Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Herinneringsemailsjablonen voor een evenement

Herinneringsemailsjablonen voor een evenement

Of u nu een online of offline evenement organiseert, het is net zo belangrijk om uw publiek eraan te herinneren als om hen te informeren over het evenement. Dat is waar evenement herinneringsemails in het spel komen. Uw bezoekers hebben zich mogelijk maanden geleden voor uw evenement aangemeld en zijn het misschien vergeten of verloren hun interesse tijdens de wachttijd. Doordacht opgestelde herinneringsemails kunnen helpen om uw evenement fris in de gedachten van uw potentiële publiek te houden, de betrokkenheid te behouden en ervoor te zorgen dat de meerderheid van degenen die zich hebben geregistreerd, uiteindelijk op uw evenement zal verschijnen. Hieronder vindt u enkele praktische tips voor het schrijven van efficiënte emails met herinnering aan gebeurtenissen en voorbeelden van emailsjablonen voor herinnering aan gebeurtenissen die u kunt aanpassen en gebruiken in uw eigen emailcampagne voor herinnering aan gebeurtenissen.

Praktische tips voor het schrijven van herinneringsmails voor evenementen

Hou het kort en simpel

Het primaire doel van emailherinneringen voor evenementen is om uw publiek te herinneren aan een aankomend evenement om ervoor te zorgen dat het publiek betrokken blijft tot de dag van het evenement. Een herinneringsmail voor een evenement moet alleen essentiële feiten over uw evenement bevatten zonder mensen te pitchen of te overweldigen met irrelevante informatie. Maak er een bericht van één alinea van en zorg ervoor dat het mobielvriendelijk is, want meer dan 80% van alle emails worden tegenwoordig geopend en gelezen op mobiele apparaten.

voorbeeld van een herinneringsmail voor een evenement

Geef belangrijke evenementdetails op

Omdat uw herinneringsmail voor een evenement een vervolg is op uw eerste email met een uitnodiging voor een evenement, hoeft deze geen diepgaande inhoud te bevatten. Er zijn echter enkele belangrijke details die u wilt verstrekken:

  • Naam van het evenement en waar het evenement over gaat;
  • Datum en tijd van het evenement (plus de tijdzone voor internationale online evenementen);
  • Evenementlocatie voor offline evenementen (bij voorkeur met Google Maps);
  • Korte info over sprekers en wat ze gaan presenteren;
  • Agenda, vooral als u een evenement van een hele dag organiseert;
  • Alle aanvullende informatie die nuttig kan zijn (locatiedetails, evenementregels, enz.)
Herinneringsemailsjablonen voor een evenement

Personaliseer en gebruik een vriendelijke toon

Spreek deelnemers bij naam aan en houd een vriendelijke, uitnodigende toon, net zoals u zou doen in een herinneringsmail voor een vergadering. U kunt ook herinneringsmails van een persoon sturen in plaats van een algemene bedrijfsemail, wat een extra persoonlijk tintje geeft aan uw herinneringsbericht voor een evenement. Zorg er ten slotte voor dat u uw contactgegevens en een link naar uw pagina met veelgestelde vragen (als u die hebt) opneemt, zodat bezoekers gemakkelijk contact kunnen opnemen als ze vragen hebben voor het evenement.

Herinneringsemailsjablonen voor een evenement

Voorbeelden van onderwerpregels voor herinneringsemails voor evenementen

Hier zijn enkele effectieve onderwerpregels voor emails die goed werken voor emails ter herinnering aan evenementen:

  • Herinnering om te registreren voor [Naam evenement]
  • Mis [naam evenement] niet
  • Bewaar de datum: [Naam evenement], [Datum]
  • Markeer uw agenda voor [Naam evenement]
  • [Naam evenement] wilt u niet missen!
  • Herinnering: [Naam evenement], [Datum]
  • Grootste [evenementtype] in [Geografische locatie]: [Naam evenement]
  • Ontmoet de sprekers bij [Naam evenement]!
  • Laatste kans om [Spreker] live te zien bij [Naam evenement]!
  • Herinnering: [Naam evenement] over [x] dagen
  • Bent u enthousiast over [Naam evenement]?
  • Doet u mee morgen bij [Naam evenement]?
  • Herinnering: kom naar [Naam evenement] op [Datum]
  • Vanaf morgen! [Evenement naam]
  • Komt u ? Ik zie u bij [Naam evenement] op [Datum]
  • Maak u klaar voor de [Naam evenement] van vandaag!
  • [Naam online evenement] begint over 5 minuten!

Want to try and design your own templates?

LiveAgent gives you that power, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?

Emailsjablonen voor herinnering aan evenementen

Algemene herinneringsmail voor online evenementen

Hi [Name],

There are only [x] days left before the [Event Name]!

The best [industry] leaders will share their secrets and give you an insight into the techniques they’ve used for years to [achieve specific goals].

See the Agenda

WHEN: [date, time]
WHERE: Online. We’ll be hosting live sessions and releasing [x] on-demand videos that you can watch whenever you want throughout the day.
WHO: World-renowned [industry] experts like [Speaker 1], [Speaker 2] and [Speaker 3].

Don’t forget to mark your calendar, and let us know if you have any questions.

——————-
HOW TO JOIN

Click the link to join the event at the specified time and date: Join [Event Name]

Hope to see you there!
[YOUR SIGNATURE]

Herinneringsmail voor online evenement voor vroege vogels

Hi [Name],

The [Event Name] early bird pass is on sale for just [x] days, and we wanted to shoot you an email as it’s the last chance to get it!

We’ve picked the top [industry leaders] to come and share actionable [industry] hacks that are working for them in their businesses right now. Here are just a few speakers who will be presenting on [event date]:

[1 Speaker Name from Company]
[2 Speaker Name from Company]
[3 Speaker Name from Company]
[4 Speaker Name from Company]

We’ll cover [topic 1], [topic 2], [topic 3] and a ton of other topics related to [industry].

Get your free early bird pass today, and you’ll also get [additional benefits].

Get Your Free Pass Now

If you have any questions, feel free to reach out. You can also check out more information about the speakers and what they will be talking about HERE.

Look forward to seeing you at the event!
[YOUR SIGNATURE]

Webinar herinneringsemail #1 (een week voor het evenement)

Hi [Name],

This email is a reminder that we’re a week away from [Webinar Title] where we will take a look at [industry] trends and best practices on how to [achieve specific goals].

We’re excited to have you join us for this event! In the meantime, here’s a quick overview of our speakers:

[1 Speaker Name and Title]: [topic / what you will learn]
[2 Speaker Name and Title]: [topic / what you will learn]
[3 Speaker Name and Title]: [topic / what you will learn]

Join us [date and time]. You’ll be able to access the webinar at the scheduled time by clicking the link below. We’ll be saving some time for QA at the end, so bring your questions!

Access Webinar

Please send your comments and feedback to [email address].

See you in a week!
[YOUR SIGNATURE]

Webinar herinneringsemail #2 (de dag van het evenement)

Hi [Name],

Today’s the day! This is a reminder that [Webinar Title] is set to begin today at [WEBINAR DATE AND TIME]

How to Join the Webinar:

Click the button below to join at the specified time.

Join webinar!

Note: you should not share this link with others; it is unique for you. Remember, the Webinar is viewable from both desktop and mobile.

If you have any questions or comments, please send them to [email address].

We’ll see you in a bit!
[YOUR SIGNATURE]

Een herinneringsemail voor offline gebeurtenissen

Hi [Name],

We are less than a week away from the [Event Name], where we will be talking about [topic 1], [topic 2], as well as the latest trends in [industry].

Registration opens at [time], and we will be serving light breakfast refreshments before the event begins, so do come by early to have a bite and mingle with other attendees.

Agenda: [details]
Location: [details]
Getting There: [details]
Parking info: [details]

You can find more information on the topics and speakers by visiting our event page.

Please, let us know if you cannot make it, so that we can release your seat to attendees on the waiting list.

We look forward to having you at [Event Name]!
[YOUR SIGNATURE]

Snelle herinnering voor offline evenement

Hi [Name],

This is a friendly reminder that you have a reservation to attend an upcoming event at [event location].

WHAT: [Event Name]
WHEN: [date, time]
WHERE: [address]

Click HERE for directions. Please call [number] if you have any questions.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Bonus: follow-up email na het evenement

Hi [Name],

Thanks for being a part of [Event Name]! We hope you enjoyed it as much as we did and learned something new that you could put to work today.

We want to make sure our events are valuable and worth attending. Would you mind filling out a quick survey to let us know what you liked most and where you think we could improve?

Take the Survey

If you’d like to rewind and catch up what you might have missed, here you can find the recorded speeches: link to recordings

Thanks again and looking forward to seeing you next time!
[YOUR SIGNATURE]

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

Vaak gestelde vragen

Waarom is het belangrijk om herinneringsmails voor evenementen te verzenden?

Zodra de evenementregistratie is voltooid, is het uw doel om uw registranten betrokken en geïnteresseerd te houden in uw evenement. Een vriendelijke herinneringsemail stelt u in staat om precies dat te doen en helpt bij het opbouwen en onderhouden van betere relaties met uw publiek. Als uw pre-eventberichten waarde toevoegen, vergroot u bovendien de kans dat betrokken registranten uw evenement bijwonen.

Wat is de beste tijd om herinneringsmails voor evenementen te verzenden?

De optimale timing hangt af van uw type evenement en uw publiek; op basis van de best practices in de sector moet u echter ten minste drie herinneringsmails voor evenementen verzenden (naast uw email ter bevestiging van uw registratie):

  • 1ste emailherinnering: een week voor het evenement
  • 2de emailherinnering: een dag voor het evenement
  • 3de emailherinnering: op de dag van het evenement

Aangenomen wordt dat woensdag en donderdag de beste dagen zijn om herinneringsmails voor evenementen te verzenden, terwijl maandagen vermeden moeten worden.

Moet ik herinneringsmails in platte tekst of in HTML-opmaak sturen?

Hoewel emails in HTML-indeling er visueel aantrekkelijker uitzien en de inhoud gemakkelijker te verteren maken, kunnen emails met platte tekst er over het algemeen natuurlijker en persoonlijker uitzien. Probeer bij het maken van uw voorbeeld van een herinneringsmail verschillende typen e-mailindelingen uit en zorg ervoor dat u degene gebruikt die het beste past bij uw sector en uw algemene zakelijke communicatiestijl.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Waarom is het belangrijk om herinneringsmails voor evenementen te verzenden? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Zodra de evenementregistratie is voltooid, is het uw doel om uw registranten betrokken en geïnteresseerd te houden bij uw evenement. Een vriendelijke herinneringsemail stelt u in staat om precies dat te doen en helpt bij het opbouwen en onderhouden van betere relaties met uw publiek. Als uw pre-eventberichten waarde toevoegen, vergroot u bovendien de kans dat betrokken registranten uw evenement bijwonen. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat is de beste tijd om herinneringsmails voor evenementen te verzenden? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De optimale timing hangt af van uw type evenement en uw publiek; op basis van de best practices in de sector moet u echter ten minste drie herinneringsmails voor evenementen verzenden; een week voor het evenement, een dag voor het evenement en op de dag van het evenement. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik herinneringsmails in platte tekst of in HTML-opmaak sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Hoewel emails in HTML-indeling er visueel aantrekkelijker uitzien en de inhoud gemakkelijker te verteren maken, kunnen emails met platte tekst er over het algemeen natuurlijker en persoonlijker uitzien. Probeer bij het maken van uw voorbeeld van een herinneringsmail verschillende typen emailindelingen uit en zorg ervoor dat u degene gebruikt die het beste past bij uw sector en uw algemene zakelijke communicatiestijl. ” } }] }
Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.