Geef uw klanten meer mogelijkheden met selfservice

Omdat de consumenten van tegenwoordig veeleisender en zelfredzamer zijn geworden dan ooit tevoren, is selfservice niet langer optioneel voor bedrijven. 70% van de consumenten zoekt zelfs liever online naar antwoorden voordat ze contact opnemen met de klantenservice voor hulp.

Met de helpdesk- en selfservice software van LiveAgent kunt u uw ondersteuningsmogelijkheden uitbreiden en uw klanten in staat stellen om problemen zelf op te lossen – 24/7, altijd en overal. Wanneer u uw klanten de hulp biedt die ze nodig hebben via selfservice, bewijst u hen en uw klantenservicemedewerkers een grote dienst.

Mooie kennisbank voor uw publiek

Kennisbank software van LiveAgent
open analyseer 17kw

Wat is selfservice software?

Met selfservice software hebben klanten toegang tot product- & service-informatie, kunnen ze antwoorden op hun vragen vinden en problemen oplossen zonder tussenkomst van een servicemedewerker. Selfserviceportaals kunnen het volgende bevatten: kennisbankartikels, pagina’s met vaak gestelde vragen (FAQ), handleidingen voor probleemoplossing, videotutorials, gemeenschapsforums van klanten, het indienen en volgen van tickets, enzovoort.

Aangezien 90% van de wereldwijde consumenten verwacht dat merken en organisaties een online portaal voor selfservice aanbieden, wordt verwacht dat de markt voor selfservice software voor klanten tegen 2024 18,12 miljard USD zal bereiken.

 

Belangrijkste selfservicevoordelen voor bedrijven

Als klanten in staat worden gesteld zichzelf te helpen, is dit voor iedereen een goede zaak. De meest vooruitstrevende bedrijven hebben de talrijke voordelen van het aanbieden van selfservice opties aan hun klanten al ontdekt.

helpdesk onmogelijke samenwerking tussen emails

Een beperkter aantal tickets

Selfservice vermindert het totaal aantal inkomende tickets omdat klanten antwoorden op hun vragen kunnen vinden en eenvoudige problemen zelf kunnen oplossen zonder contact op te nemen met uw team.

De snelste live chatsoftware op de markt

Een hogere productiviteit van de vertegenwoordigers

Selfservice verbetert de efficiëntie en productiviteit van vertegenwoordigers. In plaats van tijd te besteden aan het afhandelen van kleine, repetitieve problemen, kunnen vertegenwoordigers zich concentreren op crucialere, belangrijkere vragen.

Verbeter de klantentevredenheid

Verbeterde klantentevredenheid

Met 24 uur per dag toegang tot relevante informatie, verhogen selfserviceportaals de tevredenheid door klanten een gemakkelijke manier te bieden om oplossingen te vinden wanneer het hen het beste uitkomt.

helpdesk laattijdige antwoorden aan uw klanten

Lagere ondersteuningskosten

Investeren in selfservice helpt om de operationele kosten te verlagen, aangezien u uw klanten letterlijk ondersteunt zelfs buiten de kantooruren, zodat u geen extra servicemedewerkers meer nodig hebt.

Alles-in-één selfserviceportaal voor klanten van LiveAgent

Geef uw klanten de controle over hun eigen service ervaring. Laat ze verwijzen naar kennisbankartikels, deelnemen aan gemeenschapsforums, feedback achterlaten, supporttickets indienen en controleren – alles in één selfserviceportaal.

open boek minaar mkck

Kennisbank en FAQ's

Leg een uitgebreide kennisbank aan in 4 eenvoudige stappen. Bied uw klanten alle nuttige informatie die ze nodig hebben: handleidingen om aan de slag te gaan, artikels met instructies, tips voor het oplossen van problemen, FAQ’s en meer. Uw klanten kunnen dit gemakkelijk terugvinden buiten de kantooruren wanneer uw vertegenwoordigers offline zijn. Creëer meerdere kennisbanken – elk met een uniek ontwerp, unieke instellingen en inhoud. Als uw bedrijf meerdere producten verkoopt of als u meerdere merken beheert, zijn uw interne kennisbanken enkel toegankelijk voor uw vertegenwoordigers.

Gemeenschapsforums van klanten

Breid uw selfserviceaanbod uit met een gemeenschapsforum dat interacties tussen uw klanten bevordert en de klantenbetrokkenheid vergroot. Moedig uw klanten aan om elkaar te helpen door elkaars vragen te beantwoorden en hun kennis, inzichten, tips en goede werkmethoden te delen. Elk forumitem wordt omgezet in een ticket, zodat uw ondersteuningsmedewerkers altijd kunnen ingrijpen en indien nodig, hulp kunnen bieden.

open online discussie 5wgl
open nog te doen lijst a49b

Verzamel feedback & suggesties

Weet u welke functies uw klanten het meest waarderen en in uw producten willen zien? Laat uw klanten weten dat hun mening ertoe doet – laat ze feedback en suggesties delen, op bestaande suggesties stemmen en de voortgang van hun implementatie opvolgen. Plaats een feedbackknop ergens op uw website en pas deze aan uw bedrijfsstijl aan om feedback te ontvangen.

Problemen voorleggen & de voortgang ervan opvolgen

Zorg ervoor dat klanten die zelf op zoek zijn naar hulp een vlotte manier hebben om hulpverzoeken in te dienen (als ze niet kunnen vinden wat ze zochten via de beschikbare selfservicebronnen).

Middelen zoals het klantenportaal stellen klanten in staat hun eigen tickets te beheren en hun voortgang en status op te volgen.

open overzicht van vooruitgang 2dik

LiveAgent heeft meer te bieden

Selfservice is slechts een deel van wat LiveAgent allemaal te bieden heeft. Breng uw klantenservice naar een hoger niveau door alle mogelijkheden en functies te gebruiken die zijn ontworpen om ondersteuning via meerdere kanalen en een vlotte service ervaring te bieden.

open email campagne qa8y

Sterk ticketbeheer

LiveAgent biedt sterke ticketingfuncties, waaronder slimme ticketverdeling, workflowautomatisering, beheer van overeenkomsten inzake dienstverleningsniveau, standaardantwoorden, tickets splitsen en samenvoegen, tools voor teamsamenwerking, rapportage en analyse. Houd al uw klantencommunicatie via meerdere kanalen op één en dezelfde plaats en los tickets snel en efficiënt op.

Spraak- en video-oproepen

Ondanks de snelle opkomst van selfservice en digitale kanalen geeft een groot aantal consumenten nog steeds de voorkeur aan telefonische ondersteuning. LiveAgent bevat een geïntegreerd cloudgebaseerd callcenter waarmee u oproepen vanaf uw website of vaste lijn op één en dezelfde plaats kunt centraliseren. Ontwerp aangepaste interactieve spraakreactiestructuren, automatiseer oproeproutering, maak onbeperkte gespeksopnamen en nog veel meer.

open videogesprek kxyp
snelle kwaliteitsvolle klantenservice via live chat

Live chat in realtime

Stel uw klanten in staat om u in slechts enkele klikken te bereiken door ogenblikkelijke realtime ondersteuning te bieden met livechat. De chattool van LiveAgent combineert zowel algemene als unieke functies, waaronder meerdere opties voor chatroutering en -distributie, proactieve chatuitnodigingen, online bezoekerstoezicht, realtime typweergave en meer.

Sluit uw sociale media aan

Integreer uw helpdesk met de meest populaire sociale mediakanalen zoals Facebook, Twitter en Instagram. U kunt eenvoudig al uw berichten, opmerkingen en merkvermeldingen op sociale media volgen en beantwoorden terwijl ze worden omgezet in tickets. Beheer alles vanuit één dashboard en bespaar kostbare tijd door te schakelen tussen meerdere accounts.

open sociale meldingen ro8o

Waarom de helpdesk en selfservice oplossing van LiveAgent de juiste keuze zijn

Verbind favoriete VoIP provider en contacten

Meer dan selfservice

Het is een one-stop-shop voor al uw klantenservicebehoeften met ticketing, live chat, callcenter en ondersteuning via sociale media.

Verbeter de klantentevredenheid

Meest beoordeeld & hoogst gewaardeerd

LiveAgent is de meest beoordeelde en hoogst gewaardeerde helpdesk software oplossing voor kleine bedrijven in 2019 en 2020.

Integraties prijzen

Rijk aan functies en flexibel

De tool bevat meer dan 179 functies, meer dan 40 integraties en bijna eindeloze aanpassingsopties om aan uw behoeften aan te passen.

Handdruk

Al meer dan 21.000 tevreden klanten

Meer dan 21.000 bedrijven in verschillende sectoren hebben LiveAgent over honderden andere providers gekozen.

open besparingen dwkw

Selfservice software voor een eerlijke prijs

Zonder langetermijnscontracten of verborgen kosten biedt LiveAgent de beste prijs-kwaliteitsverhouding met volledig transparante en eerlijke prijsopties, die elke maand enkel voor echt gebruik worden aangerekend. Selfservicemogelijkheden zijn in elk abonnement inbegrepen, behalve in het gratis abonnement.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .