Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Academie
  • Klantenservice citaten, gezegden en slogans

Klantenservice citaten, gezegden en slogans

Naar schatting kost een slechte klantenservice bedrijven meer dan €75 miljard per jaar. Om succesvol en winstgevend te blijven in de zeer competitieve en oververzadigde markt van vandaag, moeten bedrijven klantenservice serieus nemen en er een topprioriteit van maken. Hieronder vindt u de ultieme verzameling klantenservicecitaten en uitspraken van beroemde bedrijfsleiders, branche-experts en auteurs die waardevolle inzichten en inspiratie bieden voor bedrijven die hun benadering van het bedienen van klanten opnieuw vormgeven.

74 Inspirerende klantenservicecitaten van experts

Uitleggen wat klantenservice betekent

Wat is klantenservice in de wereld van vandaag? Bedrijfsleiders zijn van mening dat het veel verder is gegaan dan alleen het bieden van ondersteuning aan klanten. Het is een filosofie die door iedereen in een organisatie moet worden omarmd, van topmanagement tot eerstelijnsmedewerkers.

1. “Klantenservice mag geen afdeling zijn. Het moet het hele bedrijf zijn.” Tony Hsieh – CEO van Zappos

2. “Klantenservice betekent dat u het uw klanten gemakkelijk en snel moet maken om de hulp te krijgen die ze nodig hebben – wanneer en hoe ze die nodig hebben.” Steve Benson – Pulitzer-prijswinnende redactiecartoonist

3. “Veel mensen hebben mooie dingen te zeggen over klantenservice, maar het is gewoon dag in, dag uit, voortdurende, nooit eindigende, volhardende, medelevende soort activiteit.” Christopher McCormick – Voormalig CEO van L.L.Bean

4. “In de wereld van internetklantenservice is het belangrijk om te onthouden dat uw concurrent slechts één muisklik verwijderd is.” Doug Warner – Senior Vice President bij Vonage

5. “Klantenservice is een vrijwillige handeling die blijk geeft van een oprecht verlangen om een ​​klant tevreden te stellen, zo niet te plezieren.” Steve Curtin – Customer Enthusiast, een medewerker bij Marriott International

6. “Als u op één lijn zit qua prijs en kwaliteit, komt u alleen maar in het spel. Service wint het spel.” Tony Alessandra – Ondernemer, bedrijfsauteur en hoofdspreker van de hall-of-fame

7. “Als u de klant niet van dienst bent, is het uw taak om iemand te dienen die dat wel is.” Jan Carlzon – CEO van SAS Group

8. “De beste klantenservice is als de klant u niet hoeft te bellen, niet met u hoeft te praten. Het werkt gewoon.” Jeff Bezos – CEO van Amazon

Onthouden wie de klant is

De klant is de belangrijkste reden waarom een ​​bedrijf bestaat. Zonder klanten is er geen winst. In zekere zin zijn ze echt de meest waardevolle activa van elk bedrijf. De volgende klantenservice-citaten zijn geweldige herinneringen aan hoe bedrijven hun klanten moeten zien.

9. “Het is niet de werkgever die het loon betaalt. Werkgevers gaan alleen met het geld om. Het is de klant die het loon betaalt.” Henry Ford – oprichter van Ford Motor Company

10. “Er is maar één baas: de klant. En hij kan iedereen in het bedrijf ontslaan, van de voorzitter af, gewoon door zijn geld ergens anders uit te geven.” Sam Walton – oprichter van Walmart en Sam’s Club

11. “Klanten zijn activa om voor te zorgen en te koesteren.” Jeanne Bliss – Oprichter en voorzitter van CustomerBliss en mede-oprichter van The Customer Experience Professionals Association

12. “De grootste troeven van elk bedrijf zijn de klanten, want zonder klanten is er geen bedrijf.” Michael LeBoeuf – Bedrijfsauteur en voormalig managementprofessor aan de Universiteit van New Orleans

Klanten goed behandelen

Tevreden en goed verzorgde klanten kunnen de beste merkambassadeurs zijn. Aan de andere kant kunnen verwaarloosde klanten gemakkelijk de reputatie van een merk schaden en financiële verliezen veroorzaken. De onderstaande citaten van de klantenservice laten duidelijk zien waarom het essentieel is om om klanten te geven en ze op de juiste manier te behandelen.

13. “Regel 1: De klant heeft altijd gelijk. Regel 2: Als de klant ooit ongelijk heeft, lees dan regel 1 nog eens.” Stew Leonard – CEO van Stew Leonard’s

14. “Zorg voor de klanten en het bedrijf zal voor zichzelf zorgen.” Ray Kroc – Bekend om het kopen, populariseren en “oprichten” van McDonald’s

15. “De klant vertelt ons hoe we ons bedrijf kunnen houden. Het beste is om te luisteren.” Pamela Nelson – Artiest

16. “Probeer de klant niet te vertellen wat hij wil. Als u slim wilt zijn, wees dan slim onder de douche. Stap dan uit, ga aan het werk en bedien de klant!” Gene Buckley – Senior Director of Customer Success bij Microsoft

17. “Uw beste klanten laten een behoorlijke indruk achter. Doe hetzelfde en ze gaan niet weg.” SAP-advertentie

18. “Elke klant die wegloopt, niet gerespecteerd en verslagen, vertegenwoordigt tienduizenden euro’s die de deur uitvliegen, naast het mislukken van een belofte die het merk in de eerste plaats heeft gedaan. U ziet het niet, maar het gebeurt dagelijks.” Seth Godin – Auteur en voormalig dot com-zakenman

19. “Als u klanten ongelukkig maakt in de fysieke wereld, kunnen ze het elk aan zes vrienden vertellen. Als u klanten ongelukkig maakt op internet, kunnen ze dat elk 6000 vertellen.” Jeff Bezos – CEO van Amazon

20. “Als uw klanten het gevoel krijgen dat ze buitenstaanders zijn, zullen ze uiteindelijk een concurrent vinden die hen een beter gevoel geeft om zaken met hen te doen.” Shep Hyken – CSP, CPAE is de CAO (Chief Amazement Officer) van Shepard Presentations

21. “Klanten zijn als tanden. Als u niet voor ze zorgt, gaan ze een voor een weg totdat ze er niet meer zijn.” Jerry Flanagan – Legerveteraan, ondernemer, oprichter en CEO van JDog-merken

Meer citaten over service die klanten goed behandelt:

22. “Het kan klanten niet schelen hoeveel u weet, tenzij ze weten hoeveel u om hen geeft.” Damon Richards – Expert op het gebied van klantenservice

23. “Behandel de klant alsof u die klant bent.” Gena Lorainne – Tuinbouwer en tuinexpert bij een gerenommeerd tuinbedrijf

24. “Een beleefde behandeling maakt van een klant een wandelende advertentie.” James Cash – Een zakelijke academicus die lid is van de raad van bestuur van verschillende bedrijven, waaronder General Electric, Microsoft, The Chubb Corporation, Phase Forward, Inc., Wal-Mart en Veracode

25. “Als het u niets kan schelen, zal het uw klant ook nooit iets kunnen schelen.” Marlene Blaszczyk – Oprichter van MotivateUs.com

26. “Behandel uw klanten alsof ze u bezitten, omdat ze dat doen.” Mark Cuban – Eigenaar van Dallas Mavericks van de National Basketball Association, mede-eigenaar van 2929 Entertainment en voorzitter van AXS TV

27. “Als u uw klanten niet waardeert, doet iemand anders dat wel.” Jason Langella

28. “Benader elke klant met het idee om hem of haar te helpen een probleem op te lossen of een doel te bereiken, niet om een ​​product of dienst te verkopen.” Brian Tracy – Motiverende spreker in het openbaar en auteur van zelfontwikkeling

29. “Als u niet voor uw klant zorgt, doet uw concurrent dat wel.” Brian Tracy – Motiverende spreker in het openbaar en auteur van zelfontwikkeling

30. “Geen enkele hoeveelheid reclame kan de schade herstellen door de zorg van een klant niet goed te adresseren.” Albert Schindler

31. “Het duurt maanden om een ​​klant te vinden en slechts enkele seconden om er een te verliezen.” Vince Lombardi – Executive in de National Football League

Uitstekende klantenservice leveren

Uitstekende klantenservice is meer dan alleen het beantwoorden van vragen van klanten en het oplossen van hun problemen. Omdat consumenten veeleisender zijn dan ooit, waarderen ze merken die een onvergetelijke service kunnen bieden. Daarom zijn ze bereid hun positieve ervaringen met anderen te delen.

32. “Geweldige klantenservice is een cruciaal concurrentievoordeel voor een bedrijf.” Steve Benson – Pulitzer Prize-winnende redactionele cartoonist

33. “Een goede klantenservice begint bovenaan. Als uw senioren het niet snappen, kunnen zelfs de sterkste schakels verderop in de rij in het gedrang komen.” Richard Branson – Oprichter van de Virgin-groep

34. “Hoe langer u wacht, hoe moeilijker het is om een ​​uitstekende klantenservice te leveren.” William H. Davidow – Algemene partner van Mohr Davidow Ventures

35. “Geweldige klantenservice betekent niet dat de klant altijd gelijk heeft, het betekent dat de klant altijd wordt gerespecteerd.” Chris LoCurto – Leiderschap & Bedrijfscoach

36. “Om echte service te bieden, moet u iets toevoegen dat niet met geld kan worden gekocht of gemeten, en dat is oprechtheid en integriteit.” Don Alden Adams – President van de Watch Tower Bible

37. “Als u de klant beter bedient, verdienen ze altijd uw investering terug.” Kara Parlin – Schrijver, redacteur en contentstrateeg

38. “Een goed verzorgde klant kan waardevoller zijn dan €10.000 aan advertenties.” Jim Rohn – Ondernemer, auteur en motiverende spreker

39. “Het doel als bedrijf is om een ​​klantenservice te hebben die niet alleen de beste is, maar ook legendarisch.” Sam Walton – Oprichter van Walmart en Sam’s Club

40. “Houd altijd rekening met het oude winkeladagium: klanten onthouden de service veel langer dan de prijs.” Lauren Freedman – Makelaar

41. “De sleutel is wanneer een klant wegloopt en denkt: ‘Wauw, ik doe graag zaken met hen en ik wil anderen over de ervaring vertellen.” Shep Hyken – CSP, CPAE is de CAO (Chief Amazement Officer) van Shepard Presentations

Citaten over service die voldoet aan de behoeften van de klant en verwachtingen overtreft

Om uitstekende service te kunnen bieden, moeten bedrijven de verwachtingen en voorkeuren van hun klanten door en door kennen. Als u dus weet wat klanten aanspreekt, kunt u niet alleen aan hun behoeften voldoen, maar ook de verwachtingen overtreffen door net dat beetje extra te doen.

42. “De eerste stap om de verwachtingen van uw klant te overtreffen, is om die verwachtingen te kennen.” Roy H Williams – Bestsellerauteur en marketingadviseur vooral bekend om zijn Wizard of Ads-trilogie

43. “Kom dichter dan ooit bij uw klanten. Zo dichtbij dat u ze vertelt wat ze nodig hebben, ruim voordat ze het zelf beseffen.” Steve Jobs – Mede-oprichter en CEO van Apple

44. “Hoe meer u met klanten omgaat, hoe duidelijker dingen worden en hoe gemakkelijker het is om te bepalen wat u zou moeten doen.” John Russell – Voormalig vice-president van Harley-Davidson

45. “Klanten verwachten niet dat u perfect bent. Ze verwachten wel dat u dingen oplost als ze fout gaan.” Donald Porter – Vice-president van British Airways

46. ​​”De sleutel is om realistische verwachtingen te stellen, en dan niet alleen om ze te ontmoeten, maar om ze te overtreffen – bij voorkeur op onverwachte en nuttige manieren.” Richard Branson – Oprichter van de Virgin-groep

47. “Weet wat uw klanten het liefst willen en waar uw bedrijf goed in is. Focus op waar die twee elkaar ontmoeten.” Kevin Stirtz – Auteur van meer loyale klanten

48. “Boven alles doen betekent klanten een “speciaal gevoel” geven en hen helpen, zelfs als dat misschien niet logisch is.” Neil Patel – New York Times bestsellerauteur en topbeïnvloeder op internet volgens Forbes em>

49. “Er zijn geen files langs de extra mijl.” Roger Staubach – Quarterback voor Dallas Cowboys

Het belang van klantenervaring begrijpen

De afgelopen jaren is klantenervaring een kritische onderscheidende factor geworden voor merken in alle sectoren. Het belang ervan mag dus niet worden onderschat. Het consequent creëren van geweldige klantenervaringen bevordert de klantenloyaliteit, verbetert de retentie en stimuleert positieve verwijzingen.

50. “De klantenervaring is het volgende competitieve slagveld.” Jerry Gregoire – Chief information officer bij Dell

51. “We zien onze klanten als genodigden voor een feest, en wij zijn de gastheren. Het is onze taak elke dag om elk belangrijk aspect van de klantenervaring een beetje beter te maken.” Jeff Bezos – Oprichter en CEO van Amazon

52. “U moet beginnen met de klantenervaring en terug werken naar de technologie, niet andersom.” Steve Jobs – Mede-oprichter en voormalig CEO bij Apple

53. “Klantenervaring is geen kostenpost. Het beheren van de klantenervaring versterkt uw merk.” Stan Phelps – Ervaar architect op 9 INCH

54. “Als u een geweldige ervaring bouwt, vertellen klanten elkaar dat. Mond-tot-mondreclame is erg krachtig.” Jeff Bezos – oprichter en CEO van Amazon

55. “Elk contact dat we hebben met een klant heeft invloed op het al dan niet terugkomen. We moeten elke keer geweldig zijn, anders raken we ze kwijt.” Kevin Stirtz – Auteur van meer loyale klanten

56. “Mensen zullen vergeten wat u zei. Ze zullen vergeten wat u hebt gedaan. Maar ze zullen nooit vergeten hoe ze zich hebben gevoeld.” Maya Angelou – Dichter, zangeres, memoirist en burgerrechtenactiviste

57. “De perceptie van de klant is uw realiteit.” Kate Zabriskie – President bij Business Training Works

Een klantgerichte cultuur opbouwen

Door een klantgerichte benadering te hanteren en klanten centraal te stellen bij alle zakelijke beslissingen en activiteiten, kunt u een solide voordeel behalen ten opzichte van concurrenten. Wat betekent klantgericht zijn voor bedrijven? Dit is wat experts uit de sector te zeggen hebben over klantgerichtheid:

58. “In het tijdperk van de klant beslissen leidinggevenden niet hoe klantgericht hun bedrijf is – klanten wel.” Kate Leggett – Expert op het gebied van klantenrelatiebeheer en klantenservicestrategieën, volwassenheid, benchmarking, governance en ROI

59. “Elk bedrijf dat klanten op de eerste plaats wil zetten … moet bereid zijn op lange termijn te denken.” Jeff Bezos – Oprichter en CEO van Amazon

60. “U hebt nooit meer een product- of prijsvoordeel. Ze kunnen te gemakkelijk worden gedupliceerd. Maar een sterke klantenservicecultuur kunt u niet kopiëren.” Jerry Fritz – Eigenaar bij Jerry Fritz Garden Design

61. “Een klantgericht model is niet gebaseerd op expertise op het gebied van productontwikkeling, maar eerder op een diep begrip van wat klanten eigenlijk willen, wanneer en hoe ze het willen, en wat ze bereid zijn u in ruil daarvoor te geven .” Peter Fader – hoogleraar marketing aan de Wharton School van de Universiteit van Pennsylvania

62. “Als u alleen voor geld werkt, zult u het nooit redden, maar als u houdt van wat u doet en u de klant altijd op de eerste plaats zet, zal het succes van u zijn.” Ray Kroc – Amerikaanse ondernemer, vooral bekend door het uitbouwen van McDonald’s van een lokale keten tot ‘s werelds meest winstgevende restaurantfranchisebedrijf

Feedback van klanten erkennen

Volgens de experts moeten feedback en klachten van klanten worden omarmd en gezien als een bron van informatie die nuttige inzichten biedt. Bedrijven kunnen deze inzichten dus gebruiken om te ontdekken waar en hoe ze hun producten en diensten kunnen verbeteren. Daarom zijn klagende klanten van onschatbare waarde.

63. “Uw meest ongelukkige klanten zijn uw grootste bron van informatie.” Bill Gates – Mede-oprichter van Microsoft

64. “Consumentenfeedback blijft onze belangrijkste zakelijke drijfveer.” Howard Shultz – Voormalig CEO van Starbucks

65. “Klanten weten vaak meer over uw producten dan u. Gebruik ze als inspiratiebron en ideeën voor productontwikkeling.” David J. Greer – Mede-eigenaar en voorzitter van Robelle

66. “Statistieken suggereren dat wanneer klanten klagen, bedrijfseigenaren en managers er enthousiast over zouden moeten worden. De klagende klant vertegenwoordigt een enorme kans voor meer verkoop te genereren.” Zig Ziglar – auteur, verkoper en motiverende spreker

67. “Verspil geen tijd van klanten door hen vragen te stellen, tenzij u bereid bent te handelen naar wat ze zeggen.” Bruce Temkin – Hoofd van XM Institute

68. “Vraag uw klanten om deel uit te maken van de oplossing en beschouw ze niet als deel van het probleem.” Alan Weiss – Consultant, spreker en auteur

Betrokken medewerkers bieden betere service

Een goede klantenservice begint met gelukkige medewerkers aan boord. Het is dus waarschijnlijker dat zeer betrokken, gemotiveerde, krachtige en goed verzorgde vertegenwoordigers om klanten geven en een betere klantenservice aan hen leveren. De volgende citaten van de klantenservice bewijzen precies dat:

69. “De manier waarop uw medewerkers zich voelen, is de manier waarop uw klanten zich zullen voelen. En als uw medewerkers zich niet gewaardeerd voelen, zullen uw klanten dat ook niet doen.” Sybil F. Stershic – Auteur en gerespecteerde opinieleider over het betrekken van medewerkers via interne marketing

70. “Zorg goed voor uw medewerkers en zij zullen goed voor uw klanten zorgen, en de klanten zullen terugkomen.” J.W. Marriott – oprichter van de Marriott Corporation

71. “Zonder geweldige medewerkers kunt u nooit een geweldige klantenservice hebben.” Richard F. Gerson – Auteur, marketeer

72. “Als we de verwachtingen van medewerkers consequent overtreffen, zullen zij de verwachtingen van onze klanten consequent overtreffen.” Shep Hyken – Customer service expert, keynote speaker, CSP, CPAE is de CAO (Chief Amazement Officer) van Shepard Presentations

73. “Of u nu groot of klein bent, u kunt geen goede klantenservice bieden als uw medewerkers zich niet goed voelen om naar het werk te komen.” Martin Oliver – Executive bij Kwik-Fit Financial Service

74. “Behandel uw medewerkers altijd precies zoals u wilt dat ze uw beste klanten behandelen.” Stephen R. Covey – Docent, auteur, zakenman en hoofdspreker

Pakkende slogans en slogans van de klantenservice

Naast quotes over service wilden we u pakkende slogans en slogan-ideeën meegeven. Dit zijn krachtige marketingtools die kunnen dienen als gedenkwaardige onderscheidende factoren die helpen bij het creëren van emotionele banden met potentiële klanten en hen motiveren om een ​​merk te ondersteunen.

Bovendien vindt u hieronder een lijst met enkele van de beroemdste en meest overtuigende slogans, slogans, motto’s en gezegden voor klantenservice die nuttig kunnen zijn om te gebruiken in advertentiecampagnes. Dus om de interesse van potentiële klanten te wekken, of om ondersteuningsteams te inspireren in klantenservicetrainingen.

Lijst met slogans, slogans en motto’s van de klantenservice

  • Hij profiteert het meest van wie het beste dient.
  • Het draait allemaal om klanten.
  • Maak een klant, geen verkoop.
  • Maak van de klant de held van uw verhaal.
  • Beleefdheid gaat ver, maar kost niets.
  • Zet klanten op de eerste plaats.
  • Tevreden klanten zijn onze beste advertenties.
  • De klant heeft altijd gelijk.
  • De perceptie van de klant is onze realiteit.
  • Elke klant behandelen als familie.
  • Goede service is goed zaken doen.
  • Klantenservice is de taak van iedereen.
  • Buitengewone service voor buitengewone klanten.
  • Een goede klantenservice kost minder dan een slechte klantenservice.
  • Klantenservice is geen afdeling, het is een houding.
  • Buitengewone service voor buitengewone klanten.
  • Klantenservice is het nieuwe marketing.
  • Goede klantenservice kost minder dan slechte klantenservice.
  • Klantenservice loont.
  • Klantenbinding is onbetaalbaar.

Ontdek het zelf

Breng de kennis in de praktijk door alles wat u leert in onze academie direct in LiveAgent uit te proberen.

LiveAgent Product Tour

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wat is een goede klantenservice slogan?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Een inspirerend en goed citaat van de klantenservice komt van niemand anders dan Steve Jobs; U moet beginnen met de klantenervaring en terug werken naar de technologie, niet andersom.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat is een geweldige klantenservice?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Geweldige klantenservice is meer dan alleen het beantwoorden van vragen van klanten en het oplossen van hun problemen. Omdat consumenten veeleisender zijn dan ooit, waarderen ze merken die een onvergetelijke service kunnen bieden. Hierdoor zijn de klanten bereid om hun positieve ervaringen met anderen te delen.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Waarom zou uw bedrijf een slogan moeten hebben?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Een goede slogan kan iedereen helpen snel te identificeren wat uw bedrijf doet en u effectief te onderscheiden van andere merken.” } }] }
Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.