Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Sjablonen
  • Herinneringsemailsjablonen voor een evenement

Herinneringsemailsjablonen voor een evenement

Of u nu een online of offline evenement organiseert, het is net zo belangrijk om uw publiek eraan te herinneren als om hen te informeren over het evenement. Dat is waar herinneringsemails voor evenementen een rol spelen. Uw bezoekers hebben zich mogelijk maanden geleden voor uw evenement aangemeld en zijn het misschien vergeten of verloren hun interesse tijdens de wachttijd. Doordacht opgestelde herinneringsemails kunnen helpen om uw evenement fris in de gedachten van uw potentiële publiek te houden, de betrokkenheid te behouden en ervoor te zorgen dat de meerderheid van degenen die zich hebben geregistreerd, uiteindelijk op uw evenement zullen verschijnen. Hieronder vindt u enkele praktische tips voor het schrijven van efficiënte emails ter herinnering aan een evenement en voorbeelden van herinneringsemailsjablonen voor evenementen die u kunt aanpassen en gebruiken in uw eigen emailcampagne voor herinneringsemails voor evenementen.

Praktische tips voor het schrijven van herinneringsmails voor evenementen

Hou het kort en simpel

Het primaire doel van emailherinneringen voor evenementen is om uw publiek te herinneren aan een aankomend evenement om ervoor te zorgen dat het publiek betrokken blijft tot de dag van het evenement. Een herinneringsmail voor een evenement moet alleen essentiële feiten over uw evenement bevatten zonder mensen te pitchen of te overweldigen met irrelevante informatie. Maak er een bericht van één alinea van en zorg ervoor dat het mobielvriendelijk is, want meer dan 80% van alle emails worden tegenwoordig geopend en gelezen op mobiele apparaten.

voorbeeld van een herinneringsmail voor een evenement

Geef belangrijke evenementdetails op

Omdat uw herinneringsmail voor een evenement een vervolg is op uw eerste email met een uitnodiging voor een evenement, hoeft deze geen diepgaande inhoud te bevatten. Er zijn echter enkele belangrijke details die u wilt verstrekken:

  • Naam van het evenement en waar het evenement over gaat;
  • Datum en tijd van het evenement (plus de tijdzone voor internationale online evenementen);
  • Evenementlocatie voor offline evenementen (bij voorkeur met Google Maps);
  • Korte info over sprekers en wat ze gaan presenteren;
  • Agenda, vooral als u een evenement van een hele dag organiseert;
  • Alle aanvullende informatie die nuttig kan zijn (locatiedetails, evenementregels, enz.)
Herinneringsemailsjablonen voor een evenement

Personaliseer en gebruik een vriendelijke toon

Spreek deelnemers bij naam aan en houd een vriendelijke, uitnodigende toon, net zoals u zou doen in een herinneringsmail voor een vergadering. U kunt ook herinneringsmails van een persoon sturen in plaats van een algemene bedrijfsemail, wat een extra persoonlijk tintje geeft aan uw herinneringsbericht voor een evenement. Zorg er ten slotte voor dat u uw contactgegevens en een link naar uw pagina met veelgestelde vragen (als u die hebt) opneemt, zodat bezoekers gemakkelijk contact kunnen opnemen als ze vragen hebben voor het evenement.

Herinneringsemailsjablonen voor een evenement

Voorbeelden van onderwerpregels voor herinneringsemails voor evenementen

Hier zijn enkele effectieve onderwerpregels voor emails die goed werken voor emails ter herinnering aan evenementen:

  • Herinnering om te registreren voor [Naam evenement]
  • Mis [naam evenement] niet
  • Bewaar de datum: [Naam evenement], [Datum]
  • Markeer uw agenda voor [Naam evenement]
  • [Naam evenement] wilt u niet missen!
  • Herinnering: [Naam evenement], [Datum]
  • Grootste [evenementtype] in [Geografische locatie]: [Naam evenement]
  • Ontmoet de sprekers bij [Naam evenement]!
  • Laatste kans om [Spreker] live te zien bij [Naam evenement]!
  • Herinnering: [Naam evenement] over [x] dagen
  • Bent u enthousiast over [Naam evenement]?
  • Doet u mee morgen bij [Naam evenement]?
  • Herinnering: kom naar [Naam evenement] op [Datum]
  • Vanaf morgen! [Evenement naam]
  • Komt u ? Ik zie u bij [Naam evenement] op [Datum]
  • Maak u klaar voor de [Naam evenement] van vandaag!
  • [Naam online evenement] begint over 5 minuten!

Want to try and design your own templates?

LiveAgent gives you that power, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?

Try LiveAgent

Emailsjablonen voor herinnering aan evenementen

Algemene herinneringsmail voor online evenementen

Herinneringsmail voor online evenement voor vroege vogels

Webinar herinneringsemail #1 (een week voor het evenement)

Webinar herinneringsemail #2 (de dag van het evenement)

Een herinneringsemail voor offline gebeurtenissen

Snelle herinnering voor offline evenement

Bonus: follow-up email na het evenement

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

Vaak gestelde vragen

Waarom is het belangrijk om herinneringsmails voor evenementen te verzenden?

Zodra de evenementregistratie is voltooid, is het uw doel om uw registranten betrokken en geïnteresseerd te houden in uw evenement. Een vriendelijke herinneringsemail stelt u in staat om precies dat te doen en helpt bij het opbouwen en onderhouden van betere relaties met uw publiek. Als uw pre-eventberichten waarde toevoegen, vergroot u bovendien de kans dat betrokken registranten uw evenement bijwonen.

Wat is de beste tijd om herinneringsmails voor evenementen te verzenden?

De optimale timing hangt af van uw type evenement en uw publiek; op basis van de best practices in de sector moet u echter ten minste drie herinneringsmails voor evenementen verzenden (naast uw email ter bevestiging van uw registratie):

  • 1ste emailherinnering: een week voor het evenement
  • 2de emailherinnering: een dag voor het evenement
  • 3de emailherinnering: op de dag van het evenement

Aangenomen wordt dat woensdag en donderdag de beste dagen zijn om herinneringsmails voor evenementen te verzenden, terwijl maandagen vermeden moeten worden.

Moet ik herinneringsmails in platte tekst of in HTML-opmaak sturen?

Hoewel emails in HTML-indeling er visueel aantrekkelijker uitzien en de inhoud gemakkelijker te verteren maken, kunnen emails met platte tekst er over het algemeen natuurlijker en persoonlijker uitzien. Probeer bij het maken van uw voorbeeld van een herinneringsmail verschillende typen e-mailindelingen uit en zorg ervoor dat u degene gebruikt die het beste past bij uw sector en uw algemene zakelijke communicatiestijl.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Waarom is het belangrijk om herinneringsmails voor evenementen te verzenden? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Zodra de evenementregistratie is voltooid, is het uw doel om uw registranten betrokken en geïnteresseerd te houden bij uw evenement. Een vriendelijke herinneringsemail stelt u in staat om precies dat te doen en helpt bij het opbouwen en onderhouden van betere relaties met uw publiek. Als uw pre-eventberichten waarde toevoegen, vergroot u bovendien de kans dat betrokken registranten uw evenement bijwonen. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat is de beste tijd om herinneringsmails voor evenementen te verzenden? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De optimale timing hangt af van uw type evenement en uw publiek; op basis van de best practices in de sector moet u echter ten minste drie herinneringsmails voor evenementen verzenden; een week voor het evenement, een dag voor het evenement en op de dag van het evenement. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik herinneringsmails in platte tekst of in HTML-opmaak sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Hoewel emails in HTML-indeling er visueel aantrekkelijker uitzien en de inhoud gemakkelijker te verteren maken, kunnen emails met platte tekst er over het algemeen natuurlijker en persoonlijker uitzien. Probeer bij het maken van uw voorbeeld van een herinneringsmail verschillende typen emailindelingen uit en zorg ervoor dat u degene gebruikt die het beste past bij uw sector en uw algemene zakelijke communicatiestijl. ” } }] }
Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.