5 te komen, moet u uw klanten directe communicatie met uw team bieden, vooral in de vroege stadia van de verkoopcyclus.
Verbinding maken met klanten via live chat is een handige oplossing om de pijnpunten van klanten op hun reis door de verkooptrechter op te lossen.
Laten we eens kijken naar de vier belangrijkste voordelen van het gebruik van live chat voor de auto-industrie.
Proactieve chatuitnodigingen zijn geautomatiseerde pop-upberichten waarmee u zich op specifieke soorten klanten kunt richten, uw promoties kunt afstemmen of soortgelijke producten kunt aanbevelen. Proactieve chatuitnodigingen kunnen het allemaal.
Er kunnen meerdere chatuitnodigingen worden aangemaakt voor verschillende klantgroepen, bijvoorbeeld nieuwe en terugkerende klanten.
Met de verzamelde informatie kunt u proactief contact opnemen en klanten uitnodigen om te chatten.
Als u bijvoorbeeld een tweedehands autodealer runt, weet u hoe tijdrovend en vervelend het is voor potentiële kopers om de juiste persoon op de juiste website te vinden. Maar met live chat kunt u als het ware de tussenpersoon achterwege laten en rechtstreeks contact opnemen met uw potentiële klanten.
Het opnemen van meerdere functies in één strategie is een geweldige manier om het percentage verlaten winkelwagentjes te verminderen en leads voor uw verkooppijplijn vast te leggen.
Mensen gebruiken tegenwoordig overal sociale media voor en het is niet meer dan logisch om een chattool te hebben die ze kunnen gebruiken om verbinding te maken met uw dealer.
Hoewel marketing misschien niet direct betrokken is, is een bevredigende consumentenervaring gunstig voor leadgeneratiemarketing. Als klanten uitstekende service krijgen, zijn ze eerder bereid hun contactgegevens te delen.
Maar zelfs als uw chatvertegenwoordigers strikt geconcentreerd zijn op de klantenservicekant van de relatie, is de training over het gebruik van live chat en de functies ervan om een gedenkwaardige en persoonlijke ervaring te creëren van vitaal belang.
Door het anonieme karakter van de chatsessie kunnen vertegenwoordigers soms nalatig worden en geen aandacht schenken aan het feit dat er een ander mens aan de andere kant staat. En het is die menselijke interactie die live chat onderscheidt van een chatbot.
Dus, welke functies zijn ideaal voor de gepersonaliseerde klantenervaring?
Plaats een live videochatknop op uw website en gebruik deze om samen met uw klanten te browsen.
Er is altijd ruimte voor verbetering. Na elke sessie kunnen klanten de prestaties van de vertegenwoordiger beoordelen, feedback achterlaten of een transcriptie aanvragen.
De interne medewerkers weten het meeste van uw producten en diensten, maar sommige dealers hebben misschien helemaal niet het budget of de interne klantendienst.
Bij voorkeur wilt u dat uw klanten bediend worden door uw directe medewerker, net als in uw standaard showroom.
De essentiële mogelijkheid van live chat is snelheid. Klanten verwachten een snelle reactie, en als dat niet mogelijk is, is het misschien het beste om uit te besteden.
Uw team kan nog steeds werken als een verlengstuk van uw autodealer zonder uw klanten ooit achter te laten. Dat zou ook sociale media moeten omvatten.
Veel van de uitbestede chatmedewerkers zijn uitstekende vertegenwoordigers van de klantenservice en experts op het gebied van het toegewezen onderwerp.
De belangrijkste afhaalmaaltijd blijft hetzelfde: er moet altijd iemand zijn om de vragen van klanten te beantwoorden. Als u dit op meerdere platforms en razendsnel kunt doen, wordt u beloond met een loyaal klantenbestand en het beste rendement op investering van elk communicatiekanaal.
De integratie kan niet eenvoudiger zijn. U hoeft geen programmeerervaring te hebben of een ervaren programmeur te zijn om live chat op uw website te integreren.
Wanneer u zich aanmeldt en een login voor uw LiveAgent-account ontvangt, hoeft u alleen maar een korte HTML-code te kopiëren en te plakken.
Geen enkele online website kan als geloofwaardig en betrouwbaar worden beschouwd zonder de juiste veiligheidsfuncties.
Gegevensbescherming en cyberbeveiliging zijn de eerste prioriteit voor elke onderneming die als geloofwaardig en betrouwbaar wil worden beschouwd en een loyaal klantenbestand wil aantrekken.
De veiligheidsfuncties van LiveAgent bieden een extra laag cyberbeveiliging en gegevensbescherming voor uw bedrijf en klanten.
Hier zijn de veiligheidsfuncties die LiveAgent biedt:
Consumenten zijn niet gebonden aan slechts één communicatiekanaal en springen vaak van het ene naar het andere.
Begin een gesprek via een telefoongesprek, ga verder met email en eindig met een chatgesprek – allemaal binnen één interface.
Meld u vandaag nog aan en zie een stijging van uw inkomsten- en tevredenheidsscore.
Live chat software is a communication channel that the automotive industry can utilize and enhance its customer service efforts. It is a web-based instant messaging app in the form of a customizable chat button.
Phone and email are unable to match the speed of service that live chat can. Compared to the phone call and email support, chat agents can handle multiple chats simultaneously and set up automatic route distribution, all in real-time. This leads to - reduced average waiting time, lowest-customer effort, decreased volume of incoming messages, increased engagement, and improved website design.
To show value to the customer during the five stages of the sales cycle, car dealerships can benefit from utilizing live chat. The four leading benefits: leads capture, decreasing bounce rate, improving conversion analytics, the formation of long-lasting relationships, enhanced social media presence.
By following the rules of chat etiquette, agents can deliver a positive and personalized experience. Not only that, but they can generate hot leads with features like real-time typing-view, online visitors, video chat, predefined answers, canned responses, multi-language chat, pre-chat survey, internal chat, or agent ranking.
Track the customer service metrics before deciding to outsource your live chat operatives. If the results of the reports lead to outsourcing, you can still have access to your customers' profiles, all stored in the universal inbox.
No additional software is required. Just sign up and login into your LiveAgent account. From there, you have to copy and paste an HTM code and integrate your live chat button on your website. If you want to enhance your customer service capabilities, you can integrate with other service systems.
LiveAgent provides combined security features for the data protection and cybersecurity of its users: BAN IPs, 2-step verification, HTTPS Encryption, Multiple Data Centers, GDPR, API security
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent.
Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd.
Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
We zijn op meerdere data beschikbaar