Meer dan 17.000 klanten vertrouwen LiveAgent met hun gegevens. Databeveiliging is van het uiterste belang voor ons. We combineren meerdere beveiligingsfuncties om ervoor te zorgen dat de klant-, werknemers- en bedrijfsgegevens altijd beschermd worden zodat onze klanten op beide oren kunnen slapen, wetende dat hun gegevens, communicatie en bedrijven beschermd worden.

Productbeveiliging

Tweestapsverificatie
Authenticatie in twee stappen voegt meer beveiliging toe aan uw LiveAgent-account. Wanneer u tweefactorauthenticatie heeft ingeschakeld, moet elke poging om in te loggen op uw account vergezeld gaan van de code die u heeft gegenereerd in de Google Authenticator-app. Met authenticatie in twee stappen kunt u onbekende mensen buiten de deur houden, zelfs als ze uw wachtwoord hebben.

HTTPS-encryptie
Alle door LiveAgent gehoste accounts lopen via een beveiligde verbinding met behulp van HTTPS een> protocol. Hyper Text Transfer Protocol Secure (HTTPS) is de beveiligde versie van HTTP, het protocol waarover gegevens worden verzonden tussen uw browser en de website waarmee u bent verbonden. Het betekent dat alle communicatie tussen uw browser en LiveAgent gecodeerd is, inclusief uw chat- en e-mailcommunicatie.

Veilige opslag van inloggegevens
We volgen de recentste beste praktijken om in de cloud inloggegevens en wachtwoorden op te slaan en te beveiligen.

IP & netwerkrestricties
Uw LiveAgent vertegenwoordigersdashboard kan ingesteld worden om enkel toegang toe te staan aan specifieke IP-adresbereiken.

API Beveiliging
LiveAgent REST API is beperkt tot geaccrediteerde gebruikers op basis van gebruikersnaam en wachtwoord of gebruikersnaam en API-tokens.

SPAM filtering
LiveAgent heeft een ingebouwde, intelligente SPAM-filter die z’n filtercapaciteiten voortdurend verbetert.

Bovendien hebben we ons bug bounty-programma, waarmee onafhankelijk beveiligingsonderzoek ons kan helpen onze applicatie te beschermen.

Datacenter beveiliging

We garanderen de vertrouwelijkheid en integriteit van uw gegevens met de beste praktijken uit de branche. LiveAgent-servers worden gehost op Tier IV of III +, PCI DSS, SSAE-16 of ISO 27001 conforme faciliteiten. Ons beveiligingsteam brengt voortdurend beveiligingsupdates en reageert actief op beveiligingswaarschuwingen en -gebeurtenissen.

Fysieke beveiliging

Faciliteiten

Server-omgeving
LiveAgent servers worden gehost op Tier III+ or IV or PCI DSS, SSAE-16, or ISO 27001 conforme faciliteiten. Faciliteiten van datacentra worden overvloedig van stroom voorzien, elk met UPS en noodgeneratoren.

On-site Beveiliging

Veiligheidszones
Onze faciliteiten van de datacentra beschikken over een beveiligde perimeter met veiligheidszones op verschillende niveaus, 24/7 bemande beveiliging, CCTV camerabewaking, identificatie door meerdere factoren en biometrische toegangsbeveiliging, fysieke sloten en alarmen voor beveiligingsinbreuken.

Toezicht

Server & Apparaatstoezicht
Alle systemen van het productienetwerk, apparaten in het netwerk en circuits worden voortdurend gecontroleerd en logisch beheerd door LiveAgent administrators. Fysieke beveiliging, stroomvoorziening en internetconnectiviteit buiten kooideuren voor co-locatie of Amazon / Linode-services worden gecontroleerd door de aanbieders van de faciliteiten.

Locatie

Datacentra in de Verenigde Staten, Europa & Azië
LiveAgent host data in verschillende datacentra, gebaseerd op uw voorkeur of geografische locatie in de Verenigde Staten, Europa en Azië. Klanten kunnen ervoor kiezen om hun Servicegegevens enkel in de VS of Europa te localiseren.

Netwerkbeveiliging

Ons netwerk wordt beschermd door een overvloed aan firewalls, routertechnologie van de beste klasse, veilig HTTPS-transport over publieke netwerken en netwerkinbraakdetectie en/of preventietechnologieën (IDS/IPS) die kwaadaardig verkeer en netwerkaanvallen controleren en/of blokkeren.

Netwerkbeveiliging

ArchitectuurVeiligheidszones in onze architectuur
Onze netwerkbeveiligingsarchitectuur bestaat uit meerdere veiligheidszones. Gevoeligere systemen zoals applicatieservers en databaseservers worden beschermd in onze meest betrouwbare zones. Andere systemen zoals loadbalancers worden ondergebracht in zones die passen bij hun gevoeligheid, afhankelijk van de functie, classificatie van de informatie, en risico.
Externe penetratietests

Extern Beveiligingsonderzoek
Naast ons uitgebreide interne scan- en testprogramma, werkt LiveAgent ook samen met externe beveiligingsexperts en onderzoekers om veiligheidscontroles en brede penetratietests uit te voeren.

Scannen op netwerkkwetsbaarheid

Scannen op kwetsbaarheid
Netwerkbeveiligingsscannen geeft ons een diep inzicht voor snelle identificatie van niet-conforme of potentieel kwetsbare systemen.

DDoS Beperking

DDoS Beperking
Een toonaangevende infrastructuur is aanwezig om bescherming te bieden tegen en de impact van Service-aanvallen te beperken.

Versleuteling

Communicatieversleuteling
Communicatie tussen u en de LiveAgent servers worden versleuteld via toonaangevende HTTPS en Transport Layer Security (TLS) over openbare netwerken.

Noodherstel, back-up en redundantie

We hanteren een strategie voor back-up en noodherstel op meerdere niveaus. Back-ups en realtime snapshots worden met verschillende tussenpozen gemaakt en meerdere kopieën worden veilig opgeslagen op verschillende servers. Ons noodherstelprogramma zorgt ervoor dat onze diensten beschikbaar blijven of eenvoudig te herstellen zijn in geval van een ramp.

Onze redundantiearchitectuur elimineert één enkel storingspunt. In combinatie met uitgebreide back-ups zorgen we ervoor dat klantgegevens worden gekopieerd en beschikbaar zijn in verschillende productiesystemen.

EU GDPR

LiveAgent leeft de AVG-richtlijnen die op 25 mei 2018 van kracht werden volledig na. Een team van beveiligingsexperts en ontwikkelaars werkte aan het versterken van ons beveiligingsbeleid en het vergroten van het bewustzijn over gegevensbescherming en wat van onze medewerkers wordt vereist om te voldoen aan de regels die de AVG stelt. We hebben er ook voor gezorgd dat onze klanten tijdig werden geïnformeerd over recente ontwikkelingen.

Meer informatie over LiveAgent en GDPR.

Google OAuth en Google Data

Welke informatie verzamelen we? 
We verzamelen e-mailadressen van Google gebruikers.

Hoe gebruiken we de informatie? We gebruiken het voor toegang tot de mailbox van Google gebruikers om hun e-mails te verwerken in tickets.

Hoe delen we de informatie? We delen de informatie niet met derden.

Het gebruik van informatie die ontvangen wordt van Google API’s, zal voldoen aan het Google API Gebruikersgegevensbeleid voor Services, inclusief de vereisten voor beperkt gebruik.

Gerelateerde artikels
Ontdek welke items u moet opnemen in uw checklijst voor klantenonderzoek om uw bedrijf te beschermen bij het aannemen van nieuwe klanten.

Klantenonderzoek checklijst

Ontdek welke items u moet opnemen in uw checklijst voor klantenonderzoek om uw bedrijf te beschermen bij het aannemen van nieuwe klanten.

Ontdek welke items u moet opnemen in uw checklijst voor klantenonderzoek om uw bedrijf te beschermen bij het aannemen van nieuwe klanten.

Klantenonderzoek checklijst

De tekst biedt een checklist voor klantenservice en legt het belang uit van klanttevredenheid voor bedrijven. Klantenservicevaardigheden worden als belangrijk beschouwd en er zijn verschillende tools beschikbaar om deze processen te beheren. Het hebben van een klantenservicebeleid biedt duidelijke richtlijnen voor medewerkers en helpt bij het leveren van consistente service met een hoog kwaliteitsniveau. Daarnaast biedt het artikel informatie over de beste software voor klantencommunicatiebeheer in 2022 en behandelt het de verschillen tussen inkomende en uitgaande callcenters.

Met Gmail-integratie kan uw bedrijf klantvragen van LiveAgent bijhouden. Integreer het eenvoudig via Zapier en profiteer van voordelen.

Gmail Integratie

LiveAgent biedt klantenservicesoftware, VoIP-telefoonsystemen, selfservicesoftware, inkomend callcentersoftware, klachtenbeheerssysteem, cliëntenportaalsoftware en emailbeheerssoftware. Het hebben van een partnerprogramma is ook een mogelijkheid voor geïnteresseerden. Het bedrijf is bezig met het opstarten van het dashboard voor nieuwe klanten. Er wordt een e-mail gestuurd naar nieuwe klanten met inloggegevens. De website maakt ook gebruik van cookies. Plan een demo om te ontdekken hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

Integratie van Yootel VoIP-services met uw LiveAgent-callcenter is heel eenvoudig. U kunt leren hoe door dit artikel te lezen.

Yootel

LiveAgent is een hoog gewaardeerde helpdesk software met spraakcommunicatie, geavanceerde automatisering en meer dan 175 integraties. Het biedt uitstekende klantenservice met 24/7 ondersteuning en is geschikt voor het beheren van alle klantvragen vanuit één interface. Yootel is een VoIP-operator die zakelijke telefonie-oplossingen biedt, zoals Centrex, Trunk Sip en uniforme communicatie, evenals marketingoplossingen en een beheeroplossing voor contactcentra.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

Start Free Trial x