Gratis proefperiode

Live chat voor de vastgoedsector

Het verlangen om een ​​huis of een ander type onroerend goed te bezitten, is inherent menselijk. Het merendeel van de bevolking heeft een nieuw pand gekocht of zal dit kopen bij een erkend makelaarskantoor of een makelaar.

Dat komt neer op een enorm aantal waardevolle potentiële klanten. Maar de tijd dat het voldoende was om een ​​aantrekkelijk etalage van eigendommen op de etalage van uw bureau te hebben, is schijnbaar allang voorbij. Het is natuurlijk nog steeds nodig om dat te hebben, maar een aanzienlijk deel van het koperspubliek verlegt hun aandacht online.

Online producten kopen kan moeilijk zijn. De belangrijkste reden is dat u de producten niet in het echt kunt bekijken voordat u een beslissing neemt.

Het is zelfs nog meer stressvol om op deze manier een woning te kopen. U wilt in staat zijn om te communiceren, elke kamer te controleren, het contract te lezen en in het algemeen uw vragen en opmerkingen onmiddellijk door de makelaar te laten beantwoorden.

De telefoon is een goede manier om dat te doen, maar live chat is een handigere en productievere optie voor online communicatie.

Bent u klaar om de fundering van succes van uw klantenservice neer te leggen?

Laten we aan de slag gaan.

Hoe kan live chat de vastgoedsector ondersteunen?

Start de online ondersteuning goed en bied een positieve ervaring aan online klanten die op zoek zijn naar hun nieuwe huis.

Het zogenaamde window shopping was een gelegenheid voor een potentiële koper om de eigendommen te bekijken op de displays van een makelaarskantoor.

De kans om de aandacht van de potentiële klanten te trekken werd ook online opnieuw ontworpen. Er is opgemerkt dat om de aandacht van een potentiële klant te trekken, de tijd om dat te doen tussen de 5-10 minuten is.

Wat zijn de voordelen van live chat voor de vijf hoofdcategorieën van onroerend goed?

  • Residentieel
  • Commercieel
  • Industrieel
  • Bouwgrond
  • Speciaal gebruik

Getimede en strategisch geplaatste proactieve chatuitnodigingen op pagina’s die regelmatig hoge bezoekersaantallen genereren, bijvoorbeeld een prijs- of productpagina.

Hoewel live chat in de eerste plaats een actief hulpmiddel is om in realtime te chatten, biedt het een functie voor communicatie buiten de kantooruren en dat zijn contactformulieren. Net als bij andere functies, zijn contactformulieren volledig aanpasbaar.

Live chat voor de vastgoedsector
Voorbeeld van een contactformulier

Om diverse redenen is het soms niet mogelijk om een ​​bezichtiging van de woning in te plannen. Maar met de toegevoegde functie van videochat, kunnen uw makelaars virtuele rondleidingen bieden aan hun potentiële kopers. De videochat van LiveAgent is browsergebaseerd en aangezien het deel uitmaakt van uw account abonnement, heeft u geen extra applicatie van derden nodig om het uit te voeren. Maak of kies een videochatknop uit onze galerij en plaats deze op de website en u kunt in realtime genieten van een persoonlijk gesprek.

Op basis van realtime videochat
Voorbeeld van een videochat (klik om te vergroten)

De live chat kan in het aandeel van de makelaar in de winst als het gemakkelijk is om de conversieratio te volgen en daardoor de makelaar nauwkeurig te belonen in termen van commissie.

Website monitoring chatoverview
Voorbeeld van een live chatoverzicht (klik om te vergroten)
Give it a go

Hoe vergelijkt live chat met ondersteuning via telefoon en email?

Het is een meer kosteneffectieve methode om online hulp te bieden aan potentiële huiseigenaren, potentiële klanten en vaste klanten dan telefonische of emailondersteuning. Het grote verschil is dat het beheren van live chatgesprekken niet nodig is om in grote aantallen te kunnen optreden.

Een enkele vertegenwoordiger kan meerdere chats tegelijk afhandelen. De snelle en actuele reacties zijn een tijdwinst van onschatbare waarde. Door de essentiële documenten bij te voegen, krijgen klanten een idee van welke juridische en financiële vereisten er nodig zijn om een ​​woning te kopen.

Hoe traint u makelaars voor live chatcommunicatie?

De succesvolle livechat-interactie zou niet bestaan ​​zonder bekwaam en ervaren personeel. Ze zijn het essentiële onderdeel van positieve klantenervaring en uiteindelijk conversie.

Online communicatie is anders dan de gebruikelijke face-to-face interactie die makelaars in het verleden gewend waren. Als u een zeer persoonlijke en menselijke live chatservice wilt bieden, zijn er specifieke richtlijnen die uw makelaars moeten volgen.

De makelaars treden op als adviseurs die investeerders begeleiden tijdens hun zoektocht naar onroerend goed, dus het hebben van praktische training en etiquette is cruciaal.

Bijgevolg kunt u een uitvoerende beslissing nemen over welke van uw vertegenwoordigers uw chatservice moeten afhandelen. Het punt is dat niet iedereen daar geschikt voor is en sommigen zijn misschien meer vatbaar voor fouten dan anderen.

Live chat voor de vastgoedsector
Voorbeeld van de opdracht van een chatvertegenwoordiger (klik om te vergroten)

Wat kan live chat bieden om uw klantenservice te verbeteren?

  • Ondersteuning via meerdere kanalen
  • Verbeterde gemiddelde wachttijd
  • Verminderd aantal emails
  • Hogere conversieratio
  • Verlaagd verlatingspercentage
  • Handige communicatie
  • Verhoogde betrokkenheid
  • Hogere klantentevredenheidsscore

Always keep in mind the old retail adage: Customers remember the service a lot longer than they remember the price.

Lauren Freedman – Real estate agent

De belangrijkste functies van live chat

Live chat en de bijbehorende functies maken allemaal deel uit van onze helpdesksoftware met meerdere kanalen.

  • Algemene inbox: elke chatsessie wordt omgezet in tickets en opgeslagen in een algemene, gedeelde inbox. Elke chatvertegenwoordiger met toegang kan het profiel van een klant of de geschiedenis van eerdere interacties zoeken en weergeven.

Live chat voor de vastgoedsector
Voorbeeld van algemene inbox (klik om te vergroten)
  • Proactieve chatuitnodigingen: stop de inactieve tijd en wacht tot leads het chatgesprek starten. Live chat verkort de wachttijd en biedt actief een helpende hand in de vorm van een proactieve chatuitnodiging.

Chat uitnodigingsgalerij
Voorbeeld van een galerij met chatuitnodigingen (klik om te vergroten)
  • Chatoverzicht: Wilt u van tevoren meer weten over de bezoekers van uw website en voorbereid zijn op een chat? Zoek niet verder. Chatoverzicht geeft een algemeen beeld van het aantal bezoekers dat in een wachtrij staat, URL’s, locatie of andere nuttige informatie.

Website monitoring chatoverview
Voorbeeld van een live chatoverzicht (klik om te vergroten)
  • Chatverdeling: overdracht van chats naar beschikbare vertegenwoordigers of automatische routering van chats door drie vooraf gedefinieerde route-opties te kiezen: willekeurige toewijzing, bel naar iedereen, maximaal gebruik.

Chatverdeling
Voorbeeld van chatverdeling (klik om te vergroten)
  • Contactformulieren: stelt klanten in staat om berichten te verzenden via een contactformulier buiten de kantooruren of wanneer een specifieke vertegenwoordiger offline is.

Contactformulier-LiveAgent
Voorbeeld van een contactformulier (klik om te vergroten)
  • Post-chatenquête: maakt input en feedback van klanten mogelijk en geeft een ranglijst van de efficiëntie van de vertegenwoordiger of de algemene tevredenheid over een chatsessie.

Ranglijst van vertegenwoordigers
Voorbeeld voor ranglijst van vertegenwoordigers (klik om te vergroten)

Live chatintegratie

Systeemeigen integratie op de juiste manier uitgevoerd. Kopieer en plak eenvoudig een korte HTML-code in uw LiveAgent-account en de chatknop verschijnt op de website van u of uw klant, voorbereid op elk inkomend chatverzoek. Een bijkomend voordeel is de integratie met software van derden of een app.

Wat zijn de beveiligingsfuncties van live chat?

Gegevensbescherming, accountbeveiliging en privacykwesties zijn essentiële onderwerpen voor iedereen die online zaken doet en beheert. LiveAgent is niet anders. Hier zijn enkele van de belangrijkste beveiligingsfuncties.

Lees het privacy- en veiligheidsbeleid van LiveAgent voor meer informatie.

Kennisbank

Als u meer wilt weten, ga dan naar onze kennisbank voor meer informatie.

Still not sure if the live chat is the right tool for you?

Start a free-14 day trial, no credit card required.

Try LiveAgent

FAQ

What is live chat?

Live chat is a communication tool that can either react to the chat request or serve as an instigator of live chat communication. This is performed by implementing a chat widget, commonly referred to as a chat button on the website.

Why is live chat important for the real estate industry?

The live chat is mainly used for assistance to potential or existing customers, but it can perform well also as a vehicle to drive conversions.

How is live chat more beneficial in comparison to phone and email?

More cost and time effective than phone or email service due to its inherent speed and personalized approach.

How to train real estate customer service agents?

The training and handling of the live chat service are advisable to agents who have an affinity and necessary writing skills to keep the seamless flow of conversation.

What are the main features?<br />

The core features of live chat are: Universal inbox, Customizable chat button and other chat related functions, Proactive chat invitations, Canned responses, and predefined answers, Chat overview, Chat distribution, Contact forms, Post chat survey.<br />

How to integrate live chat?

Fully supported native integration. Quick copy and paste of an HTML code, and you can chat immediately.

What are live chat’s security features?

Core security features are: BAN IPs, 2-step verification, HTTPS Encryption, Multiple Data Centers, GDPR.

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×

Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo