Live chat voor de vastgoedsector

Maak indruk op uw klanten en verhoog hun tevredenheid.
  • ✓ Geen installatiekosten   
  • ✓ 24/7 klantenservice    
  • ✓ Geen kredietkaart nodig    
  • ✓ Op elk moment opzegbaar
Header-animatie
Helpdesksoftware

Het verlangen om een ​​huis of een ander type onroerend goed te bezitten, is inherent menselijk. Het merendeel van de bevolking heeft een nieuw pand gekocht of zal dit kopen bij een erkend makelaarskantoor of een makelaar.

Dat komt neer op een enorm aantal waardevolle potentiële klanten. Maar de tijd dat het voldoende was om een ​​aantrekkelijk etalage van eigendommen op de etalage van uw bureau te hebben, is schijnbaar allang voorbij. Het is natuurlijk nog steeds nodig om dat te hebben, maar een aanzienlijk deel van het koperspubliek verlegt hun aandacht online.

Online producten kopen kan moeilijk zijn. De belangrijkste reden is dat u de producten niet in het echt kunt bekijken voordat u een beslissing neemt.

Het is zelfs nog meer stressvol om op deze manier een woning te kopen. U wilt in staat zijn om te communiceren, elke kamer te controleren, het contract te lezen en in het algemeen uw vragen en opmerkingen onmiddellijk door de makelaar te laten beantwoorden.

De telefoon is een goede manier om dat te doen, maar live chat is een handigere en productievere optie voor online communicatie.

Bent u klaar om de fundering van succes van uw klantenservice neer te leggen?

Laten we aan de slag gaan.

Hoe kan live chat de vastgoedsector ondersteunen?

Start de online ondersteuning goed en bied een positieve ervaring aan online klanten die op zoek zijn naar hun nieuwe huis.

Het zogenaamde window shopping was een gelegenheid voor een potentiële koper om de eigendommen te bekijken op de displays van een makelaarskantoor.

De kans om de aandacht van de potentiële klanten te trekken werd ook online opnieuw ontworpen. Er is opgemerkt dat om de aandacht van een potentiële klant te trekken, de tijd om dat te doen tussen de 5-10 minuten is.

Wat zijn de voordelen van live chat voor de vijf hoofdcategorieën van onroerend goed?

  • Residentieel
  • Commercieel
  • Industrieel
  • Bouwgrond
  • Speciaal gebruik

Getimed en strategisch gepositioneerd proactieve chatuitnodigingen op pagina’s die regelmatig veel verkeer genereren, bijvoorbeeld een prijs- of productpagina.

Realtime-chat-proactieve-uitnodiging-LiveAgent
Voorbeeld van een proactieve chatuitnodiging (klik om te vergroten)

Hoewel live chat in de eerste plaats een actieve tool is om in realtime te chatten, biedt het een functie voor communicatie buiten kantooruren, en dat is contactformulieren. Net als bij andere functies, zijn contactformulieren volledig aanpasbaar.

Functie voor contactformulieren in Live chatsoftware - LiveAgent
Voorbeeld van een contactformulier (klik om te vergroten)

Door diverse redenen is het soms niet mogelijk om een bezichtiging van de woning in te plannen. Maar met de toegevoegde functie van videochat kunnen uw makelaars virtuele rondleidingen geven aan hun potentiële kopers. De videochat van LiveAgent is browsergebaseerd en aangezien het deel uitmaakt van uw accountplan, hebt u geen extra applicatie van derden nodig om het uit te voeren. Maak of kies een videochatknop uit onze galerij en plaats deze op de website, en u kunt in realtime genieten van een persoonlijk gesprek.

Op basis van realtime videochat
Voorbeeld van een videochat (klik om te vergroten)

De live chat kan in de winst van de makelaar worden verdeeld, omdat het gemakkelijk is om de conversieratio te controleren en daarom de makelaar nauwkeurig te belonen in termen van commissie .

Website monitoring chatoverview
Voorbeeld van een live chatoverzicht (klik om te vergroten)

Hoe vergelijkt live chat met ondersteuning via telefoon en email?

Het is een meer kosteneffectieve methode om online hulp te bieden aan potentiële huiseigenaren, potentiële klanten en vaste klanten dan telefonische of emailondersteuning. Het grote verschil is dat het beheren van live chatgesprekken niet nodig is om in grote aantallen te kunnen optreden.

Een enkele vertegenwoordiger kan tegelijkertijd meerdere chats afhandelen. De snelle en actuele reacties zijn van onschatbare waarde tijdsbesparingen. Door de vitale documenten bij te voegen, krijgen klanten een idee van de wettelijke en financiële vereisten die nodig zijn om een woning te kopen.

Hoe traint u makelaars voor live chatcommunicatie?

De succesvolle livechat-interactie zou niet bestaan ​​zonder bekwaam en ervaren personeel. Ze zijn het essentiële onderdeel van positieve klantenervaring en uiteindelijk conversie.

Online communicatie is anders dan de gebruikelijke face-to-face interactie die makelaars in het verleden gewend waren. Als u een zeer persoonlijke en menselijke live chatservice wilt bieden, zijn er specifieke richtlijnen die uw makelaars moeten volgen.

De makelaars in onroerend goed treden op als adviseurs die investeerders begeleiden tijdens hun zoektocht naar onroerend goed, dus het hebben van praktische training en etiquette op cruciaal.

Bijgevolg kunt u een uitvoerende beslissing nemen over welke van uw vertegenwoordigers uw chatservice moet afhandelen. Het punt is dat niet iedereen daarvoor geschikt is, en sommigen misschien meer foutgevoelig dan anderen.

Wat kan live chat bieden om uw klantenservice te verbeteren?

  • Ondersteuning via meerdere kanalen
  • Verbeterde gemiddelde wachttijd
  • Verminderd aantal emails
  • Hogere conversieratio
  • Verlaagd verlatingspercentage
  • Handige communicatie
  • Verhoogde betrokkenheid
  • Hogere klantentevredenheidsscore

Always keep in mind the old retail adage: Customers remember the service a lot longer than they remember the price.

Lauren Freedman – Real estate agent

De belangrijkste functies van live chat

Live chat en de bijbehorende functies maken allemaal deel uit van onze omnichannel helpdesksoftware.

  • Algemene inbox: elke chatsessie wordt omgezet in tickets en opgeslagen in een algemene, gedeelde inbox . Elke chatvertegenwoordiger met toegang kan zoeken naar het profiel van elke klant of de geschiedenis van eerdere interacties en deze weergeven
Voorbeeld van algemene inbox (klik om te vergroten)
  • Proactieve chatuitnodigingen: stop de inactieve tijd en wacht tot leads de chatgesprek. Live chat verkort de wachttijd en biedt actief een helpende hand in de vorm van een proactieve chatuitnodiging.
Chat uitnodigingsgalerij
Voorbeeld van een galerij met chatuitnodigingen (klik om te vergroten)
  • Standaardantwoorden en vooraf gedefinieerde antwoorden: Onschatbare tijdsbesparing bij het beantwoorden van veelgestelde vragen. Standaardantwoorden en vooraf gedefinieerde antwoorden zijn een absolute noodzaak om een gezonde inbox te behouden.
  • Chatoverzicht: Wilt u meer weten over uw websitebezoekers en voorbereid zijn op eventuele vooraf overleggen? Zoek niet verder. Chatoverzicht geeft het algemene beeld weer van het aantal wachtende bezoekers in een wachtrij, URL’s, locatie of andere nuttige informatie.
Website monitoring chatoverview
Voorbeeld van een live chatoverzicht (klik om te vergroten)
  • Chatdistributie: Overdracht van chats naar beschikbare agenten of automatische routering van chats door drie vooraf gedefinieerde route-opties te kiezen: willekeurige toewijzing, beltoon voor iedereen, maximaal gebruik.
Chatverdeling
Voorbeeld van chatverdeling (klik om te vergroten)
  • Contact formulieren: Stelt klanten in staat berichten te sturen via een contactformulier buiten kantooruren of wanneer een specifieke vertegenwoordiger offline is.
Functie voor contactformulieren in Live chatsoftware - LiveAgent
Voorbeeld van een contactformulier (klik om te vergroten)
  • Post-chat-enquête: maakt input en feedback van klanten en rangschikking van de efficiëntie van de agent of de algemene tevredenheid met een chatsessie.
Ranglijst van vertegenwoordigers
Voorbeeld voor ranglijst van vertegenwoordigers (klik om te vergroten)

Live chatintegratie

Native integratie goed gedaan. Kopieer en plak eenvoudig een korte HTML-code in uw LiveAgent-account en de chatknop verschijnt op uw of de website van uw klant, voorbereid op elk inkomend chatverzoek. Een bijkomend voordeel is integratie met software van derden of een app.

Wat zijn de beveiligingsfuncties van live chat?

Gegevensbescherming, accountbeveiliging en privacykwesties zijn essentiële onderwerpen voor iedereen die online zaken doet en doet. LiveAgent is niet anders. Hier zijn enkele van de belangrijkste beveiligingsfuncties.

Als u meer wilt weten, lees dan LiveAgent’s beveiligingsprivacybeleid.

Kennisbank

Als u meer wilt weten, ga dan naar onze kennisbank voor aanvullende informatie.

Still not sure if the live chat is the right tool for you?

Start a free-14 day trial, no credit card required.

Frequently asked questions

Wat is live chat?

Livechat is een communicatiemiddel dat kan reageren op het chatverzoek of kan dienen als aanstichter van live chatcommunicatie. Dit wordt uitgevoerd door een chatwidget te implementeren, gewoonlijk een chatknop op de website genoemd.

Wat zijn de belangrijkste kenmerken?

De kernfuncties van livechat zijn: universele inbox, aanpasbare chatknop en andere chatgerelateerde functies, proactieve chatuitnodigingen, standaardantwoorden en vooraf gedefinieerde antwoorden, chatoverzicht, chatdistributie, contactformulieren, post-chatenquête.

>

Hoe is live chat voordeliger in vergelijking met telefoon en email?

Meer kosten- en tijdbesparend dan telefoon- of emailservice vanwege de inherente snelheid en persoonlijke aanpak.

Hoe klantenservicemedewerkers voor onroerend goed opleiden?

De training en afhandeling van de live chatservice is aan te raden voor agenten die affiniteit hebben en de nodige schrijfvaardigheid hebben om de conversatie naadloos te laten verlopen.

Waarom is live chat belangrijk voor de vastgoedsector?

De live chat wordt voornamelijk gebruikt om potentiële of bestaande klanten te helpen, maar kan ook goed worden gebruikt als middel om conversies te genereren.

Hoe live chat integreren?

Volledig ondersteunde systeemeigen integratie. Snel kopiëren en plakken van een HTML-code en u kunt direct chatten.

Wat zijn de beveiligingsfuncties van live chat?

Kernbeveiligingsfuncties zijn: BAN IP’s, authenticatie in twee stappen, HTTPS-codering, meerdere datacentra, AVG.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo