Wat is een kennisbank?
Wat is een interne kennisbank in LiveAgent?
Welke informatie kunt u delen in de interne kennisbank?
- Onboarding-proces
- Facturatie
- Bedrijfsinformatie
- Organisatiestructuur
- Nieuws over het bedrijf – onderscheidingen, evenementen
- Lopende promoties & verkoop
- IT-selfservice voor verschillende afdelingen (handleidingen, videozelfstudies en meer.)
Hoe kunt u uw kennisbank binnen LiveAgent organiseren?
Hoe creëert u een interne kennisbank?
De interne kennisbank is meestal een onderdeel van complexere software, zoals helpdesksoftware. In zo’n systeem kunt u zowel interne als externe kennisbanken creëren.
Stap 1 – Log in en maak een LiveAgent-account aan
Stap 2 – Navigeer naar de kennisbank
Nadat u zich hebt aangemeld, navigeert u eenvoudig naar de kennisbank zoals weergegeven in de onderstaande schermafbeelding.
Stap 3 – Creëer categorieën
Voor een betere organisatie kunt u categorieën maken op basis van de behoeften en voorkeuren van uw bedrijf. Klik op aanmaken en vul alle nodige gegevens in.
Vergeet niet om de interne toegang te selecteren als u wilt dat de informatie privé is en alleen toegankelijk is voor leden van uw organisatie.
Stap 4 – Begin met creëren
Nadat u uw categorieën heeft gemaakt, kunt u ze gaan vullen met inhoud. U kunt artikels, forums of suggestiecategorieën maken.
Wat zijn de voordelen van de interne kennisbank?
De voordelen zijn onder meer:
- Verbeterde klantenervaring
- Verbeterde efficiëntie van vertegenwoordigers
- Hogere verkoop
- Beter merkimago
- Verbeterde klantenservice en -ondersteuning
- Hogere productiviteit
- Verbeterde kennis van medewerkers
Voorbeelden uit de praktijk:
Onboarding-proces
Het onboarding-proces kan soms lang en vermoeiend zijn, vooral als u geen goed managementsysteem heeft. Laten we een voorbeeld bekijken. Uw bedrijf heeft een nieuw lid van de klantenservice aangenomen. U moet er dus voor zorgen dat de werknemer op de hoogte is van de bedrijfsinformatie, training en organisatiestructuur.
Vaker wel dan niet, is de hoeveelheid nieuwe informatie en kennis behoorlijk stressvol om te onthouden voor een nieuwe werknemer. Daarom kan het hebben van een interne kennisbank ervoor zorgen dat de vertegenwoordiger de onboarding soepel doorloopt. Alle informatie zal er zijn, dus de nieuwe vertegenwoordiger kan ook teruggaan en indien nodig reflecteren op de interne informatie.
Nieuwe bedrijfsupdates / informatie
Zelfs een ervaren senior klantenservicemedewerker kent niet alle antwoorden. Soms zijn er merkupdates, nieuwe promoties of juridische wijzigingen waarvan de vertegenwoordiger mogelijk niet op de hoogte is. Als u in de problemen zit en niet weet waar u het antwoord op uw vraag kunt vinden, is er maar één plaats om naartoe te gaan: de interne kennisbank. De interne kennisbank stelt u in staat om snel naar informatie te zoeken. Als gevolg hiervan kunnen alle vertegenwoordigers een snelle en hoogwaardige klantenservice bieden.
Hoe kunt u software kiezen om een interne kennisbank van hoge kwaliteit te creëren?
1. Schrijf de behoeften en voorkeuren van uw bedrijf op
3. Beperk de beste helpdesksoftware
4. Vergelijk de prijs, functies, bruikbaarheid en aanpassingsmogelijkheden
Would you like to have your own Internal Knowledge base?
LiveAgent is a help desk solution for companies that want to improve their customer service.
Kent u LiveAgent niet?
Om specifieker te zijn, toont het systeem alle klantenservicetickets op één enkele plaats. Zo worden emails, telefoontjes, SoMe-vragen en live chats allemaal weergegeven in één interface en gelijkmatig verdeeld tussen uw klantenservicemedewerkers. Als gevolg hiervan kan elk bedrijf dat helpdesksoftware gebruikt, op een efficiënte manier vragen van klanten uit verschillende ondersteuningskanalen afhandelen.
Andere populaire functies van LiveAgent:
Want to create an omnichannel experience?
LiveAgent offers a free 14-day free trial to those that want to improve their customer service right away.