Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Emailsjablonen voor follow-up van evenementen

Emailsjablonen voor follow-up van evenementen

Als het evenement dat je hebt gehost voorbij is, kan de manier waarop u de bezoekers van uw evenement opvolgt (en of u ze überhaupt opvolgt) een verschil maken tussen de langetermijnimpact van uw evenement en verspilde moeite. Net als uitnodigingen voor evenementen en evenementherinneringen, zijn follow-ups na het evenement essentieel voor het organiseren van beide offline en virtuele evenementen. Het is een uitstekende gelegenheid om een betere, betekenisvolle relatie met uw publiek op te bouwen, de betrokkenheid te verbeteren en waardevol inzicht te krijgen in hoe goed uw evenement heeft gepresteerd en wat u kunt doen om toekomstige evenementen nog succesvoller te maken. Hieronder vindt u enkele praktische tips voor het verzenden van follow-up-emails na het evenement, samen met tien voorbeelden van follow-up-e-mails over evenementen die uw verkoopteam kan gebruiken voor uw follow-upcampagnes na het evenement.

Emailsjablonen voor follow-up van evenementen

Praktische tips voor het opvolgen van emails voor evenementen

Bedank uw deelnemers

Begin met uw publiek te bedanken a> voor het nemen van hun tijd om uw evenement bij te wonen. Het is ook een goed idee om het onderwerp van het evenement kort samen te vatten om de deelnemers te herinneren aan de waarde die ze hebben verworven en om hun deelname aan toekomstige evenementen aan te moedigen.

follow-up email voorbeeld

Evenementmaterialen delen

Voeg nuttige bronnen toe, zoals opgenomen toespraken, dia’s met cruciale afhaalpunten, foto’s en video’s. U kunt ook een blogpost maken met een samenvatting van de hoogtepunten van het evenement en alle relevante inhoud opnemen die deelnemers kunnen gebruiken om de opgedane kennis te verstevigen en te delen met hun collega’s op kantoor.

Vraag om feedback

Vraag om wat constructieve feedback, waar beide partijen van kunnen profiteren. Hiermee kunt u deelnemers aan evenementen opnieuw betrekken en een gemeenschapsgevoel opbouwen. En het is ook een geweldige manier om een dieper inzicht te krijgen in hoe u uw toekomstige evenementen kunt optimaliseren en verbeteren.

marketing unit event follow-up email voorbeeld

Segmenteer uw doelgroep

Hoe specifieker en gedetailleerder uw segmentatie is (buiten aanwezigen versus niet-aanwezigen), hoe beter het resultaat is bereiken van uw evenement follow-up berichten. Bovendien zorgt de juiste segmentatie van uw deelnemerslijst ook voor een betere personalisatie van uw follow-up-emails na het evenement.

Onderwerpregels voor follow-up van email na het evenement

  • Bedankt voor het tot een succes maken van [Evenementtitel]!
  • Bedankt dat u deel uitmaakt van [Evenementtitel]!
  • Bedankt voor het bijwonen van [Evenementtitel] – opnames binnen
  • [Naam], bedankt voor uw deelname (bonusmateriaal erin!)
  • [Naam], hier is een webinar-opname voor u
  • [Naam], wat vond u van het [type evenement] met [Naam van de spreker]?
  • We hebben u vandaag gemist bij [Evenementtitel]! Hier is de opname
  • [Naam], jammer dat u er niet bij kon zijn [Evenementtitel]
  • Wilt u het begin van [Evenementtitel] zien?
  • Ik merkte dat we u halverwege waren kwijtgeraakt [Evenementtitel]

Design your own templates

LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?

Try LiveAgent

Tien voorbeelden van follow-up emailsjablonen voor evenementen

1. Offline evenement follow-up email

2. Follow-up email voor online evenement (aan alle aanwezigen)

3. Follow-up email online evenement (voor alle afwezigen)

4. Follow-up email voor online evenement (voor bezoekers die vroeg hebben uitgecheckt)

5. Follow-up email voor online evenement (voor bezoekers die laat incheckten)

6. Webinar follow-up email (aan deelnemers) – #1 follow-up

7. Webinar follow-up email (aan deelnemers) – #2 follow-up

8. Webinar follow-up email (voor alle afwezigen)

9. Gepersonaliseerde webinar follow-up email (naar afwezigen potentiële klanten)

10. Follow-up voor evenement – om feedback vragen

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

Vaak gestelde vragen

Waarom zijn follow-up emails na het evenement belangrijk?

Het niet opvolgen van het publiek na uw evenement is een van de grootste fouten die u kunt maken. Het verzenden van follow-ups voor evenementen is van cruciaal belang voor het onderhouden van langdurige relaties met uw evenementdeelnemers, het verhogen van de opkomst van uw volgende evenement, koesteren leads en het omzetten van meer van hen in potentiële klanten.

Wanneer moet ik een follow-up email sturen na een evenement?

Zodra uw evenement voorbij is, is het altijd het beste om zo snel mogelijk een vervolg te geven, idealiter binnen de eerste 24 uur, terwijl de details van uw evenement nog vers in het geheugen van uw bezoekers zitten. Dat zorgt ervoor dat u betere kansen heeft om de deelnemers opnieuw te betrekken en meer leads effectief om te zetten in verkopen.

Hoe contact opnemen met degenen die het evenement niet hebben bijgewoond?

Het opvolgen van afwezigen is net zo belangrijk als het opvolgen van degenen die wel op uw evenement zijn verschenen. Bij het opstellen van uw email na het evenement aan degenen die niet aanwezig waren, kunt u gewoon zeggen dat het u spijt dat ze niet konden deelnemen, links naar materiaal na het evenement geven, hen aanmoedigen om je toekomstige evenementen te volgen en hulp bieden voor het geval het nodig is.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Waarom zijn follow-up emails na het evenement belangrijk? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Het niet opvolgen van het publiek na uw evenement is een van de grootste fouten die u kunt maken. Het verzenden van follow-ups voor evenementen is van cruciaal belang voor het onderhouden van langdurige relaties met uw evenementdeelnemers, het vergroten van de aanwezigheid van uw volgende evenement, het koesteren van leads en het omzetten van meer van hen in potentiële klanten .” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wanneer moet ik een follow-up email sturen na een evenement? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Zodra uw evenement voorbij is, is het altijd het beste om zo snel mogelijk een vervolg te geven, idealiter binnen de eerste 24 uur, terwijl de details van uw evenement nog vers in het geheugen van uw bezoekers zitten. Dat zorgt ervoor dat u betere kansen heeft om de deelnemers opnieuw te betrekken en meer leads effectief in verkopen om te zetten. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe contact opnemen met degenen die het evenement niet hebben bijgewoond? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Het opvolgen van afwezigen is net zo belangrijk als het opvolgen van degenen die wel op uw evenement zijn verschenen. Bij het opstellen van uw email na het evenement aan degenen die niet aanwezig waren, kunt u gewoon zeggen dat het u spijt dat ze niet konden deelnemen, links naar materiaal na het evenement geven, hen aanmoedigen om uw toekomstige evenementen te volgen en hulp bieden voor het geval het nodig is. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.