Nederlandse selfservice software

Maak indruk op uw klanten en verhoog hun tevredenheid.
  • ✓ Geen installatiekosten   
  • ✓ 24/7 klantenservice    
  • ✓ Geen kredietkaart nodig    
  • ✓ Op elk moment opzegbaar
Header-animatie
Helpdesksoftware

Geef uw klanten meer mogelijkheden met selfservice

Omdat de consumenten van tegenwoordig veeleisender en zelfredzamer zijn geworden dan ooit tevoren, is selfservice niet langer optioneel voor bedrijven. 70% van de consumenten zoekt zelfs liever online naar antwoorden voordat ze contact opnemen met de klantenservice voor hulp.

Met de Nederlandse helpdesk- en selfservice software van LiveAgent kunt u uw ondersteuningsmogelijkheden uitbreiden en uw klanten in staat stellen om problemen zelf op te lossen – 24/7, altijd en overal. Wanneer u uw klanten de hulp biedt die ze nodig hebben via selfservice, bewijst u hen en uw klantenservicemedewerkers een grote dienst.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
Geef uw klanten meer mogelijkheden met selfservice
Slido green logo

Mooie kennisbank voor uw publiek

Knowledge Base Software by LiveAgent
undraw analyze 17kw

Wat is selfservice software?

Met selfservice software hebben klanten toegang tot product- & service-informatie, kunnen ze antwoorden op hun vragen vinden en problemen oplossen zonder tussenkomst van een servicemedewerker. Selfserviceportaals kunnen het volgende bevatten: kennisbankartikels, pagina’s met vaak gestelde vragen (FAQ), handleidingen voor probleemoplossing, videotutorials, gemeenschapsforums van klanten, het indienen en volgen van tickets, enzovoort.

Aangezien 90% van de wereldwijde consumenten verwacht dat merken en organisaties een online portaal voor selfservice aanbieden, wordt verwacht dat de markt voor selfservice software voor klanten tegen 2024 18,12 miljard USD zal bereiken.


Belangrijkste selfservicevoordelen voor bedrijven

Als klanten in staat worden gesteld zichzelf te helpen, is dit voor iedereen een goede zaak. De meest vooruitstrevende bedrijven hebben de talrijke voordelen van het aanbieden van selfservice opties aan hun klanten al ontdekt.

help desk impossible collaboration across emails

Een beperkter aantal tickets

Selfservice vermindert het totaal aantal inkomende tickets omdat klanten antwoorden op hun vragen kunnen vinden en eenvoudige problemen zelf kunnen oplossen zonder contact op te nemen met uw team.

The fastest live chat software on the market

Een hogere productiviteit van de vertegenwoordigers

Selfservice verbetert de efficiëntie en productiviteit van vertegenwoordigers. In plaats van tijd te besteden aan het afhandelen van kleine, repetitieve problemen, kunnen vertegenwoordigers zich concentreren op crucialere, belangrijkere vragen.

Improve customer happiness

Verbeterde klantentevredenheid

Met 24 uur per dag toegang tot relevante informatie, verhogen selfserviceportaals de tevredenheid door klanten een gemakkelijke manier te bieden om oplossingen te vinden wanneer het hen het beste uitkomt.

help desk late replies to your customers

Lagere ondersteuningskosten

Investeren in selfservice helpt om de operationele kosten te verlagen, aangezien u uw klanten letterlijk ondersteunt zelfs buiten de kantooruren, zodat u geen extra servicemedewerkers meer nodig hebt.

Alles-in-één selfserviceportaal voor klanten van LiveAgent

Geef uw klanten de controle over hun eigen service ervaring. Laat ze verwijzen naar kennisbankartikels, deelnemen aan gemeenschapsforums, feedback achterlaten, supporttickets indienen en controleren – alles in één selfserviceportaal.

undraw book lover mkck

Kennisbank en FAQ’s

Leg een uitgebreide kennisbank aan in 4 eenvoudige stappen. Bied uw klanten alle nuttige informatie die ze nodig hebben: handleidingen om aan de slag te gaan, artikels met instructies, tips voor het oplossen van problemen, FAQ’s en meer. Uw klanten kunnen dit gemakkelijk terugvinden buiten de kantooruren wanneer uw vertegenwoordigers offline zijn. Creëer meerdere kennisbanken – elk met een uniek ontwerp, unieke instellingen en inhoud. Als uw bedrijf meerdere producten verkoopt of als u meerdere merken beheert, zijn uw interne kennisbanken enkel toegankelijk voor uw vertegenwoordigers.

Meer weten

Gemeenschapsforums van klanten

Breid uw selfserviceaanbod uit met een gemeenschapsforum dat interacties tussen uw klanten bevordert en de klantenbetrokkenheid vergroot. Moedig uw klanten aan om elkaar te helpen door elkaars vragen te beantwoorden en hun kennis, inzichten, tips en goede werkmethoden te delen. Elk forumitem wordt omgezet in een ticket, zodat uw ondersteuningsmedewerkers altijd kunnen ingrijpen en indien nodig, hulp kunnen bieden.

undraw online discussion 5wgl
undraw to do list a49b

Verzamel feedback & suggesties

Weet u welke functies uw klanten het meest waarderen en in uw producten willen zien? Laat uw klanten weten dat hun mening ertoe doet – laat ze feedback en suggesties delen, op bestaande suggesties stemmen en de voortgang van hun implementatie opvolgen. Plaats een feedbackknop ergens op uw website en pas deze aan uw bedrijfsstijl aan om feedback te ontvangen.

Meer weten

Problemen voorleggen & de voortgang ervan opvolgen

Zorg ervoor dat klanten die zelf op zoek zijn naar hulp een vlotte manier hebben om hulpverzoeken in te dienen (als ze niet kunnen vinden wat ze zochten via de beschikbare selfservicebronnen).

Middelen zoals het klantenportaal stellen klanten in staat hun eigen tickets te beheren en hun voortgang en status op te volgen.

undraw progress overview 2dik

LiveAgent heeft meer te bieden

Nederlandse selfservice is slechts een deel van wat LiveAgent allemaal te bieden heeft. Breng uw klantenservice naar een hoger niveau door alle mogelijkheden en functies te gebruiken die zijn ontworpen om ondersteuning via meerdere kanalen en een vlotte service ervaring te bieden.

undraw email campaign qa8y

Sterk ticketbeheer

LiveAgent biedt sterke ticketingfuncties, waaronder slimme ticketverdeling, workflowautomatisering, beheer van overeenkomsten inzake dienstverleningsniveau, standaardantwoorden, tickets splitsen en samenvoegen, tools voor teamsamenwerking, rapportage en analyse. Houd al uw klantencommunicatie via meerdere kanalen op één en dezelfde plaats en los tickets snel en efficiënt op.

Meer weten

Spraak- en video-oproepen

Ondanks de snelle opkomst van selfservice en digitale kanalen geeft een groot aantal consumenten nog steeds de voorkeur aan telefonische ondersteuning. LiveAgent bevat een geïntegreerd cloudgebaseerd callcenter waarmee u oproepen vanaf uw website of vaste lijn op één en dezelfde plaats kunt centraliseren. Ontwerp aangepaste interactieve spraakreactiestructuren, automatiseer oproeproutering, maak onbeperkte gespeksopnamen en nog veel meer.

undraw video call kxyp
quick quality customer service through live chat

Live chat in realtime

Stel uw klanten in staat om u in slechts enkele klikken te bereiken door ogenblikkelijke realtime ondersteuning te bieden met livechat. De chattool van LiveAgent combineert zowel algemene als unieke functies, waaronder meerdere opties voor chatroutering en -distributie, proactieve chatuitnodigingen, online bezoekerstoezicht, realtime typweergave en meer.

Meer weten

Sluit uw sociale media aan

Integreer uw helpdesk met de meest populaire sociale mediakanalen zoals Facebook, Twitter en Instagram. U kunt eenvoudig al uw berichten, opmerkingen en merkvermeldingen op sociale media volgen en beantwoorden terwijl ze worden omgezet in tickets. Beheer alles vanuit één dashboard en bespaar kostbare tijd door te schakelen tussen meerdere accounts.

undraw social notifications ro8o

Waarom de Nederlandse helpdesk en selfservice oplossing van LiveAgent de juiste keuze zijn

Connect favourite VoIP provider and contacts

Meer dan selfservice

Het is een one-stop-shop voor al uw klantenservicebehoeften met ticketing, live chat, callcenter en ondersteuning via sociale media.

Improve customer happiness

Meest beoordeeld & hoogst gewaardeerd

LiveAgent is de meest beoordeelde en hoogst gewaardeerde Nederlandse helpdesk software oplossing voor kleine bedrijven in 2019 en 2020.

Integrations pricing

Rijk aan functies en flexibel

De tool bevat meer dan 179 functies, meer dan 40 integraties en bijna eindeloze aanpassingsopties om aan uw behoeften aan te passen.

Handshake

Al meer dan 21.000 tevreden klanten

Meer dan 21.000 bedrijven in verschillende sectoren hebben LiveAgent over honderden andere providers gekozen.

undraw Savings dwkw

Selfservice software voor een eerlijke prijs

Zonder langetermijnscontracten of verborgen kosten biedt LiveAgent de beste prijs-kwaliteitsverhouding met volledig transparante en eerlijke prijsopties, die elke maand enkel voor echt gebruik worden aangerekend. Selfservicemogelijkheden zijn in elk abonnement inbegrepen, behalve in het gratis abonnement.

Start gratis proefperiode

FAQ

Hoe creëert u selfservice ervaringen voor klanten en medewerkers?

Selfservice is tegenwoordig bijna een noodzaak. Als u op zoek bent naar selfservice ervaringen voor zowel klanten als medewerkers, kunt u overwegen om selfservicesoftware of helpdesksoftware met een klantenportaal te gebruiken. Met het klantenportaal kunt u meerdere kennisbanken creëren, zowel privé als openbaar.

Wat is een selfserviceportaal?

Een selfserviceportaal of klantenportaal is een portaal voor klanten waar ze aanvullende informatie kunnen vinden zonder dat ze contact hoeven op te nemen met een klantenvertegenwoordiger. Dit kan in de vorm van een kennisbankartikel of een forum zijn.

Wat zijn de voordelen van selfservice?

De voordelen van selfservice zijn onder meer: ​​minder kosten voor klantenservice, meer verkopen, een betere klantenervaring en klantenbehoud.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo